Elvi
03-12-2012 om 07:52
Het pamper mysterie
Ik weet eigenlijk niet wat ik er mee aan moet, maar misschien toch een oplossing. Afgelopen zaterdag heeft mijn dochter haar 11de verjaardag gevierd en toen zijn er 4 vriendinnen van haar blijven slapen op de zolder, alles prima verlopen, niets op aan te merken. Alleen gisteravond hing er een sterke lucht op de zolderkamer en bleek er een gebruikte pamper achter de radiator van de verwarming te zitten. Nu had ik het vermoeden dat er misschien een van de meiden 's nachts in bed zou plassen, okee geen probleem, maar dan zou ik toch wel verwachten dat een van de ouders het zou melden, dan had ik daar rekening mee gehouden en haar wat privacy gegunt.
Nu waren het 5 grote meiden bij elkaar, dus de kans dat die luier een van hen goed zou passen klein, maar dan blijft mijn vraag hoe komt dat ding daar? Ik kan het natuurlijk aan mijn dochter vragen, maar dan ben ik bang dat ze haar vriendinnen er mee confronteerd wie er van hun nog in bedplast. Wat is wijsheid, doofpot of vragen?

Rafelkap
03-12-2012 om 09:12
Doofpot
Ik zou niks vragen en niks zeggen, het is al gebeurd. Het is idd wel vreemd, mijn zoon is zes en de grootste maat pamper is op zich niet te klein, maar zijn blaas inmiddels te groot

Manda Rijn
03-12-2012 om 10:18
Doofpot
gewoon laten gaan, apart, maar toch er niet meer naar vragen zou ik doen.

lizelot
03-12-2012 om 11:17
Doofpot
Ach,wat moet dat meisje zich vervelend gevoeld hebben.De kans dat een ander het zu merken!!Jammer dat haar ouders je niet in vertrouwen hebben genomen.Ik zou het zo laten.

Snuggle's
03-12-2012 om 13:16
Waarom?
Wat zou een reden zijn om het te gaan vragen? Ik zou het ook gewoon weggooien en klaar. Jammer dat je niet ingelicht bent maar mss was dat op verzoek van het meisje zelf.

Anneque
03-12-2012 om 13:33
Ach gos
Wat sneu voor dat meisje. Ik zou er beslist niet naar vragen, idd: wat zou een reden kunnen zijn om dat wél te doen?

Jippox
03-12-2012 om 14:31
Nou ja
Ik vindt het wel raar. Mijn zoon is ook tot zijn 10e 's nachts nat geweest en als hij dan ergens ging slapen dan hielden we dat-op zijn verzoek- ook stil. Mijn zoon regelde zelf dat hij in bed een luierbroekje aantrok en dat hij dat 's ochtends wegmoffelde. MAAR als het niet lukte om 'm ongemerkt in een vuilnisbak te gooien, dan nam hij die luier dus wel altijd weer mee naar huis. Want je troep zomaar ergens achterlaten, dat doe je niet. Ik vind dat vreemd dat een kind van 11 hier zo mee omgaat.
Maar goed, je schiet er ook iets mee op om er naar te gaan vragen denk ik, dus ik zou het er maar bij laten...

Mona
03-12-2012 om 15:00
Je weet niet hoe het ging
Het kan best dat het kind instructies had gekregen om de luier weer mee naar huis te nemen (plastic zakje mee ofzo) en had het kind zelf daar misschien moeite mee, of kreeg de kans niet de luier ongezien in het zakje te stoppen en was achter de verwarming de beste plek op dat moment. Erg onlogisch natuurlijk, want ooit komt dat natuurlijk weer uit, maar goed.
Hier was zoon nog heel lang nat 's nachts (t/m 13 jaar) en mocht ik het echt met niemand bespreken, zo gênant vond hij het, maar hij ging dan ook echt nergens logeren om die reden.

ijsvogeltje
03-12-2012 om 17:32
Doofpot
"maar dan zou ik toch wel verwachten dat een van de ouders het zou melden, dan had ik daar rekening mee gehouden en haar wat privacy gegunt."
Maar hoe zie je dat voor je? Dat een kind (dat zich mogelijk schaamt) een 'vreemde' moeder in vertrouwen moet nemen? Als je zo'n meisje haar privacy gunt, gun haar dan ook dat ze jou niets vertelt. Een meisje van 11 kan waarschijnlijk prima zelf op het toilet haar luier omdoen, zodat niemand er iets van merkt. Daar heeft ze jou niet voor nodig. Waar had precies rekening mee willen houden?
Ik sluit mij dus aan bij de rest: in de doofpot. Je kunt ook niets. Wil je alle meisjes opbellen: wie van jullie heeft een luier achter de radiator gestopt? Nee, dat wordt echt genant.
Of voel je je onbewust een beetje gepasseerd dat het betreffende meisje jou niet in vertrouwen heeft durven nemen?

bibi63
03-12-2012 om 21:26
Maar........
Wat voor pamper was dat??? Hier ook ooit een meisje te logeren gehad (toen 9 ofzo), die nog niet geheel zindelijk was 's nachts. Ouders hebben dat gelukkig gewoon gezegd. Maar...... zij had echt geen pamper, maar een zo'n broekje. Ik zie nu een babyluier voor me..... Of was het wel zo'n broekje? In het eerste geval zou ik het toch wel heel vreemd vinden. Dan geef je toch gewoon zo'n broekje mee, niet een babyluier. Lijkt mee een stuk makkelijker.
Gr. Bibi

Manda Rijn
03-12-2012 om 22:24
Oh maar ik denk
dat die luier niet gebruikt is voor normaal gebruik, maar dat het onderdeel was van een spel ofzo, iets met wat je wel of niet durft te doen.
Sorry ik was er helemaal niet vanuit gegaan dat kinderen van 11 nog onzindelijk kunnen zijn, wist ik gewoon niet.

Mama5
03-12-2012 om 22:31
Taboe
Het is echt nog een enorm taboe, bedplassen bij oudere kinderen.
Een nicht van mij is ook tot ver in de puberteit onzindelijk geweest. Ze ging gewoon mee op kamp e.d. In haar slaapzak had mijn zus een zakje genaaid, waar ze de luier 's morgens in kon stoppen. Want ze wilde echt niet met een luier onder haar pyjamabroek bij haar vriendinnen in de buurt komen. Veel te bang dat iemand het zou merken. Het is een grote last voor een kind.
Maar er open over zijn, dat is echt geen optie op die leeftijd. Ze zijn zo kwetsbaar.

P
04-12-2012 om 06:57
Misschien
Misschien weten haar ouders helemaal niet dat ze nog in bed plast en is ze zelf aan die pamper gekomen.
Overigens wil ik ook wel heel graag weten wat voor soort pamper je bedoelt want op die leeftijd kun je geen gewone pamper meer aan maar heb je van die broekjes.

Elvi
04-12-2012 om 07:11
Aap uit de mouw
Het bleek niet om bedplassen te gaan, maar bleek om een kattekwaad streek van de meiden te gaan. Een van die meiden had namelijk pampers van haar kleine broer meegenomen en die meiden hadden die aangetrokken onder hun pyjama's. Ze hadden afgesproken als baby te verkleden. Nu hadden ze later op de avond het spel doen-durf-waarheid gespeeld en heeft het meisje die de pampers had meegenomen dus geprobeerd in de pamper te plassen. Dit was schijnbaar fout gegaan en was haar pyjama nat geworden. Haar moeder belde mij gisterenavond om te vertellen wat er was gebeurd. Ze heeft overigens wel straf gekregen voor het ongevraagd meenemen (~stelen) van de pampers van haar broertje. Ik heb tegen mijn dochter gezegd, dat niet zo geslaagd vond om die doorweekte pamper te vinden, maar niet boos ben op haar.