Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Het voer van de stokstaartaapjes (speelgoed opruimen)

Bijna vijf jaar geleden verbleven wij met destijds 1-jarige zoon op een camping waar mensen naast ons stonden met iets oudere kinderen. De moeder vertelde mij toen dat zij regelmatig op haar knieën door de woonkamer kroop om alle kleine onderdeeltjes behorende bij het grote Playmobielkasteel bij elkaar te zoeken om de boel compleet te houden.

Ik weet nog heel goed dat ik dat compleet onbegrijpelijk vond en dat ik daar 'later' echt niet aan zou beginnen. En nu, vijf jaar na dato ben ik die moeder. Op mijn knieën onder de tafel zit ik met heel veel moeite het voer van de Playmobiel-stokstaartaapjes bij elkaar te verzamelen tussen het stof en de kruimels op de vloer. Voor de duidelijkheid, het 'voer' van deze beestjes zit (normaal gesproken) in een groen plastic busje en heeft ongeveer de omvang en platheid van de eerder genoemde stofvlokken en kruimels.

Zouden jullie zoiets ook opruimen of haal je er dan resoluut de stofzuiger overheen?

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

25-11-2010 om 15:53

Haha

Ik kruip met regelmaat over e vloer om de gouden munstukjes te zoeken die bij het playmobil piratenschip hoen te zoeken of die vreselijke bloemetjes die peuterzoon steeds weer lostrekt

vlinder72

vlinder72

25-11-2010 om 15:55

Ha, ha, ha. heel herkenbaar

Als ik kleine stukjes zie liggen dan pak ik ze op. Maar zuig ik er per ongeluk overheen dan ga ik het niet uit de stofzuigerzak vissen. Er verdwijnen hier in huis dan ook regelmatig kleine dingen van Playmobil. Verder moeten onze kinderen één keer in de week alles opruimen. Vloeren leeg. Alleen op een kleed in hun eigen kamer mag dan nog wat playmobil / lego / kapla staan. Verder moet alles weg zijn.

En dat stokstaartjesvoer. Mijn zoon heeft volgens mij de helft nog.

Guinevere

Guinevere

25-11-2010 om 16:10

Klei pulken

Ja, ik zit altijd alle klei uit het kleigereedschap te pulken. En dan probeer ik het ook nog bij de goede kleur in het potje op te ruimen. Eigenlijk is het van de gekke. Maar het gaat wel járen mee op deze manier (yek).

Hanne.

Hanne.

25-11-2010 om 16:32

Vegen

En dus veeg ik eerst. Kunnen ze zelf in het stof kijken of er nog iets van hun gading bij zit!

Klei gaat hier overigens ook jaren mee. Alleen zit alles in één pot en kennen we alleen de kleur 'grijs'.

Rafelkap

Rafelkap

25-11-2010 om 19:38

De ultieme tip

http://www.brickshop.nl/lego-opbergsystemen/bag-system-speelgoed-opruimzak-groen-l.html
Wij hebben dit in maat medium, echt geweldig voor het lego van zoon. Ook voor playmobiel of ander klein speelgoed handig. En dicht is het een kleine pyramide zakje.

Beemer

Rafelkap is vermoedelijk vergeten de link te plaatsen naar het los verkrijgbare hekje-met-schrikdraad-voor-op-de-speelmat, dat ervoor zorgt dat de kindertjes met al hun goudstukjes en stokstaartenvoer op de opberg/speelmat spelen in plaats van ernaast.

groeten,

Temet

Tango

Tango

25-11-2010 om 21:28

Playmobil-stukjes

Hier is met de jaren ook wel wat playmobil kwijtgeraakt hoor. Zeker toen er nog beneden meer gespeeld werd, want tjonge wat een kleine stukjes zitten er bij. Ik probeer het altijd wel weer op te bergen, vooral ook omdat ik het zelf ook zulk leuk spul vindt, maar er is heus weleens wat in de stofzuiger gekomen. We hadden bijvoorbeeld 3 van die piepkleine mobiele telefoontjes, inmiddels volgens mij nog 1. En die piratenmunten, die zijn helemaal erg. Aanvankelijk kreeg Tangozoon er maar enkele in zijn schatkist. Later meer, maar er zijn er ook wel weer kwijtgeraakt. Ook had hij van een soort nep-playmobil kanonnen met kogeltjes. Van de 6 zijn er nog 2 over. Hij heeft ze inmiddels aangevuld met kraaltjes. Schiet net zo goed....
Als het net nieuw is ben ik er altijd wel zuinig op (de kinderen helaas veel minder, heb ik niet op ze over kunnen brengen), maar een paar maanden later is dat bij mij ook wel weer over.

Polly Shearman

Polly Shearman

25-11-2010 om 21:41

Hier

Ik heb de rest hierboven niet gelezen hoor, maar hoe ik het doe: ik veeg alles op een hoop en ik zeg tegen de kinderen "red wat je redden kan, alles wat er over een kwartier nog ligt gaat de kliko in"

en ja, dat heb ik dan ook wel eens moeten doen, een paar legoblokjes zijn verdwenen. Maar ze hebben er wel van geleerd.
groet, polly

Leve de zakloze stofzuiger!

Ik veeg alleen maar, manlief hanteert de stofzuiger. Kinderen kunnen dan door het raampje zien of er nog onmisbare onderdelen in de stofzuiger zitten.

Rafelkap

Dat is nog eens een ideale opruimzak. bedankt voor de link. Ik ga eens na of dat hier zou passen.

Ik merk dat opruimen iets is dat je echt moet leren en dat duurt heel lang. Ik zit ook regelmatig op m'n knieen op de grond speelgoed bij elkaar te harken. *Maar* ben nu met een 'proef' begonnen: een groot deel van het speelgoed is tijdelijk weggezet en ik probeer elke dag 'voor wat hoort wat' mbt opruimen voor elkaar te krijgen. Als ze televisie willen kijken of een videospel willen spelen, mag dat alleen als er op geruimd is.. Soms werkt, soms ook niet. Alleen opruimen voor het opruimen werkt hier al helemaal moeilijk merk ik.

Opbergzak

Zo'n opbergzak hadden wij vroeger thuis ook voor de lego. Had mijn moeder zelf gemaakt en het werkte ook best goed.
Overigens staat er op die site ook een heel gaaf lego opberghoofd!
Hier ligt de vloer ook altijd vol met dat soort spul. Waar zijn de aapjes van het apenspel, en waarom missen de helft van de memoriekaartjes?

Polly Shearman

Polly Shearman

26-11-2010 om 12:41

Wat ik zoek

is een groot kleed moet opblaasbare randen, die zie je in de zomer wel eens om op het strand te zitten en het zand van je kleed te houden.
Iemand enig idee waar ik dat nu kan vinden???
lijkt me enorm handig voor de Lego!

Opblaasbadje?

Daar moest ik aan denken, toen je het omschreef, Polly.
En verder ben ik heel erg blij te lezen dat ik me echt niet schuldig hoef te voelen over het verloren gaan van dat mini-spul van lego en Playmobil! Phew..
Petra

liora

liora

26-11-2010 om 15:39

Wat? stokstaartjes?

Van Playmobil? Waar kan ik ze kopen? Welke doos?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ChrisH

ChrisH

26-11-2010 om 15:53 Topicstarter

Stokstaartset

Liora, dat setje van Playmobil met de stokstaartjes heeft nummer 4853 en volgens mij kun je ze bij elke Blokker krijgen. Kost geloof ik een tientje.

Maar je bent dus gewaarschuwd voor het voer

Chris

Zou het werken

om ze de playmobil te geven zonder al dat kleine spul erbij.. voorlopig ? Dat is een van de redenen waarom ik opzie om het nog aan de Sint te vragen.

buzz

buzz

27-11-2010 om 12:38

heb bij xennos zo een garenklosjes doos gekocht (doorzichtige bewaardoos met kleine vakjes )
Daar zit al het kleine spul in, scheelt heel veel met opruimen en kwijtraken want ze pakken alleen er uit wat ze echt willen en de helfd blijft er in.
Wat ik regelmatig doe is, roepen mama gaat dadelijk stofzuigen, playmobiel opruimen anders zuig ik alles op.

vlinder72

vlinder72

27-11-2010 om 22:20

Judith - t

Bij ons niet. Ik heb het bij mijn oudste ook geprobeerd. Playmobil van te voren uitgepakt en dieren los gegeven. Daarna het huis etc.

Vond mijn zoon helemaal niet leuk. Hij stond echt heel raar te kijken naar zo'n uitgepakte leeuw. Je zag hem denken "waar is de rest"?

Met de echt kleine onderdelen spelen ze hier trouwens nog steeds niet mee. En ik heb twee echte playmobil fans. Ze hebben ontzettend veel. Gelukkig het meeste van de ridders, dinosaurussen (erg leuk), drakenridders, piraten.

De kleine dingen zitten meer bij de poezelige onderwerpen zoals de dierentuin (hebben wij ook maar staat uitgestald voor de sier op de kast), manege, dierenkliniek. Daarbij zitten de potjes, tandpasta tubes, etenswaren, bekertjes, bordjes etc.

Mijn kinderen zijn meer van de draken, ridders, kastelen en wapens.

Hes@

Hes@

30-11-2010 om 15:26

Voer!

Degene die het voer van de stokstaartjes verzonnen heeft, was er op uit mama's te pesten!

Normaal ben ik heel precies met kleine onderdelen. Ga altijd eerst met de wisser door de kamer voor ik ga stofzuigen. Maar dit voer is zo belachtelijk klein. Als het op is, is het op. Krijgen ze wel rijstekorrels of zo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.