Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
klaverblaadje

klaverblaadje

25-08-2010 om 11:32

High tea op kinderfeestje: ideeën gevraagd

Waarschijnlijk wil ik een high tea gaan organiseren voor mijn dochters feestje (groep 8).
Ik heb al wat gegoogled, maar niet veel 'zinnigs 'gevonden, behalve dan:
-zelf cakejes etc. laten bakken
-kopje beschilderen
-tafel laten dekken

Wie heeft er nog meer ideeën om zo'n kinderfeestje in te vullen? Of zou dat kinderachtig zijn voor die grote meiden? (Andere ideeén zijn natuurlijk ook welkom)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

25-08-2010 om 12:49

Leuk

Ik vind het niet kinderachtig, mijn dochter van 18 en 10 vriendinnen hebben op haar feestje sloffen "gepimpt", ze vonden het allemaal gaaf.
Als de cakejes klaar zijn zelf laten versieren.

An

An

25-08-2010 om 14:24

Ook gedaan

mini pizza's maken, hartige boterhammen, soesjes e.d.

Wij hebben goedkope schorten gekocht en die laten pimpen door de dames. Voor het koken uiteraard.

Zichzelf optutten voor de sjieke high tea. Zorg voor make-up, haarfrutsels e.d.

servetten vouwen, ook leuk.

Het was een erg geslaagd feestje.

Groet, An

Tafelkleed en servetten versieren

Zo'n rol damastpapier en je hebt een mooi wit kleed dat met viltstift en andere zaken heel leuk versierd kan worden. Daarna inderdaad leuk laten dekken, met bijv. bloemen erop of andere leuke tafelvulling. Je kunt ook servetten laten versieren.

Gisela*

Gisela*

26-08-2010 om 12:43

Wij

Wij hebben ook zo'n feestje gedaan, bij ons had ik aan het eind de moeders (of vader) uitgenodigd zodat die mee mochten eten van wat de kinderen hadden gemaakt. We hebben dus hard gewerkt aan cakejes, koekjes, appelflapjes etc. Tafel dekken , mooi versieren en dan de moeders bedienen.

groetjes Gisela

judiths mama

judiths mama

26-08-2010 om 21:51

Theezakjes maken

wij hebben laatst zelf theezakjes gemaakt. Of zakjes thee, hoe noem je dat...
In elk geval stonden er allerlei soorten losse thee, en de zakjes waren lege koffiepads. Die konden dan gevuld worden, (zelf mengen) dichtgeniet met een kaartje en een touwtje eraan en klaar was je theezakje.
Was erg leuk om te doen.

Leuk idee trouwens, voor een feestje, een high tea. Die ga ik onthouden.

Wilma

Wilma

31-08-2010 om 18:47

Een paar 'gangen'

Dus eerst bijvoorbeeld scones (leuk om zelf te bakken!) en de bijbehorende room en jam in schaaltjes, uiteraard met thee.

Dan iets knutselen ofzo (bij m'n vriendin maakten ze van die lijstjes voor op de kamer, leuk stofje en lintjes en kraaltjes en een schilderdoek-op-frame, zag in de folder van het kruidvat kantenklare pakketten van iets dergelijks voor 2,99).

Dan een gang met hartige dingetjes, vingersandwiches met diverse belegsoorten en weer de thee.

Dan weer verder knutselen.

En tot slot nog een zoete gang met kleine bonbonnetjes en kleine gebakjes (de soesjes en de minitompoesjes uit de diepvries van de supermarkt, of gebakjes in vieren snijden, etc). En natuurlijk ook nu de thee.

Vergeet de aankleding niet, leukgedekte tafel met vooral de etageres (horen helemaal bij de high-tea).

Bij m'n vriendin waren de kinderen (jaar of negen) erg enthousiast.

Groetjes,
Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.