Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hindernissenbaan binnen??? (alweer een kinderfeestvraag!)

Hallo allemaal,
De titel zegt het al, is een hindernissenbaan binnenshuis te doen tijdens een kinderfeest, heeft iemand hier ervaring mee?
Om wat meer informatie te geven: mijn dochter wordt in december 7 en wij komen er niet uit.... Eerst wilde zij een echte thema-feest, zij zit al maanden te piekeren over wat dat thema moet worden.... Nu hebben wij dit idee laten varen, maar zij wil wel een Hello Kitty sfeer.... (oh help! dat wordt roze!)
Ik probeer leuke spelletjes te bedenken, maar verder dan de gebruikelijke feestspelletjes kom ik niet (dus ideeen zijn erg welkom!) Wij gaan wel een Hello-Kitty-ezeltjeprik maken en een speurtocht met foto's van details van het interieur. (tsja, ik verwacht niet dat het zo mooi weer zal zijn om naar buiten te gaan)
Ineens had ik het idee om een hindernissenbaan klaar te zetten in de woonkamer (lange, vrij smalle ruimte). Maar hoe en met wat? Mijn man vindt dat het niet kan, ik wil mijn idee nog niet laten varen: de kinderen moeten ook hun energie kwijt tijdens zo'n feestje. (Vorig jaar hebben wij kinderbingo gedaan en ik kon wel merken dat het voor sommigen te lang duurde.) Misschien kan ik de hindernissenbaan met de speurtocht combineren, het wordt dan wel spannender, maar misschien ook weer lang voor sommige kinderen.
Heeft iemand handige tips en/of ervaringen met dit? Zowel positieve als negatieve ervaringen zijn hartelijk welkom!
Oh ja, er zullen 8 kinderen uitgenodigd worden.

Alvast bedankt!

groetjes, Kaat2

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewoon naar buiten!

De kans dat het net die 3 of 4 uur van het feestje volcontinu hoost vd regen is behoorlijk klein. En dan nog. Wij hebben een paar jaar terug een keer een speurtocht gehouden in een snerpende sneeuwstorm (begin maart!!) De kinderen praten er nu nog over, wat een spektakel! (en koud dat het was! maar de warme chocomel achteraf smaakte extra lekker)

Ingrid

Hier ook altijd naar buiten

hier hebben we 2 jarigen midden in de winter. de ene eind november, de ander als maart net begint. en áltijd zijn we nog naar buiten geweest. ik zou de speurtocht met foto's gewoon buiten doen en dan eventueel ergens onderweg ze 'opdrachten' laten doen? (i.p.v. het hindernissenparcours) heb je geen mensen in de buurt die je goed kent en wie je kan vragen of ze even aan mogen bellen voor een opdracht onder toezicht van hun? b.v. een estafette klimrek inklimmen (stokje doorgeven) en weer terug op tijd.of 1 voor 1 een pleintje rondrennen. die je mee laat tellen in het eindresultaat van de speurtocht? of raadsels waarbij de oplossing bestaat uit 'iets' dat ze moeten verzamelen en mee terug brengen? (kastanje, eikel,steen etc.)
ik zou zeggen gewoon naar buiten. even stoom afblazen.
groeten albana

Kaat2

Kaat2

25-11-2008 om 21:28 Topicstarter

Bedankt

voor jullie reacties!

Pelle, je hebt helemaal gelijk dat een hindernisbaan gevaarlijk kan zijn.... De tip om het met een lepel+balletje te doen is een hele goeie.
Wat dansen betreft als een manier om energie kwijt te raken.... ik weet het niet... Als dochter een afspraakje heeft hier, gaan de kinderen vaak ook dansen, het zal dan niet zo bijzonder zijn voor hun, want het zijn de kinderen die regelmatig hier komen spelen die ook naar het feestje komen. Door jouw bericht zit ik nu te denken aan dansen gekoppeld aan een modeshow.... alleen heb ik nauwelijks spullen/kledingstukken die geschikt zijn, behalve de gewone verkleedkleren+accessoires.

IngridT en Albana, naar buiten gaan is hier niet alleen afhankelijk van het weer: wij wonen in het centrum van een studentenstad (=autoverkeer), vervoer voor zoveel kinderen hebben wij niet (het duurt dus lang voor dat wij bij een speeltuin/park zijn), de andere ouders om hulp vragen doe ik liever niet, met de buren (studenten) hebben wij niet veel contact behalve een praatje bij een toevallige ontmoeting (=dus lastig om ze te vragen om een onderdeel van de speurtocht/hindernisbaan over te nemen) Een goed alternatief is zoiets onderweg van school naar huis te doen -dit was mijn eerste idee- maar aangezien de kinderen op woensdagmiddag altijd honger hebben, willen ze snel gaan eten.... Misschien eerst een koekje/cracker eten en pas later lunch eten.... Ik moet even kijken of dit een optie is....
Van alle feestjes waar mijn dochter geweest is, waren er alleen 3 waarbij ze naar buiten gingen: alledrie tussen eind mei en eind augustus. Bij de rest waren ze de hele tijd binnen....
Ik hoop nog steeds dat iemand ervaringen heeft met een hindernisbaan binnen.... ik denk dat het wel te doen is, alleen moet ik het slim aanpakken en van te voren goed nadenken om dit veilig te doen. Ik ga even verder piekeren. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
groetjes, Kaat

Ans

Ans

30-11-2008 om 20:30

Hindernisbaan en buiten

Wij hebben een binnenhindernisbaan gedaan en dat vonden ze heel erg leuk en zonder ongelukken. We hadden 2 stevige banken, een paar stevige salontafels (geleend), kastjes, hoge trap en lage trap neergezet en een parcours gemaakt. Ze mochten de grond niet raken. Het ging niet op snelheid maar of alle onderdelen gedaan werden. Op een toestel kon je een vraag verwachten van mijn man of van mij en 2 kinderen op 1 toestel betekende af en langs de kant zitten. Iedereen deed zijn best om niet af te komen. We liepen rond en keken waar we het beste konden staan. Ging prima en daarna hebben we alles aan de kant geschoven en konden ze op kleedjes door de kamer glijden. We hebben een gladde vloer en dat vonden ze helemaal geweldig. We hadden voor het feestje alle schilderijen en kleine spullen wegggehaald uit de kamer en alleen de grote dingen laten staan. Wat betreft naar buiten gaan: wij gaan altijd naar buiten onder een paraplu kan je ook veel doen en iedereen heeft toch een jas bij zich. En degene die niet willen blijven lekker binnen en gaan tekenen of zo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.