Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hoe bezorg ik mijn kids een leuke zomervakantie omdat ik moet werken?

Na meer dan een jaar acquireren mag ik waarschijnlijk eindelijk een boek gaan vertalen! Enig detail is dat de deadline half augustus is. Net wanneer de vakantie van mijn kinderen afloopt. Maar ik wil heel graag deze opdracht doen. Het is echt een buitenkans. Mijn man heeft net ook een grote klus voor zijn werk gekregen (eigen bedrijf). Het valt dus allemaal net heel ongelukkig.

Vraag is hoe ik de kinderen toch nog een zo leuk mogelijke zomervakantie kan bezorgen. We gaan waarschijnlijk maar een weekje dan kamperen met vrienden (was al afgesproken).

Ze zijn 5, 7 en 9. Mijn man denkt aan een zomer au pair, maar het lijkt me niet leuk voor de kinderen de hele tijd alleen te zijn met een volwassene. Elke dag naar de kinderopvang lijkt me weer vrij heftig. Ze gaan nu helemaal niet naar de opvang. Ik weet niet eens of er plaats is. Ik zou het liefst zo'n zes uur per dag willen werken, elke dag. Het huishouden ga ik in ieder geval zoveel mogelijk uitbesteden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

14-06-2010 om 09:52

Jij

kunt maar op een plek tegelijk zijn, dus als je je kinderen zelf veel aandacht wilt geven, kun je de opdracht niet aannemen. Je kunt heel goed iemand inhuren voor die 6 uren die jij dagelijks wilt werken aan je project. Als ik jou was zou ik dan steeds een duidelijk programma maken en de oppas/aupair duidelijke opdrachten geven wat zij gaan doen.
Je kan overwegen een kamp te zoeken voor je kinderen en je eigen programma aan te passen daarop: i.p.v. 6 uur dagelijks veel langer daaraan werken zolang ze op kamp zijn. Maar dat moeten ze willen!
En heb je geen logeeradres voor ez? Enkele dagen logeren kan voor jou betekenen dat je langer door kan werken en op andere dagen weer meer tijd aan hen besteden.

Mamvantwee

Mamvantwee

14-06-2010 om 09:56

Dagjes weg en uit logeren?

Een paar ideeën, ik weet niet of het in jouw situatie aan de orde is:
- kunnen ze een paar dagen bij opa en oma logeren? Of bij vriendinnetjes/virendjes?
- is er een vakantie-bouwproject of kinderactiviteit in de buurt? Bij ons is er bijvoorbeeld een week lang hutten bouwen onder toezicht voor de jeugd, ze zijn dan de hele dag onder de pannen.
- ga met mooi weer een of twee keer per week een dagje wat leuks doen. Dagje naar het strand, naar de dierentuin.
- laat hen in de tuin kamperen, met echte tent en slaapzakken.

Leuk dat je een opdracht hebt. Ik snap dat je daar alle tijd voor nodig hebt. Maar probeer die tijd als dat kan wel goed te plannen, zodat er ook tijd overblijft voor je vakantievierende kinderen. Dan weten zij waar ze aan toe zijn, en zelf heb je ook de zekerheid wanneer je kunt werken en wanneer dat niet kan/hoeft.

groet, Mamvantwee

Helen

Helen

14-06-2010 om 10:56

Ook 's avonds

Ik zou ook zo veel mogelijk 's avonds proberen te werken. Ik zou ook een goede weekplanning maken waar je je dus ook aan houdt dan. Even buffelen maar overdag leuke dingen met de kinderen doen en dan 's avonds aan de slag. Bij wijze van een beloningssysteem maken waarbij je gedrag beloond waarbij jij tot 9 uur uit kan slapen. Of als het kan zou ik zou ik niet 5x6 maar bv 3x10 werken? Dan zijn 3 dagen voor het werk en opvang/logeren en de andere 4 feest?

Succes!!

Chippie

Chippie

14-06-2010 om 14:06

Zomeraupair

Zomer-aupair klinkt redelijk heftig maar ken je niet een buurmeisje van 15 of ouder dat een bijbaantje zoekt in de vakantie? Ik heb vroeger ook 3 weken opgepast op kinderen omdat moeders juist in de vakantie 3 weken fulltime moest werken. Ik weet zeker dat de kinderen een geweldige tijd hebben gehad. Ik deed namelijk alles: huttenbouwen in de tuin, zwemmen, picknicken, zoutdeeg, etc.

Rieke

Rieke

14-06-2010 om 15:52

Ja, oppas vragen

Wat wij doen; een oppas uit de buurt vragen, iemand die 's avonds ook wel eens oppast. Ze ziet het als vakantie werk. Is ook vertrouwd voor de kinderen. En mijn 7 jarige gaat naar een dagkamp gedurende een week, en logeert bij oma.
Je kunt ook overwegen met een vriendin/moeder van school af te spreken dat zij de kinderen een dag heeft zodat je flink door kunt werken, de andere dag kun je haar kinderen een dagje erbij hebben en neem je een vrij dag voor jezelf.

Rafelkap

Rafelkap

14-06-2010 om 18:21

Oppas

Ik denk dat je fit moet zijn om die klus te doen. Het type werk is niet in 3 x 10 uur te doen, dat heeft niet zoveel zin denk ik. En de hele dag leuke dingen doen en 's avonds pas werken? Ik vrees dat je dan veel te moe bent.
Dus: uitbesteden. Bijvoorbeeld een dagelijkse oppas van 9 tot ca. 14 uur. Dan kan je daarna nog met de kinderen wat leuks doen. En dan kan je 's avonds nog 1 of 2 uurtjes werken.
heel veel succes!

Renske B.

Renske B.

15-06-2010 om 07:04

's morgens werken

Ik werk al jaren thuis en werk in de schoolvakanties meestal ook gewoon door. Ik sta iedere morgen om 5 uur op en werk dan tot de kinderen wakker worden (meestal rond 9 uur). Overdag ben ik er dan voor de kinderen, maar er zijn dan ook nog wel momenten dat ik kan werken. Soms gaan we een dagje weg en doe ik overdag niets, maar er zijn ook genoeg dagen dat we gewoon thuis zijn en als de kinderen dan aan het spelen zijn (thuis of soms bij vriendjes) zit ik te werken. Als het nodig is werk ik 's avonds na het eten nog even.

In het weekend is mijn man thuis en gaat dan op zaterdag meestal met ze naar de speeltuin of het zwembad, zodat ik ook dan een paar uur kan werken. De zondag houden we echt vrij om met het hele gezin iets te gaan doen.

Groetjes, Renske

liat

liat

15-06-2010 om 14:12 Topicstarter

Chippie

Je lijkt Maria uit de Sound of Music wel. Was je nog maar beschikbaar!

Puck

Puck

15-06-2010 om 20:37

Liat

Maar dat soort Maria's zijn nu ook echt nog wel te vinden. Genoeg meiden die zoiets als vakantiebaantje willen doen.

cecile_s

cecile_s

15-06-2010 om 22:15

Ja, oppasmeisjes

Liat, ik adviseer je ook zoveel mogelijk gebruik te maken van (bij voorkeur bekende en liefst iets oudere) oppasmeisjes. Vinden mijn kinderen leuker dan onze vast oppas (oudere dame) die ze 2x pw 's middags uit school opvangt. Ik zou die meisjes alleen niet 2 hele dagen achter elkaar laten oppassen, wel een rustdag voor hen ertussen doen. Dan evt naar de vakantie-opvang, dagkamp, bij vriendje/vriendinnetje (of halve dagen - hele dagen is vaak moeilijker te vragen vind ik).

Succes, fijn dat je een leuke opdracht hebt.

cecile_s

cecile_s

15-06-2010 om 22:18

P.s.

Ik bedenk van tevoren wel van alles wat die oppasmeisjes met de kinderen kunnen gaan doen. Fietstochtjes, naar het bos, midgetgolf, ijsjes halen (op de fiets), spelletjes etc. Leg de kaart erbij, zodat ze weten waar ze heen kunnen/mogen (voor zover ze dat al niet uit hun hoofd weten). Geef geld voor wat leuke dingen. Voor slecht weer: DVD'tje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.