Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Nyntje

Nyntje

19-11-2009 om 09:33

Hoe laat moet 10jarige dochter naar bed

Onze dochter van ruim 10 heeft niet bijzonder veel slaap nodig, fijn voor haar, maar we hebben continue strijd over het feit wanneer ze naar boven moet. Ik vind 20.30 een prima tijd, kan ze boven nog ruim een half uur tot een uur tutten. Hoe gaan anderen daar mee om? Is het raar als ik wil dat ze om 20.30 naar boven gaat als wij een film of serie willen kijken die zij eng vindt. Ik vind dit echt heel erg lastig.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dre

dre

19-11-2009 om 09:38

Half 9 prima

Hoi Nijntje,

Ik heb ook een 10-jarige dochter die om half 9 naar boven gaat. Dan mag ze nog tot 9 uur lezen, rommelen, wat dan ook en dan is het licht uit en slapen.
In het weekend mag ze natuurlijk wat langer opblijven.

groetjes,
Andrea

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-11-2009 om 10:17

Prima tijd

Alleen snap ik niet helemaal wat je hiermee bedoelt: "Is het raar als ik wil dat ze om 20.30 naar boven gaat als wij een film of serie willen kijken die zij eng vindt."

Bedtijd is bedtijd, en dat staat toch los van een eventuele film die jullie willen kijken?

Nyntje

Nyntje

19-11-2009 om 10:47

Ijsvogeltje

ja, maar ze hoeft niet altijd om half negen van mij naar boven, dat mag ook wel eens wat later, ik denk ook dat daar de verwarring door ontstaat. soms willen wij gewoon wat kijken zonder haar en dan heeft zij het idee dat ze naar boven gestuurd wordt.

Ik vind er an sich niks mis mee....

om een kind af en toe eens iets vroeger naar boven te sturen omdat je als ouders ook wel eens behoefte hebt aan een stukje kinderloze avond. Mijn kroost wordt er ook niet blij van als ik er altijd bij kom zitten als zij iets met hun vrienden doen. Toch? Gelukkig heb ik kinderen die graag lezen in bed, dus dat maakt het nog een beetje eenvoudiger om dat regelmatig met wederzijds goedvinden zo te regelen.

Ingrid

Caillic

Caillic

19-11-2009 om 12:45

Naar bed

"jullie moeten naar bed want ik ben moe" Eh ja, komt hier regelmatig voor.
Heel lang had ik als stelregel dat een kind slaap genoeg heeft, als het kind uit zichzelf op tijd wakker wordt. Daar paste ik de bedtijd op aan. als ik kind 's ochtends wakker moet maken of kind wordt door de wekker wakker, dan moet het kind dus eerder naar bed.
Maar ik merk dat het met pubers niet meer zo werkt.

tonny

tonny

19-11-2009 om 22:58

Half negen is een prima tijd

je wilt als ouders ook nog wel even wat anders! Niks mis mee hoor, en niks aantrekken van 'iedereen' die 'de hele avond' beneden mag zitten!

tonny

mee1977

mee1977

21-11-2009 om 13:23

Mijn 10 jarige

Gaat om 20.00 naar bed (erg vroeg volgens klasgenootjes) maar dan mag ze altijd op bed nog een half uurtje tv kijken en daarna mag ze tot 21.00 uur lezen. Dan moet het licht uit!
Hier werkt het goed, ze weet dat ik graag de avond even voor mijzelf heb. De hele dag ben ik er voor hun, 's avonds is mijn tijd, zonder kinderen!

Zaterdag is opblijf dag, dan mogen ze als het goed gaat rond 22.00 naar bed. Tenzij er steeds gekibbel is, dan gaan ze eerder.. Vaak wanneer ik het geruzie zat ben.

Ze moeten de hele dag op school opletten dat kan niet als ze moe zijn.

Noelia

Noelia

21-11-2009 om 20:16

Die van mij

Mijn dochter 10 jaar gaat om 9 uur naar bed en dan mag ze nog even lezen. Uiteindelijk gaat ze iets voor half 10 slapen. volgende ochtend om 8 uur weer op. Wat vinden jullie daar van? We wonen wel in Spanje. En in vergelijking met leeftijdsgenootjes hier is dat ontzettend vroeg hahaha

Maylise

Maylise

22-11-2009 om 16:05

Hier

Mijn zoon van 10 jaar heeft ook weinig slaap nodig. Meestal gaat hij ergens tussen 21:00 en 22:00 naar bed. Soms zelfs nog later. Het maakt mij niet zoveel uit dat hij hier nog zo laat rondloopt want hij is het jongste kind dus de oudere kinderen zijn ook nog op. Ik heb dus sowieso geen kinderloze avond.
Echter als hij de oudste was geweest was het een ander verhaal. Dan had ik hem misschien wel eerder naar bed laten gaan zodat ik dan de avond voor mezelf zou hebben.
Je kan bijvoorbeeld afspreken dat hij om 20:30 naar boven moet maar dat hij dan nog op zijn kamer mag spelen of in bed mag lezen.
Ik zou dan wel gewoon elke doordeweekse avond hetzelfde tijdstip aanhouden en dan bijvoorbeeld vrijdagavond en/of zaterdagavond later. Dan kun je op die avonden een film kijken die ook leuk voor hem is of spelletjes spelen.

Maylise

Laat mijn dochter dit maar niet lezen

Mijn dochter van 10 gaat meestal rond 19.45 naar boven en dan mag ze nog een poosje lezen, maar meestal is om 20.00 - 20.15 de lamp uit. Zij staat 's morgens om 7.15 uur op, maar moet dan nog geroepen worden.

Es-71, hier ook

Mijn tienjarige gaat ook door de week rond 19:45 naar bed. Voorlezen hoort er nog wel bij, en hij mag nog zelf rommelen danwel zelf lezen, muziek luisteren oid tot 20:30, dan gaat het licht uit. Hij moet 's morgens om 6:45 weer op en meestal moet ik hem dan wakker maken.

Noelia

Noelia

24-11-2009 om 15:09

10 uur slaap

Ook al gaat het licht uit om 21.30 en ziet dat er laat uit. Uiteindelijk komt ze toch aan de 10 uur slaap die voorgeschreven wordt voor een kind. 8.00 smorgens er uit. Dat is laat vergeleken met andere kinderen hier.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.