Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Lidie Schoonhoven

Lidie Schoonhoven

20-10-2008 om 09:44

Hoe reeël is stikgevaar met knuffels in bed?

Beetje illegaal zit ik hier (kindje wordt over 2 weken 4 jaar). Ze slaapt graag met knuffels in bed, elke dag een andere, en vannacht was het een hele grote. En ik vind dat een beetje eng. Kan ze daar niet in stikken, als ze met haar gezicht erin terecht komt? Of is ze daar te oud voor en draait ze haar hoofd automatisch weg als ze adem tekort komt? Slapen jullie kinderen met (veel/grote) knuffels in bed?
Ik merk gewoon dat ik er zelf moeilijker door slaap omdat ik steeds denk "wat als" en vannacht heb ik de grote knuffel dan ook weggehaald, wat me natuurlijk niet in dank afgenomen werd. Aanstellerij van mij of reeël?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

20-10-2008 om 10:14

Valt wel mee vind ik

Tja, of het echt gevaar kan weet ik niet. Maar ik vind het persoonlijk niet iets om van wakker te liggen. Allebei mijn kinderen hebben een leger aan knuffels in bed, ook wel eens grote, wisselt met de week. En een kleuter van 4 draait echt wel weg hoor. Ze is toch sterk genoeg om de knuffel aan te kunnen, zeg maar? Ook mijn zoontje van bijna 3 worstelt in zijn slaap met zijn knuffels, maar ligt echt niet te stikken.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

20-10-2008 om 11:21

Idem dito

Voor wiegendood is je dochter toch echt al wat te oud.

Hele bergen hier

Zowel zoon als dochter hebben hele bergen knuffels in bed, ook wel grote knuffels.
Mijn kinderen schuiven de knuffels die in de weg liggen gewoon weg, meestal al voordat ze slapen, maar ook wel als ze ze tijdens hun slaap tegenkomen.
Zelf sliep ik als kind ook met heel veel knuffels in bed, kan me niet herinneren dat ik ooit bijna gestikt ben ofzo.
Ik zou me er echt niet druk over maken, maar als je het eng vind kun je misschien afspreken dat de in jouw ogen te grote knuffels op het voeteneind mogen liggen of naast het bed op de grond, maar niet bij haar hoofd.

Lidie Schoonhoven

Lidie Schoonhoven

20-10-2008 om 20:48

Nou

bedankt voor de reacties. Het zit me toch niet helemaal lekker en zolang het mij wakker houdt leg ik die koeien en beren wel achter op haar bed. Maar ik begrijp dat er zat ouders zijn die er niet van wakker liggen, dat stelt me wel weer gerust op een bepaalde manier.

Altijd hele stapels

Ik sliep altijd emt hele stapels knuffels in mijn bed. Heb ze zo'n 12 jaar geleden omgeruild voor 1 hele grote (snurkende) knuffelbeer. Zoon en dochter slapen ook al jaren emt knuffels. Hadden al knuffels in bed (voeteinde!) toen ze baby waren. Vanaf een bepaald moment zijn ze gewoon zelf hun favoriet bij zich gaan nemen. Zoon van bijna 7 slaapt met een Cars kussen en een papegaai. Dochter (bijna 4) heeft..... (even tellen).... 6 knuffels bij haar hoofdkussen liggen (en nog iets van 8 op de plank bij haar voeteinde). OA een vrij groot paard. Ik dek haar elke avond toe (ze woelen zich allebei bloot) en dan ligt ze met haar hoofd van het kussen af en eigenlijk nog nooit in of op een knuffel.

Irma

Irma

24-10-2008 om 11:55

Oudste

Mijn oudste moest ik altijd zoeken tussen de knuffels. Inmiddels is hij 8 en heeft er nog maar 1 maar nooit problemen gehad.

Irma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.