Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
An

An

06-07-2010 om 13:26

Hoera! (bedplassen)

Mijn zoon (11) is, ondanks de stress en rare schoolperiode voor de vakantie, al 4 weken droog!!! Na jarenlang dagelijkse ellende met nat beddegoed, drynights, plaswekkers, stiekum gedoe met slaappartijen en kamp... Misschien valt hij nog wel weer terug, maar dit heeft hij toch maar voor elkaar gekregen en geeft vast hoop. Ik ben zo blij voor hem!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

06-07-2010 om 13:32

Super anzoon

AnZoon: super joh dat je nu droog blijft. Hier ook 2 bedplassers (wel iets jonger) die er samen tegelijkertijd binnen een week zomaar spontaan ineens vanaf waren en eigenlijk op een enkel heel klein ongelukje nooit meer in bed geplast hebben.

Geweldig knap!

wat heerlijk zeg voor je zoon. Je berichtje geeft me weer moed.....met oudst zoon ben ik net bij de kinderarts geweest vanwege het bedplassen. Hij is net tien. Ik ben weer hoopvol als ik zo'n berichtje lees.

groetjes van Purk

p.s. en natuurlijk ook door het berichtje van Puck!

Aaf

Aaf

06-07-2010 om 17:42

Fijn!

Super! Deze 4 weken zijn meegenomen en vast enorm goed voor z'n zelfvertrouwen. Onze dochter van 10 gaat ook sinds een maand of 3 heel goed. Ze is nu op kamp, voor de zekerheid wel met een tabletje minrin. Eigenlijk denk ik dat ze het niet nodig meer heeft maar het zou een enorme tegenvaller zijn als het vannacht heel per ongeluk mis zou gaan.

Fijn voor je zoon!

ilsepilse

ilsepilse

07-07-2010 om 23:39

Goed zo!

ik weet er alles van ben ook een bedplasser geweest!
volhouden jongen !!

An

An

08-07-2010 om 07:58

Dank jullie wel

ook namens Anszoon. Nog steeds geen ongelukjes, ik heb hem zojuist aan de telefoon gehad (hij is op kamp). Ongelovelijk, dat hij ineens zo lang droog is. Hij is zo blij en trots. Echt geweldig!

Ilse Mulder

Ilse Mulder

09-07-2010 om 09:19

Gefeliciteerd

Mijn oudste zoon van veertien is deze maand precies een jaar droog en er "gewoon" uitgegroeid.

Onze zoon van negen plast nog steeds elke nacht in zijn bed.

Onze huisarts was heel nuchter toen we met het probleem van onze zoons aankwamen. "Daar groeien ze gewoon uit," was zijn reactie. En omdat mijn man tot zijn zestiende in bed geplast heeft weten we dat dit wel klopt.

Via de apotheek hebben we voor onze jongens gewoon incontinentie materiaal. Als onze jongste tegen de middelbare school periode nog niet droog is kan hij op kosten van de zorgverzekeraar een "droog bed training" volgen.

Puck

Puck

10-07-2010 om 09:29

Ilse

Heb je al eens aan een plaswekker gedacht? Als je zoon gemotiveerd is is dat op deze leeftijd misschien een optie.

Ilse Mulder

Ilse Mulder

13-07-2010 om 07:23

Puck

Ja, de plaswekker heeft hier veel plezier opgeleverd (zeg ik een beetje cynish). De jongste sliep er gewoon doorheen en de oudste was regelmatig te laat. Ik had het gecombineerd met een beloningssysteem waarbij ze geld zouden krijgen per droge nacht. Het heeft ze geen vermogen opgeleverd.

De oudste combineerde het in die tijd met Minrin. Het mocht niet baten en het was niet de prettigste periode in ons huis omdat onze dochter wel altijd wakker werd van de geluidjes. Maar bovenal vond ik het zielig om te zien hoe het zelvertrouwen van de kerels omlaag ging. Na drie maanden zijn we gestopt omdat het alleen maar huilende kinderen opleverde.

We hebben afgesproken dat we na de zomervakantie weer beginnen met een strak regime waarbij we beloning toepassen en misschien schaffen we nu een plaswekker met trilsignalen aan al is onze jongste een zeer vaste slaper.

Misschien wekte mijn eerste reactie wel het idee op dat we er niks tegen deden maar niets is minder waar.

Puck

Puck

13-07-2010 om 09:28

Ilse

Tegen belonen voor een droge nacht kijk ik wat anders aan dan jij. Ik vind: Een beloning stel je in het vooruitzicht als een kind bewust iets goed doed. Daarmee verviel voor mij het systeem van belonen bij een droge nacht. Een kind kan het namelijk helemaal niet bewust sturen en zal het dan toch misschien als een soort falen voelen als het niet lukt. Dat heb ik altijd proberen te voorkomen.
Eigenlijk hebben we er nooit veel aandacht aan besteed en ook kind heeft het niet als een heel vervelende periode ervaren. Het hoorde gewoon bij hem, hij deed ook nooit moeilijk als hij ergens anders sliep, niks stiekem gedoe ofzo. Scheelt misschien dat het bij ons erg "in de familie zit" en dat zijn even oude neefje ook nog met een luier sliep. Dat maakt je minder tot een uitzondering misschien. Uiteindelijk waren allebei onze kinderen plus mijn neefje (ze waren toen 9, 9 en 7 jaar) in exact dezelfde week helemaal droog en ze hebben alledrie nooit meer een nat bed gehad daarna. Mijn eigen neef was pas met 16 van het bedplassen af m.b.v. Minrin, daar hielpen alle andere hulpmiddelen ook niet, sliep ook door de wekker heen etc.

Ilse Mulder

Ilse Mulder

13-07-2010 om 11:02

De combinate minrin wekker

Dit was een voorstel van de huisarts die aangaf positieve ervaringen te hebben met de combinatie.
Misschien moet ik het beloningsysteem heroverwegen, dit was een tip van kennis centrum bedplassen. Tja, soms probeer je vanalles als ouder.

De methode die je omschrijft klinkt bijna hetzelfde als de droog bed training waar onze zoon mogelijk voor in aanmerking komt maar nu nog te jong voor is.

joos

joos

13-07-2010 om 13:48

Ook een bedplasser

hoewel onze dochter nog maar 6 is, vond ze het heel vervelend dat ze nog een luierbroekje draagt ´s nachts. Ze is iedere nacht nat. We zijn naar de huisarts gegaan en die schreef Minrin voor. De eerste nachten hielp het, daarna niet meer. De dosis is 3 keer verhoogd, en telkens hielp het weer een paar dagen, daarna niet meer. Toen zijn we naar de plaspoli geweest en daar bleek dat mijn dochter een te kleine blaas heeft voor haar leeftijd, zo´n drie keer kleiner dan normaal. Ze kan medicijnen krijgen waardoor de blaas oprekt, maar die hebben nogal was bijwerkingen, dus daar gaat voorlopig nog niet mee beginnen.
Toen ik vroeg naar een plaswekker vond de arts het eigenlijk niet te doen. De verwachting is dat ze wel 4 keer per nacht moet plassen, omdat de blaas te klein is. En dat is voor haar op dit moment te vermoeiend. Dus voorlopig blijft ze aan de luiers, maar ze kan het nu beter accepteren. Zoals de arts het zei: de ene heeft blauwe ogen, de andere bruine. De ene heeft een grote blaas, de andere een kleine.

Puck

Puck

13-07-2010 om 14:10

Joos

Als er een lichamelijke oorzaak achter het bedplassen zit zoals bij jouw kind dan heeft het geen zin om een plaswekker te proberen. Dat kun je alleen overwegen als er lichamelijk geen oorzaken zijn te vinden.

An

An

13-07-2010 om 15:34

Plaswekker/ kleine blaas

Wij hebben tot 5 keer toe opnieuw de plaswekker ingevoerd. We hebben er twee versleten. Na een aantal maanden zag mijn zoon het niet meer zitten en dan hielden we er gewoon weer mee op en maakten we hem op zijn verzoek wakker als wij naar bed gingen. Natuurlijk hielp dat niet en was hij steevast 's morgens weer nat. Totdat hij zelf weer vroeg of we de plaswekker weer gingen gebruiken, dan begonnen we daar weer mee. En de laatste keer met succes!
Zijn beloning als hij droog is, is dat hij zijn beddegoed niet hoeft af te halen en 's avonds kan douchen ipv 's morgens. Nu hij zo'n lange tijd droog is heb ik hem wel een nieuw dekbedovertrek laten uitzoeken.
Mijn zusje had ook een kleine blaas. Bij haar werd aangeraden om haar veel te laten drinken zodat haar blaas op "natuurlijke wijze" werd opgerekt. Misschien het navragen waard?

joos

joos

13-07-2010 om 16:28

Puck

naast het hebben van een kleine blaas, krijgt mijn dochter dus ook niet het seintje dat ze moet plassen. Dat zou ze dus wel kunnen trainen met zo´n wekker, maar omdat ze waarschijnlijk te vaak moet plassen ´s nachts is dat een te grote belasting. Overigens is ze nu al 2 nachten droog geweest, zonder aanleiding. Ze was wel heel blij.
An: een andere tip die een vriendin van mij kreeg was om overdag te proberen het plassen wel eens zo lang mogelijk op te houden. Dan zou ook de blaas oprekken. Dat proberen we dus ook wel eens. Drinken doet ze sowieso best veel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.