Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hoeveel cola mag mijn vijfjarige?

Citroengraag schreef op 23-12-2025 om 17:00:

Dat ligt eraan hoeveel rum je bij die cola doet. Kinderen lusten geen cola zonder rum.

Daar slapen ze ook lekker van.

We hadden het er laatst over dat kinderen in de jaren '70 gewoon meegingen naar bruiloften e.d.  Niks "kindertjesnietwelkomgedoe".

De tantes voerden ze gewoon kersenbonbons en dan kon je ze op wat jassen onder de kapstok neerleggen. 

Daar had je geen werk of hinder van.

Mischa83 schreef op 23-12-2025 om 18:47:

Geef jij je vijfjarige cola?!!! Daar is ze toch veel te oud voor? Ik zou maar snel beginnen met op zn minst een biertje!

Vond ik niet lekker als kleuter. Mijn buurmeisje (ook kleuter) wel.

Ik heb ook heel lang geen sinaasappelsap gedronken, mijn moeders wodka-jus was daar de schuld van.

Zoon dronk ooit in een restaurant uit mijn glas en zei "Mama, je water smaakt heel vies". Ja, lieverd, je hebt mijn witte wijn gepakt. 

Poezenmeisje schreef op 24-12-2025 om 06:49:

[..]

We hadden het er laatst over dat kinderen in de jaren '70 gewoon meegingen naar bruiloften e.d. Niks "kindertjesnietwelkomgedoe".

De tantes voerden ze gewoon kersenbonbons en dan kon je ze op wat jassen onder de kapstok neerleggen.

Jakkes, die heeft mijn oma mij ook ooit laten proeven 🤢

Sinds wanneer zijn kinderen niet welkom op bruiloften? De meeste bruidsparen zetten hun eigen kinderen in als ringdrager en dergelijke.

Zeespiegel schreef op 24-12-2025 om 07:

De meeste bruidsparen zetten hun eigen kinderen in als ringdrager en dergelijk. 

De meeste…..? Dus de meeste bruidsparen hebben al kinderen als ze gaan trouwen? Ja, natuurlijk is dat af en toe zo. Maar de meeste is totale onzin.

Netherfield schreef op 24-12-2025 om 00:41:

[..]

Chemisch. Suiker is natuurlijk, aspartaam, sorbitol, acesulfaam-K en al die andere zoetstoffen waar ik de naam van ben vergeten niet. Betekent niet dat teveel suiker niet goed voor je is natuurlijk.

Suiker is net zo chemisch, de extractie en opwerking is niet heel geheel vrij van hulpstoffen. 

Vaak zit er ook ook het in de jaren 80 "levensgevaarlijke E330" in. In die tijd gingen er kopietjes rond met alle gevaarlijke E-nummers en E330 was het meest gevaarlijk. 

Dat bleek uiteindelijk citroenzuur te zijn.  Niks gevaarlijks aan. 
Door dat E-nummer lijkt het een chemische stof maar het komt gewoon voor in de natuur.

Mensen denken soms dat alles wat 'natuurlijk' is, ook gezond is. Helaas....de natuur zit vol giftige stoffen. 

Herfstappeltaart schreef op 24-12-2025 om 08:21:

Mensen denken soms dat alles wat 'natuurlijk' is, ook gezond is. Helaas....de natuur zit vol giftige stoffen.

Nou precies. Asbest is ook natuurlijk.

En water is ook een chemische stof.

Poezenmeisje schreef op 24-12-2025 om 06:49:

[..]

We hadden het er laatst over dat kinderen in de jaren '70 gewoon meegingen naar bruiloften e.d. Niks "kindertjesnietwelkomgedoe".

Ik herinner me harde suikersnoepjes met whisky erin. Mpcht ik ook hebben van mijn ouders, ik zal een jaar of 10 geweest zijn. Ik dronk ook al snel des zondags een glas rosé mee aan tafel.

Tegenwoordig ben ik van de blauwe knoop!

Bakblik schreef op 24-12-2025 om 08:08:

Vaak zit er ook ook het in de jaren 80 "levensgevaarlijke E330" in. In die tijd gingen er kopietjes rond met alle gevaarlijke E-nummers en E330 was het meest gevaarlijk.

Dat bleek uiteindelijk citroenzuur te zijn. Niks gevaarlijks aan.
Door dat E-nummer lijkt het een chemische stof maar het komt gewoon voor in de natuur.

Vooral oppassen voor de zeer reactieve stof E948

Auwereel schreef op 24-12-2025 om 09:17:

[..]

Vooral oppassen voor de zeer reactieve stof E948

Ja zeker voordat je het weet staat de boel in de fik als je dat gebruikt. 

Auwereel schreef op 24-12-2025 om 09:17:

[..]

Vooral oppassen voor de zeer reactieve stof E948

Ja, alles dat ermee in aanraking komt, gaat dood.

oh dat is grappig, ik zag je berichtje gisteren op ig, vroeg me al af of je dit forum bedoelde!

Citroengraag schreef op 23-12-2025 om 17:00:

Dat ligt eraan hoeveel rum je bij die cola doet. Kinderen lusten geen cola zonder rum.

De mijne lusten de rum niet en toen ben ik het gaan mixen met cola. Gelukkig lusten ze dat wel. Dus nu ligt de koelkast vol met cola en staan de flessen rum klaar op het aanrecht.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.