Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hoeveel drinken mee?

Hoi, zoonlief gaat sinds januari naar school en is ontzettend moe na zo'n dag, dus niets vreemd aan. Al die indrukken vergen nogal wat energie van hem! Vanwege zijn 'kaasmolaren'(geen glazuur op zijn melkgebit) krijgt hij geen pakjes zoet drinken mee, en aangezien hij geen melk lust, zit er in zijn beker gewoon water. Ook geen probleem op zich, want dat is hij gewend, alleen is nu mijn vraag: is een zo'n beker (van Cars, natuurlijk!) wel genoeg op een hele schooldag? Hoeveel drinken geven jullie je kinderen mee naar school?
Alvast bedankt!
Petra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

11-03-2010 om 16:43

2 bekers

Hier gaan er 2 bekers mee. 1 voor tijdens het tussendoortje ('s ochtends) en 1 voor tijdens de lunch.

Na school krijgt hij thuis of op de BSO weer drinken.

Hoeveel geef je thuis pakweg tussen 9 en 15? Dat zou ik dan (ongeveer) meegeven

1 beker

Die drinkt hij op rond 10 uur, bij het fruit eten. Bij de lunch (overblijven) krijgen ze een beker melk. Als hij thuiskomt, drinkt hij nog 1 of 2 bekers melk en soms ook nog een beker roosvicee. Dan heeft hij nl. wel Dorst!

Linda

100%mama

100%mama

12-03-2010 om 14:13

2 en.....

Zoals Pelle het beschrijft, water geven heeft geen meerwaarde voor de onderhoud van de kaasmolaren dan limonade. Het gaat om de dagelijke eet- en drinkmomenten. Dus om 10 uur fruit en drinken is 1 moment en of dat nu water is of limonade, het blijft 1 moment dus 1 aanval op het gebit. Melk valt echter NIET onder een moment bij normaal gebruik omdat melk geen zuren bevat. Het is namelijk niet het melksuiker (of suiker in andere producten) het zijn de zuren in een product. Helaas is vrijwel alles (in deze catogorie dan waar we het over hebben) zuur. Overigens kan melk bij langdurig gebruik (zoals in een zuig-fles) wél cariës veroorzaken door hetmelksuiker dat erin zit. Dus de hele dag door.

Maar goed, dat was je vraag niet natuurlijk. Hier krijgt zoonlief melk op school om 10 uur en als hij thuis eet of op de overblijf zit ook 1 beker. Uit school drinkt hij water omdat hij altijd vreselijke dorst heeft dan en hij water gewoon lekker vind (is voor mij dus puur "geluk" hebben, hahaha)

Hier

Krijgt zoon (groep 3) voor 10:00u een beker drinken mee en voor het overblijf ook een beker. Dus 2 bekers in het totaal.

Dochter (groep 2) krijgt maar 1 beker drinken mee, ook op dagen dat ze overblijft. Tot voor kort kreeg ook zij 2 bekers mee maar nam altijd weer 1 volle beker mee terug, was teveel gaf ze aan. oke, dan maar 1 beker dus. Weggooien vind ik zonder.

Gr Pham

Hier...

van alles geprobeerd maar het meeste drinken kwam terug. Nu krijgt dochter een lege beker mee, want ze drinkt het liefst koud water, dus zo uit de kraan.

Christientje

Christientje

14-03-2010 om 22:47

2 pakjes

Mijn zoontje krijgt 2 pakjes drinken mee naar school. Eentje drinkt hij rond 10 uur, met een stuk fruit, en eentje drinkt hij rond 12 uur, met een boterham. Rond half 3 krijgt hij op school nog een beker siroop. Hier heeft hij ruim voldoende aan.
Christientje

3kidsmam

3kidsmam

16-03-2010 om 20:15

1 beker

Onze dochter krijgt 1 beker mee. Ze drinkt de halve beker ´s morgens in de klas, en de andere helft bij de overblijf. Ik twijfel wel eens of dat te weinig is, maar zij vindt het genoeg. Met water snap ik het probleem niet, je zoon kan toch gewoon zelf bijvullen als hij meer water wil, hoe kan dat nou te weinig zijn.

Petra vanB

Petra vanB

16-03-2010 om 21:51 Topicstarter

Dank!

Bedankt voor de reacties, variërend van 1 beker tot 3 bekers, verschillend per kind. Ik heb het ons inderdaad ook maar makkelijk gemaakt en geef hem nu een lege beker mee die hij zelf kan bijvullen. Wel even gecheckt met de juf of dat zo ok was. Zij had me aan het twijfelen gebracht over de hoeveelheid drinken, omdat hij bij het fruit eten zijn beker (een keer..) niet leeg kreeg. En zij vond dat hij die wel op moest drinken. Tsja. Gelukkig heeft hij nu sowieso weer een eet-en-drink-piek, alles gaat er super goed in. Weer een sprongetje gemaakt!
Bedankt allemaal,
Petra

Petra vanB

Petra vanB

16-03-2010 om 21:56 Topicstarter

Oja - melk en kaasmolaren

Zoonlief krijgt geen melk omdat hij dat niet lekker vindt.. en ja, het aantal eetmomenten is maximaal 7 per dag. Vervelend is dat hij erg traag eet en daardoor een eetmoment soms heel lang kan duren - wat ook weer niet goed is voor de kaasmolaren. Nog tips om zonder machtsstrijd sneller eten voor elkaar te krijgen ?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.