Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
May

May

25-02-2010 om 16:40

Hoeveel inch voor de fiets

Zoon van vijf jaar moet een nieuw fietsje, hij is niet groot.. Hoeveel inch is dan slim...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

25-02-2010 om 17:14

Hoe groot?

Hoe lang is je zoon? Mijn dochter van 5 en 1,11 m. krijgt binnenkort een 18" fiets. De betreffende fiets heeft oudste voor haar 6e verjaardag gekregen toen ze 1,13 m. was.

vlinder72

vlinder72

25-02-2010 om 18:11

Mee naar winkel

Mijn zoon van 5 heeft leren fietsen op een 16 inch fiets. Daarna ging hij over op een 18 inch. 18 inch is meer een tussenmaat. De meeste fabrikanten hebben helemaal geen 18 inch fietsen maar ja, onze kinderen zijn nogal klein en hij was te groot voor 16 inch en te klein voor 18 inch. Onze tweede van bijna 6 fietst nu op de 18 inch terwijl bijna iedereen in groep 2 al op een 20 inch fietst. Moet ik wel bij zeggen dat veel ouders kinderen al veel te snel op grotere fiets laten fietsen. Bij mij moeten de voeten op de grond kunnen want ze moeten snel kunnen stoppen als er iets onverwachts gebeurd. Onze oudste is nu 7 en zit in groep 4. Hij past sinds september eindelijk op een 20 inch fiets. Gewoon mee dus naar een winkel om te passen.

May

May

25-02-2010 om 18:53

Niet naar de winkel

maar naar marktplaats, en dat shopt toch wat minder handig... Zoon is nu rond de 1.10...

Vic

Vic

25-02-2010 om 19:37

Kan hij al fietsen?

Als hij nog moet oefenen met 'los' fietsen, zou ik voor een 16" gaan. Als hij al een tijdje kan fietsen kan een 18" prima. Dan kan hij waarschijnlijk met zijn tenen bij de grond komen.

vlinder72

vlinder72

25-02-2010 om 20:34

May

Natuurlijk kan je wel naar een winkel gaan. Je kan toch aangeven dat je op zoek bent naar een fietsje en dat je graag wat folders wilt hebben zodat je je alvast wat kan orienteren. En of ze dan gelijk even willen kijken welke maat het beste is voor je dochtertje. Die folders zijn ook heel handig om daarna op Marktplaats te zoeken naar een fiets. Zo hebben wij ooit specifiek gezocht naar een 16 inch Gazelle Jungle. Er staan zoveel fietsen op dat het handiger zoekt op model / merk.

May

May

25-02-2010 om 20:41

Fietsje gekocht...

Vic: hij kan inderdaad nog niet fietsen.. Heb via marktplaats een 16 inch fietsje gekocht daarnet. Daar kan hij mooi op oefenen. Als hij het kan, krijgt hij een grotere. Bedankt voor jullie adviezen!!!

ayla

ayla

26-02-2010 om 08:09

Pelle heeft gelijk

dochter heeft toen ze 5 werd een 16 inch fietsje gekregen, ze kon nog niet los fietsen en durfde er absoluut niet op te fietsen zonder zijwieltjes. Na de zomer begon ze vorozichtig los te fietsen op de oude 12 inch en pas 1 of 2 maanden terug is ze leren los fietsen op de 16 inch en ze wordt nu bijna 6. Ze moet het nog maar een jaartje ermee doen hoor, als ze 7 wordt krijgt ze wel een grotere denk ik

May

May

26-02-2010 om 13:57

Klopt

De 16 inch bleek nog net iets te groot. 12 inch hadden we nog staan, weliswaar in rose en paars van grote zus, maar hij doet het er maar even mee.. Straks was er eerst groot protest, maar toen heeft hij het fietsje toch gepakt (een minuut....)

3 kids mam

3 kids mam

27-02-2010 om 12:13

Kleine fiets spuiten

Je zou bij de action voor 3 euro een zilveren (of andere kleur) spuitbus kunnen halen en van het roze, kleine 12 inch fietsje een hele stoere zilveren raketfiets kunnen maken.
Overigens kan onze dochter van ruim 4,5 ook alleen nog maar goed fietsen op een 12 inch fiets. Zodra ze op haar grotere fiets gaat voelt ze zich onzeker.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.