Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hoeveel Sinterklaas cadeaus

Hoeveel cadeaus krijgen jullie kinderen? In getal dus? En voor hoeveel geld? 

Peiling

Hoeveel cadeaus?
56 stemmen
9%
7%
30%
36%
11%
2%
0%
5%

kenfan schreef op 25-11-2025 om 16:23:

[..]

Jij schreef ook laatst dat je kleinkinderen in Sinterklaas en in de Kerstman geloofden. Toen vroeg ik me af of je soms een schoonkind hebt met de Amerikaanse/Engelse of andere nationaliteit hebt. Of dat je het gewoon leuk vindt, en dat bij je eigen kinderen ook zo deed.

Daar heb ik verder geen oordeel over, hoor Bij ons lag de vloer ieder jaar bezaaid, met veel meer dan we van plan waren . Alleen het lijkt me met kinderen die in 2 Goedheiligmannen geloven dat ze dan 6 weken stuiteren.

Bij die van gaf het in elk geval een hoop onrust, ik was altijd blij als Mijterman weer naar Spanje vertrokken was. En ik was de enige niet.

Nee hoor dat is niet mijn keus. Mijn dochter en schoonzoon hebben het volgens mij gewoon zo gelaten dat ze dachten dat de kerstman ook echt was. Ik heb dat bij onze kinderen nooit gedaan. Vroeger zag je de kerstman ook veel minder dan nu. Voor mij hoeft het niet maar dat is hun zaak

Frisdrank1972 schreef op 25-11-2025 om 16:24:

Wat ik wel gemerkt heb is dat als kinderen te veel cadeaus krijgen ze erg ondankbaar worden. Dan hebben ze net iets geopend en dan gooien ze het weer op de grond om naar het volgende cadeau te gaan. Ik weet nog dat mijn kinderen elk rond de 15 cadeaus hadden voor Sinterklaas. De helft van het speelgoed is nog geen eens uit de verpakking gekomen. Daarom deed ik de jaren daarnaar maar 5 tot 8 cadeautjes elk. Dat ging veel beter.

Ik weet niet of dat met dankbaarheid te maken heeft. Kinderen raken gewoon overweldigd door zoveel pakjes. Daar  kunnen ze niet mee om gaan soms. Net als een kamer vol speelgoed. 

Wij kopen geen sintcadeaus maar wel kerstcadeaus, 500-600 euro per kind per jaar voor onder de kerstboom, met kerst pakken we uit! We kopen samen cadeaus voor de jong en afzonderlijk cadeaus voor elkaar. Dit is de eerste kerst zonder papa. Zus en haar gezin komen gourmetten. Ook pa z'n vriendin zou komen. Vorig jaar gingen we naar Curacao. Dit jaar zijn we thuis zonder ons pap

en meestal krijgen ze maar een paar cadeaus van ons hoor

Nick90 schreef op 25-11-2025 om 17:10:

Wij kopen geen sintcadeaus maar wel kerstcadeaus, 500-600 euro per kind per jaar voor onder de kerstboom, met kerst pakken we uit! We kopen samen cadeaus voor de jong en afzonderlijk cadeaus voor elkaar. Dit is de eerste kerst zonder papa. Zus en haar gezin komen gourmetten. Ook pa z'n vriendin zou komen. Vorig jaar gingen we naar Curacao. Dit jaar zijn we thuis zonder ons pap

Het zal ook met het beschikbare budget te maken hebben. €1500+ heb ik niet beschikbaar voor kadoos.

Dat gaat bij ons in sporten zitten. Trainen, materiaal etc.

Nick90 schreef op 25-11-2025 om 17:10:

Dat is veelste veel. Ik word er bijna ziek van als ik zulke bedragen hoor voor een paar cadeaus met kerst. Echt wagelijk. Dat heeft toch niets meer met Kerstmis te maken.

Bailey26 schreef op 25-11-2025 om 15:20:

[..]

Hier is kleding ook geen Sinterklaas cadeau. Maar goed ik doe ook niet aan kleding die 'normaal' niet gekocht wordt door ouders. Als kind in lelijk, hippe Spiderman of dino trui wil rondlopen is dat prima. Die trui wordt niet opeens een cadeau.

Hier krijgt kind 6 cadeau's (plus wat opa en oma nog extra hebben gekocht waarvan wij niks weten).
Geen idee wat alles bij elkaar heeft gekost(veel waarschijnlijk).

Thuis wordt 2 keer een schoen gezet. Cadeau 1 was €20 en cadeau 2 was €10+ een chocoladeletter. Kind mag op school en bij oma's ook een schoen zetten.

O joh ik kreeg vroeger wel veel cadeautjes, maar veel waren op zeker kleren enzo. Sokken, pantoffels, pyjamas een trui etc. Dan een chocoladeletter en verder wel speelgoed om de een of andere manier werden we rond Sinterklaas goed verwend. 

Ninoea schreef op 25-11-2025 om 14:10:

Er is zo’n gedichtje wat inspirerend kan zijn:

something they want
Something they need
Something to wear
Something to read (or eat)

Nog een gedichtje ter inspiratie: 

Something they want really bad

Another thing they want really bad

And another thing they want really really bad

Something they didn’t even know existed, but would’ve wanted so bad

Frisdrank1972 schreef op 25-11-2025 om 17:18:

[..]

Dat is veelste veel. Ik word er bijna ziek van als ik zulke bedragen hoor voor een paar cadeaus met kerst. Echt wagelijk. Dat heeft toch niets meer met Kerstmis te maken.

Vind je het echt nodig om zo te reageren? Iedereen mag zelf bepalen hoeveel hij/zij wil uitgeven. 

ik koop toch altijd meer dan ik van plan was. Dochter (nu brugklas) krijgt met kerst cadeautjes van opa en oma. Thuis vieren we de Sint. In de zak zitten ook chocoladeletters of ander snoepgoed. Kleding ook: iets wat je ouders niet leuk vinden (iets met Disney toen ze klein was). Dit jaar sportkleding met haar naam erop. (Wilde ze al tijdje). 

De Sint brengt dingen van je lijstje, dingen die je ouders liever niet kopen (dit jaar een laptophoes, want de oude is lelijk volgens haar, maar niet stuk  volgens mij) en verzint zelf ook dingen. 

Soms ook wel kaartjes voor een activiteit (vooral sinds ze niet meer gelooft). Datvis dan voor het hele gezin. Ze krijgt ook schoencadeautjes.

Wij deden toen ze kleiner was pakjesmiddag ipv pakjesavpnd. Niet alles in 1x open maken, maar bijv spelletjes tussendoor, winnaar mag pakjes kiezen / grabbelen uit de zak. En aandacht voor elkaars cadeaus.

Ik heb een noodpakket besteld bij het sinterklaasjournaal 😉

Kleding zijn mijn kinderen echt heel blij mee. Die staan net zo hard te stuiteren van hun (voeg het fictie figuur van dat jaar toe) onesie of muts, als dat ze staan te stuiteren van barbiepop nr zoveel.

Frisdrank1972 schreef op 25-11-2025 om 17:18:

[..]

Ik vind het ook erg veel, maar het is toch helemaal niet relevant wat wij ervan vinden? En om met termen te smijten als “bijna ziek worden” en “walgelijk” vind ik ronduit onaardig.

Laat een ander lekker zijn feestje vieren, op de manier zoals zijn/ haar portemonnee het toelaat.

3 kinderen. Ze krijgen ieder 4 cadeaus. 
Ieder 2 grote en 2 kleine.
Ongeveer 100 euro per persoon.  

Yumi schreef op 25-11-2025 om 17:36:

[..]

Vind je het echt nodig om zo te reageren? Iedereen mag zelf bepalen hoeveel hij/zij wil uitgeven

Ik vind het ook een beetje krom. Er is zoveel armoede in Nederland en dan ga je juist met Kerst een feest van dankbaarheid en naaste liefde zoveel geld uitgeven en onzinnige cadeautjes. Het is naar mijn mening nogal smakeloos. 

ik lees : schoen cadeautje  van 20 euro
Dat deden we nooit , een schoen cadeautje  was iets van een chocolade letter of een ienie minie cadeautje heel klein legootje, zakje knikkers, kleurboek ( onze kinderen zijn al volwassen inmiddels , die knikkerden nog) ik denk niet dat er ooit iets duurders dan 4 euro in de schoen zat.
Geven meer mensen van die grote schoen cadeaus ?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.