Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
picobello

picobello

19-06-2010 om 18:39

Hond van dochter is overreden

hondje van dochter (8) is overeden / aangereden vanmorgen.Ze had het beestje gehad nadat ze een hersenvliesontsteking heeft gehad vorig jaar. Hij was alles voor haar ( ook voor de andere kinderen).
Hon dje was ontsnapt en liep op de weg. Terwijl dochter hem terug roept komt een auto met een rotgang de bocht om, rijdt de hond aan en rijdt door.
Kinderen totaal in shock.

Vanmiddag hond begraven in de tuin,maar kinderen zijn onttroostbaar.

ik snap die mensen niet die zo maar kunnen doorrijden na zoiets.baaaaalll

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hadewich

Hadewich

19-06-2010 om 18:55

Noujazeg!

Vreselijk zeg, heel veel sterkte voor jullie!
Heb je ook aangifte gedaan bij de politie??

Lynna

Lynna

19-06-2010 om 21:33

Wat erg!

Wat afschuwelijk! Voor je dochter maar ook voor jullie! Sterkte en aangifte doen lijkt me een goed idee!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Nasha 1st

Nasha 1st

19-06-2010 om 21:36

Wat afschuwelijk!

hebben ze de auto goed gezien? Andere getuigen? ik zou inderdaad aangifte doen. Walgelijk zoiets...

Bastet

Bastet

20-06-2010 om 07:19

He bah

ach wat naar zeg,veel sterkte!!

groetjes,bastet

Lou

Lou

20-06-2010 om 11:51

Jeetje wat zielig

Wat sneu voor je dochter! En voor de andere kinderen, en de hond natuurlijk! Ongelofelijk. Hier is het helaas ook een keer gebeurd, met een kat en een brommer. Woest word je ervan.

Jaymza

Jaymza

20-06-2010 om 14:24

Nuancering

Hond loopt op de weg en de auto komt om een bocht en ziet de hond daardoor niet. Kennelijk kan de chauffeur er niets aan doen. Doorrijden is uiteraard niet zo netjes.

Jaymza

Wat sneu

Sterkte voor je dochter.

Dat hondje aangereden is kan de bestuurder misschien niets aan doen. Ik ga ervan uit dat het niet met opzet is gebeurd van: "hee, daar loopt een hondje, die ga ik eens dood rijden."
We kunnen allemaal een fout maken, even afgeleid of wat dan ook, maar dat neemt niet weg dat je het fatsoen kan hebben om te stoppen en uit te stappen als zoiets gebeurd.

Gr Pham

Heirthe

Heirthe

20-06-2010 om 21:14

Zielig

Ik moet er niet aan denken dat dat met ons hondje gebeurd. Die ontsnapt ook wel eens en is maar klein dus die zie je niet zo gauw.
Wel heel raar dat die auto doorreed.
Sterkte voor je kinderen.

Ho eens even

Nu is het een hondje, maar de volgende keer ligt er een kind dat net van z'n fiets is gevallen. Iedere chauffeur moet zo rijden dat hij op tijd kan stoppen als hij plotseling iets ziet. Zeker in de bebouwde kom. Kinderen en honden (en verwarde bejaarden) reageren nu eenmaal onvoorspelbaar.

Mijn hart stroomt niet over van begrip voor die chauffeur en voor die andere types die maar lopen te scheuren binnen de bebouwde kom.

picobello

picobello

21-06-2010 om 06:37

Hij reed veel te hard

buren hebben het zien gebeuren en vertelden dat de auto veel te hard reed.
We (aantal buren) willen heel erg verkeersdrempels oid, maar omdat er veel verkeer door de straat gaat, ook grote vrachtwagens, wil de gemeente hier niet aan.

Ecomonisch belang voor menselijk belang, met dit resultaat.

Ooit gezakt

Ik weet niet hoor,maar mij hebben ze ooit laten zakken voor m'n rijbewijs omdat ik remde (en best hard) voor een hondje dat een 80km weg overstak.Ik zakte omdat je niet mag remmen voor honden omdat het de verkeersveiligheid (achteropkomend verkeer) in het gevaar kan brengen. Natuurlijk remde ik in een automatisme...ik zou het w.s. zo weer doen.Maar aan de andere kant....ik zag laatst een poes aangereden worden door een auto die ong. 3 auto's voor mij reed.Auto reed door en de auto's erna ook.En ik ook.
Ik vindt trouwens de vergelijking hond-kind niet opgaan. Volgens mij is de regelgeving zo ook. Ik zou b.v. als ik een hond aanrijd en die is half dood/dood niet eens weten wat ik moest doen....dierenarts bellen?(weet het nummer niet) 112 bellen? (of worden die dan boos dat je voor zoiets belt?) ik zou het écht niet weten...
Voor een kind ligt zoiets wel enigzins anders....Dab zou ik het wel weten. Voor een hond zou ik w.s. wel stoppen,maar zou ik w.s. als die dood is niets anders weten te doen dan ´m aan de kant slepen...en daar laten liggen.En dan weggaan ja....misschien als ik thuis ben de politie bellen...om aan te geven dat dáár en daar een dode hond ligt.
Ik denk ook dat de gevolgen van het dood rijden van een hond of dood rijden van een kind nogal verschillend liggen. Geval 1 zal nergens toe leiden alleen veel verdriet bij de eigenaar. Geval 2 w.s. tot vervolging en een passende straf.
groeten albana

Martien

Martien

21-06-2010 om 09:15

Niet slim dat doorrijden

Volgens mij moet de eigenaar van de hond de schade aan de auto vergoeden (indien er schade is). Eigenaar is verantwoordelijk voor de hond, ook als die wegloopt (daar dient burgerlijke aansprakelijkheid voor). Dit geldt echter niet voor een kat, omdat dit een beest is dat niet leert luisteren (je kan zelfs geen eigenaar van een kat zijn).
Doorrijden is altijd dom, maar wanneer iemand schrikt doet hij wel eens dingen die niet verstandig zijn, zoals doorrijden. Of hij durfde de confrontatie niet aan (er zijn nu eenmaal veel laffe mensen). Het was alleszins niet in zijn voordeel om door te rijden.
Sterkte met het verlies.
Martien

Martien

Martien

21-06-2010 om 09:16

Ik bedoel dus

Sterkte in het verwerken van je verlies

Ho eens even II

De 'vergelijking' met een kind ging natuurlijk niet over het doorrijden, maar over het *aanrijden*. Als je zo hard rijdt dat je een hond niet kunt ontwijken kun je de volgende keer ook een kind doodrijden. Dat vind ik nogal verontrustend.

Gaat ook niet op almonde

Ook die vergelijking gaat niet op Almonde...Een hond zie je minder goed aankomen, kunnen vaak stukken sneller (razendsnel zelfs) en zijn vaak kleiner. Je bent er (denk ik) ook minder op bedacht. Als je kinderen ziet spelen rem je vanzelf af...een hond die loopt op de stoep daarvoor zou ik niet zachter gaan rijden, weer wel met een bejaarde die staat te twijfelen om over te steken. Als jouw stelling zou kloppen kun je alle 50,60 en 80 km wegen in de bebouwde kom en buiten de bebouwde kom en zelfs de snelwegen wel afschaffen.Want op al die wegen worden wel eens huisdieren doorgereden, de snelheid is hoe dan ook te groot om op tijd te stoppen. Alleen op 30 km wegen en wegen met remmaatregelen (drempels b.v.) maak je nog kans op tijd te kunnen stoppen voor een kind/hond of wat dan ook.
gr albana

Ho eens even III

Volgens picobello reed hij veel te hard, dus die conclusie lijkt gerechtvaardigd.

Jade

Jade

22-06-2010 om 20:48

Ook ik....

....heb geen medelijden met de chauffeur: hij reed met een rotgang de bocht om. Dat geeft al aan dat hij veel te snel reed (en Picobello schrijft dat later ook nog eens). En dan ook nog doorrijden.......wat een (censuur).

Sterkte!

picobello

picobello

22-06-2010 om 21:35

Verduidelijking van verhaal

vandaag nog ff met buuf gesproken die het zag gebeuren.

Auto rijdt met rotgang door de straat, rijdt hond aan, bestuurder stapt uit, bekijkt zijn auto, stapt in en rijdt door.

Buurmeisje rent naar beneden om naar de hond te kijken.

na 10 min komt die auto terug, want de straat is aan het einde afgesloten door wegwerkzaamheden.
Buurmeisje doet de auto stoppen en spreekt de eigenaar aan of hij wel weet dat hij de hond doodgereden heeft.
Man bevestigd dat hij het weet, maar hij heeft haast en het is niet zijn probleem. Stapt in en rijdt weg, buurmeisje verbluft achterlatend.

Detail: het was een nederlandse toerist hier in ons belgisch dorpje. De toon is weer gezet voor de zomervakantie. Er is hier altijd een haat/liefde relatie met de toeristen.

Ik vind het nu nog erger, een landgenoot en dan zo een reactie. Weet wel weer waarom ik niet in nl wil wonen.
( ja, ik weet ook wel dat belgen niet altijd beter zijn en dat het iedereen had kunnen zijn, maar dit maakt het wel extra zuur)

Jade

Jade

23-06-2010 om 12:49

Zo zeg picobello,

ben jij even lekker aan het discrimineren:-/

Dus als ik als Nederlandse nu in jouw dorp ga rijden word ik met de nek aangekeken, omdat een Nederlandse toerist een hond heeft aangereden. Als je nu even vertelt waar je woont vermijd ik dat dorpje:-/

picobello

picobello

23-06-2010 om 20:54

Ff nuanceren

die man van gepikeerd omdat de weg was afgesloten ( is doorgaande weg naar snelweg). Hij moest dus omrijden.
Er staan overal borden, maar dan moet je die wel lezen/volgen en niet denken dat je het beter weet.

Hij was /is niet de enige.
Het is een heel toeristisch dorpje wat elke zomer overspoeld wordt door toeristen( hoofdzakelijk nl) en dat gaat niet altijd even soepel. De lokale bevolking verdient eigenlijk weinig aan de toeristen, maar hebben wel veel overlast. Hoe verder in de zomer, hoe meer irritaties. En dit soort akties maken het er niet beter op.

Vic

Vic

23-06-2010 om 21:35

Ach ja (o.t.)

Dat is dan weer typisch België. Ik ben vorig jaar ook zo'n wegafsluiting tegengekomen. In Nederland krijg je dan op een gegeven moment een omleiding. Nee, dan België. Je rijdt 15 km die weg af, om dan een hek tegen te komen. Och, en als het dan toch over Belgische wegen gaat... Als je via Wallonië naar Nederland rijdt weet ik inmiddels dat er ergens langs de weg een piepklein bordje met 'Maastricht' staat. Boven de weg hangen tig borden met namen van onbeduidende dorpjes, maar een stad als Maastricht wordt bijna onzichtbaar aangegeven. En als je dat bordje dan ziet, is de afslag 3 meter daarna. Dat verzin je toch niet! Zo, dat ben ik even kwijt

Vic

Vic

23-06-2010 om 21:37

Overigens

Overigens vind ik het hufterig om door te rijden als je een hond hebt aangereden. Ik heb een hekel aan honden, maar proberen eerste hulp te verlenen of spijt betuigen is toch wel het minste wat je kunt doen.

Primavera

Primavera

26-06-2010 om 14:45

Wat sneu

Zo is twee jaar geleden ons aanloopkatertje overreden. Het was net een hond, zo aanhankelijk als die was en natuurlijk waren de kinderen er ook verschrikkelijk verdrietig over.
We hebben een maandje gewacht en toen een nieuw vondelingetje op karakter uitgezocht bij een vereniging die zwerf- en gedumpte katten van de staat afhaalt om er een huis voor te zoeken. Het idee om een ander beestje een kans op een beter leven te geven sprak ons wel aan en zo'n jonkie in huis gaf natuurlijk ook een hoop troost.
Veel sterkte gewenst, vooral voor je kinderen.
Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.