Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
caropiet

caropiet

17-06-2013 om 10:30

Hulp gevraagd bij aanschaf hockey materiaal

Mijn dochter (wordt eind september 6) gaat na de zomer op hockey en we moeten een aantal dingen gaan aanschaffen. Een bitje, scheenbeschermers, schoenen en een stick. Nu is er voor alles heel veel keuze en we hebben zelf geen idee, dus graag jullie advies en tips
- Voor een bitje zie ik goedkoop en duur door elkaar staan, in allerlei kleuren (staat dat niet raar, roze tanden?) en soms maar niet altijd een junior maat
- Voor scheenbeschermers zie ik een aantal maten in centimeters staan?
- Zijn hockeyschoenen hetzelfde als voetbalschoenen?
- Waar moet ik op letten bij aanschaf van een hockeystick? Is de eerste de beste in een junior maat ok?

Alle informatie is welkom!

Mussie

Mussie

17-06-2013 om 11:00

Neem haar mee naar winkel

ik zou haar gewoon meenemen naar een sportwinkel. De maat van een stick is namelijk wel belangrijk, dus die kan dan even in de winkel bekeken worden. Regel is dat als je de stick rechtop voor je houdt, dat de bovenkant dan net onder je navel komt. Hockeyschoenen zijn wat anders dan voetbalschoenen en ik zou een goedkoop bitje nemen ( koop er meteen twee tegelijk) dan heb je er een achter de hand als hij zaterdagmorgen in alle vroegte vlak voor een wedstrijd kwijt blijkt te zijn.
Succes voor haar en ook voor jou! Ik vind het een erg leuke sport.

Tip

Koop de schoenen pas na de zomer, op die leeftijd groeien ze er zo een maat bij in 1 zomervakantie. Ook zonde als ze ze niet meer past tegen de tijd dat ze ze nodig heeft. Bitjes hebben wij hier altijd van Dita, die bevallen goed. Op die leeftijd knippen we er wel een stuk af aan beide kanten.

Waar?

Ik zou advies vragen aan de vereniging of de trainer. Vaak hebben ze daar wel voorkeuren en dan zie je ook de rest van de sporters er mee sporten.

Annet

Annet

19-06-2013 om 09:27

Advies bij andere ouder en bij winkel

Voor scheenbeschermers en stick zou ik de juist maat vragen in de winkel. Zorg wel dat je een verkoper hebt die iets van hockey weet. Als je twijfelt, vraag dan naar een andere verkoper.
Pas de scheenbeschermer in de winkel (ook al zit de verpakking dicht). De lengte is zonder passen te zien maar sommige beschermers vallen veel te breed.
Zelf hebben mijn kinderen het liefst beschermers die niet onder de voeten doorlopen (als een soort kous). Die kun je aan en uit doen zonder je schoenen uit te doen.

Een goedkope stick (hout) is ruim voldoende voor een zesjarige. Laat je niet verleiden groter te kopen dan nodig. Dat beweegt erg moeilijk.

Koop ook een paar kousen. Als ze wedstrijden gaat spelen, komt er wedstrijdtenue bij inclusief kousen. Maar ook bij de training heb je kousen nodig.

Een bitje op maat maken (en heet in de juiste vorm krijgen door kind) is lastig. Voor een kind voelt zo'n heet ding erg eng. Laat je daarbij helpen door een moeder met ervaring. Een slecht zittend bitje blijft niet op de tanden hangen en moet voortdurend teruggeduwd worden. Voor een zesjarige heb je zeker een junior maat nodig. Rose is prima. Ditta van rond de 5-6 euro werkte hier prima. Bewaar het doosje voor in de tas.

Je hebt schoenen nodig voor kunstgras. Voetbalschoenen kan ook, zolang ze voor kunstgras geschikt zijn.

Belangrijkste tip: Kijk op de website van de club (en vraag een ouder waarvan kind al lid is) of er tweedehands spullen aangeboden worden, soort interne marktplaats. Juist de spullen voor de jonge kinderen zijn nog erg goed als kind er al uitgegroeid is.

Als kind op de fiets naar hockey gaat, is voor de stick een klem op de fiets handig (Halfords) of een rugzak met speciale gleuf voor hockeystick (leuk Sint of verjaardagcadeau). Achterop de fiets binden kan ook, maar gaat snel glijden. De stick in de hand houden bij het fietsen, vind ik zelf geen goed idee.
Deze rugzakken zijn ook prima op Marktplaats te vinden.

caropiet

caropiet

20-06-2013 om 15:15

Bedankt!

Bedankt voor jullie reacties en nuttige tips!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.