Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Idee 7e verjaardagsfeestje voor zoon?

Het duurt nog een paar maanden voordat mijn zoon 7 word maar ik ben nu al bezig met het feestje van mijn zoon. Ik heb aan twee dingen zitten denken. Met alle kids naar de bios gaan (als er dan tenminste een leuke film draait) of gaan bowlen. Mijn zoon is de jongste van zijn vriendjes maar wel de grootste. Ik twijfel dus een beetje of bowlen wel een goed idee is.

Wat vinden jullie? En wat voor leuks deden jullie op het 7e verjaardagsfeestje van je zoon?

Groetjes

Biancka

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

15-09-2010 om 19:19

Gewoon feestje thuis

Wij doen eigenlijk altijd gewoon feestjes thuis. Taartjes eten (evt. zelf versieren), kadootjes met een spelletje geven, ouderwetse spelletjes, kinderen gewoon lekker buiten laten spelen, pannenkoeken of patat eten en daarna weer naar huis. Valt altijd zeer in de smaak.

Annet

Annet

15-09-2010 om 20:40

Even opgezocht

Mijn zoon gaf met 7 jaar een feestje andersom.
Eigenlijk is dat een gewoon thuis feestje maar dan met grappige dingen andersom. Iedereen vond het erg leuk.

Guinevere

Guinevere

15-09-2010 om 21:18

Vraag het hemzelf

Wat wil je zoon zelf eigenlijk?
Hier zijn we naar een dierentuin met een grote speeltuin erbij gegaan met de 7e verjaardag. Was een groot succes.

Tango

Tango

15-09-2010 om 21:27

Bowlen

Onlangs had Tangozoon ook een partijtje van zijn beste vriendje op de bowlingbaan, vriendje werd 6. Vantevoren had ik nog mijn twijfels of ze niet te jong waren, voornamelijk 6-jarigen en enkele 5-jarigen. Achteraf hadden ze het prima naar hun zin gehad. Tangozoon, de kleinste van het stel volgens mij, had zelfs gewonnen. Hoe hij het voor elkaar heeft gekregen weet ik niet want een half jaar geleden gingen we zelf eens bowlen en kon hij die bal alleen met twee handen optillen.
7 jaar zou dus prima moeten lukken.
Hier zijn partijtjes op de bowling (woensdagmiddag) altijd erg leuk, discobowlen, daarna nog een danswedstijd, schminken en eten en drinken erbij. Misschien dat er bij jullie ook zoiets is. Bioscoop vind ik persoonlijk wat minder geslaagd omdat alle kinderen dan naar de film zitten te kijken en er weinig interactie tussen de kinderen is.

Guinevere, ik ben erg benieuwd waar jij een dierentuin hebt gevonden die een beetje betaalbaar is voor een partijtje. Ik vind dierentuinen erg leuk, maar meestal erg duur. Ik kan me dus voorstellen dat ik een vermogen kwijt ben als ik daar met een groep kinderen heen ga.

Guinevere

Guinevere

15-09-2010 om 21:54

Tango

Ziehier: http://www.avifauna.nl/arrangementen/kinderpartijtjes/19/timo.toekan.arrangement/
En dus met zowat alles erop en eraan, je hoeft zelfs geen zakjes te maken voor de kinderen voor na het feestje.

Nachtspeurtocht

Deed het hier zo goed dat we het twee keer gedaan hebben. Moet je wel binnen een week of 8 voor of na de kortste dag jarig zijn. Kinderen vinden het geweldig, lopen maar zelden in het donker buiten.

biancka

biancka

16-09-2010 om 08:35 Topicstarter

Puck

Een feestje thuis heb ik al geprobeerd (5e verjaardag) en toen zijn er een aantal dingen in huis gesneuveld (waaronder bijna de kerstboom) dus dat vind ik voorlopig geen goed idee meer. Aangezien mijn zoon een vaste vriendenclub heeft die dit jaar weer allemaal uitgenodigd worden gaan we weer lekker iets buitenshuis zoeken. Vorig jaar zijn we naar ballorig geweest en dat is goed bevallen maar je kunt niet elk jaar naar ballorig gaan. Al zou mijn zoon dat niet erg vinden, trouwens

biancka

biancka

16-09-2010 om 08:35 Topicstarter

Annet

Feestje andersom klinkt wel erg leuk. Maar eens kijken of ik daar online wat over kan vinden. Bedankt voor je reactie.

biancka

biancka

16-09-2010 om 08:37 Topicstarter

Guinevere

Ik heb het hem ook gevraagd en hij wil dolgraag naar de bioscoop. Hij gaat al sinds zijn vierde regelmatig naar de bios en hij vind dat geweldig. Ik weet natuurlijk niet of de andere kids die komen al gewend zijn aan 3D brillen enzovoorts en of ze stil blijven zitten. Ik zie me al door de bios achter de kids aanrennen. haha

Misschien dat ik het bowlen nog maar iets interessanter moet maken

biancka

biancka

16-09-2010 om 08:42 Topicstarter

Tango

Ik heb al informatie online gevonden over het bowlen hier in de buurt maar dat is maar heel erg kort.

"Elke woensdag-, en zaterdagmiddag is het feest in Bowling- & Partycentrum Golden Tulip Inntel! Want dan worden er kinderverjaardagsfeestjes gevierd. Een compleet verzorgd arrangement bestaande uit 1 uur spectaculair glow in the dark bowlen (Woensdag van 15.00 tot 16.00 uur, Zaterdag van 14.00 tot 15.00 uur), onder het genot van een glas ranja. Daarna serveren wij een groot bord patat met een rundvleeskroket of frikadel, mayonaise, appelmoes. Het feest is helemaal compleet met een lekker ijsje na."

Dus het is echt alleen het bowlen en meer niet. Het feestje kan dan wel rond 14.00 beginnen. Thuis taart & cadeautjes uitpakken en dan richting het partycentrum. En dan zijn ze rond 17.00 weer thuis.

Ik vind het gewoon heel moeilijk om iets te bedenken wat leuk is. Mij klinkt het bowlen vooral leuk omdat het 'glow in the dark' is en dat geeft het net een beetje dat extras.

biancka

biancka

16-09-2010 om 08:45 Topicstarter

Rodebeuk

Dat klinkt geweldig alleen mijn zoon is in December jarig en dan is het vroeg donker dus dat gaat niet lukken. Ik vind een feestje in december zowiezo moeilijk omdat je weinig buiten kan doen. Het is of te koud of te nat en als je pech hebt beide. Het eerste feestje van mijn zoon was met een brandweer verkleedkist. Groot succes alleen waren er dus ook buitenactiviteiten bij zoals dingen blussen en dat hebben we maar overgeslagen. Alleen de 'schat' zoeken hebben we wel gedaan omdat dat echt de afsluiten van het feestje was. In december blijf ik echt liever binnen met de kids.

Sawo

Sawo

16-09-2010 om 11:01

Welke regio

Hoi Biancka

Welke regio zoek je wat. musea hebben ook vaak leuke kinderfeestjes voor weinig geld.

groet

saar

koentje

koentje

16-09-2010 om 11:13

Ook een idee!

vraag het eens aan je zoon zelf! Heeft hij al een ideetje?

Tango

Tango

16-09-2010 om 11:26

Guinevere (ot)

Hmm, volgens mij wonen wij bij elkaar in de buurt. Ik heb pas ook bij dit dierenpark geinformeerd, omdat Tangozoon ook graag wilde. Wij hebben er zelf ook een abonnement, maar ik vond het eigenlijk nog best prijzig. Of heb jij die versie met rondvaart genomen? Met abonnementen krijg je wel korting, maar dan alleen voor de abonnementhouders, moet je dus andere ouders gaan vragen het abonnement mee te geven zodat wij goedkoper uit zijn. Vond ik een beetje vreemd.
Wij zijn dus maar naar iets anders uitgeweken.

Tango

Tango

16-09-2010 om 11:30

Biancka

Hier in de buurt worden ook op diverse boerderijen kinderpartijtjes aangeboden. Compleet met spelen in de hooiberg, (nep)koe melken, kaas proeven, speurtocht e.d. Ook kun je er pannenkoeken eten. Het leek mij geweldig, maar helaas was mijn zoon er niet toe te motiveren. Je moet er vaak wel op tijd bij zijn, want het zit gauw vol. Ik weet natuurlijk niet hoeveel tijd je nog hebt.

Guinevere

Guinevere

16-09-2010 om 11:41

Tango licht ot

Nee, wij hebben het zonder rondvaart gedaan. Zo'n rondvaart is niet echt een succes met zo'n horde jongens, duurt veel te lang en feitelijk willen ze alleen even de dieren zien en daarna vooral in de speeltuin!
Ik vind het niet duur, er zat eten, drinken en ijs bij in, een polsbandje voor de speeltuin en ook een echt leuke verrassing. En (het allerbelangrijkste!) wij als begeleiders hadden ook een hele leuke, relaxte dag.
Nee, dan het Archeon, daar wilde zoon heen voor zijn 8e verjaardag, en dan een gids huren etc. Dát was echt megaduur. Uiteindelijk overigens naar een museum geweest die dag.

Speurtocht in december juist geweldig

Op aanraden van iemand van OOL hebben wij het vorig jaar ook gedaan. Zoon is op 28 december jarig en het was om half zeven al donker. Daarvoor patat en ijs gegeten en daarna met zaklantaarns aan het bos in. Ze vonden het superspannend!

Nee joh

December is juist perfect!!!! Kan niet beter. Het móet juist koud en nat zijn. Een nachtspeurtocht maakt van het nadeel het voordeel. In de uitnodiging zeg je dat ze warme kleren aan moeten die vies mogen worden.

Kijk, mijn zoon is in november jarig... ieder jaar weer ... dus ik dacht, hoe maak je nou een voordeel van het nadeel.

Ze komen niet vaak buiten in de regen in het donker, dat is nou juist de gein. Wij deden verzamelen om half vier, taart, wat spelletjes binnen en dan naar buiten als het donker is geworden. Dat was bij vijf. Toen hadden we een vragenlijst waarmee we kriskras door de wijk konden (zoek een auto met een R in het kenteken, zoek het donkerste plekje van de wijk, zoek twee paaltjes met roodwitte strepen, en dan afkruisen).
Bij zeven wilden ze weer, toen werd het een speurtocht met kompas en aanwijzingen die wat lastiger waren. Groot succes! Verzamelen om half vijf, na de kadootjes patat en om een uur of zes naar buiten. Zeven uur nog eierkoeken versieren oid, warme chocolademelk, even oude disneyfilmpjes kijken en om half acht ophalen.

De gein is dat het voor die kinderen 'nacht' is zodra het donker is, dus je hoeft echt niet lang te wachten. Mijn jongste is van juni, die krijgt nevernooit een nachtfeestje want dan moeten we tot ver na tienen wachten, wel tot elf uur denk ik, voordat we naar buiten kunnen.

Mooiste herinnering was toen hij vijf werd dat de meisjes gingen gillen van plezier en dat ik zei "Sssstt... het is nacht, iedereen slaapt al!"... het was kwart voor zeven maar ze waren zwaar onder de indruk.

Oeps ik zie dat liat me voor is. Zij is toen inderdaad ingegaan op mijn suggestie want ik ben zo enthousiast dat ik hier iedere keer weer over begin.

Echt hoor, maak van het nadeel een voordeel! Eindelijk eens een partijtje dat je alleen maar in november of december kan doen. Dus een voordeel voor kinderen die tijdens de korte dagen jarig zijn.
En laatste tip: Buienradar. Beide 'nachten' regende het, en we hebben het programma zo aangepast dat we het toch droog konden houden. Je hoeft maar een uurtje of een half uurtje buiten te zijn en dat kan dan prima tussen de buien door.
Het lastigste was nog om echt donkere plekken te vinden voor die speurtocht, onze hemel is zo licht 's nachts, vooral met bewolking. Misschien woonde Liat gunstiger.

biancka

biancka

16-09-2010 om 12:32 Topicstarter

Even over de speurtocht

Tuurlijk, ik had het verkeerd begrepen. Ik zit dan alleen met mijn chronische ziekte waardoor ik 's avonds om half 8 al in bed lig en niet al te veel kan doen. Daarom heb ik ook liever een feestje dat rond 14.00 uur begint en dan kan ik er nog gezellig bij zijn. Toch bedankt voor de tip!

biancka

biancka

16-09-2010 om 12:35 Topicstarter

En mijn regio.....

...is in de buurt van Zutphen. Je komt hier al snel bij de bekende dingen terecht die allemaal al gedaan zijn.

Ik vond online nog wel iets leuks. Zelf vloeibaar zeep maken. Nou weet ik alleen niet of jongens dat wel zo leuk vinden om te doen. Ik zal het eens aan mijn zoon laten zien om te vragen of hij dat leuk vind. Ik denk dat hij het meer iets voor meisjes gaat vinden haha

biancka

biancka

16-09-2010 om 12:40 Topicstarter

Koentje

Ik heb het zeker al aan zoonlief gevraagd en hij wil weer graag naar Ballorig. Nu moet ik even uitleggen dat er vorig jaar heel veel sneeuw lag op de dag dat we het feestje hadden en toen we bij Ballorig aankwamen er praktisch niemand was. Zoonlief dacht even dat we alle andere kinderen hadden weggestuurd. haha

Mocht hij echt weer naar Ballorig willen dan doen we dat gewoon

biancka

biancka

16-09-2010 om 12:45 Topicstarter

Rodebeuk

De nachtspeurtocht klinkt wel helemaal geweldig. Ik ga er toch nog eens over nadenken. Ik heb net even op de kalender gekeken en in de week van mijn zoon zijn verjaardag word het rond 16.27 uur al donker. Ik ga het er eens met mijn man over hebben. Wie weet is het goed te doen voor mij als hij er ook bij is

Opkloppen

Biancka, zo'n feestje is toch vooral de jarige een jarig gevoel geven. En de gasten een prettig feestje natuurlijk. Verder kan je het helemaal aanpassen aan je eigen omstandigheden. Bijvoorbeeld beginnen direct na school (vinden de andere ouders fijn) en in de schemering naar buiten, nog even opwarmen en dan weer naar huis... met gemak om zeven uur thuis!

Sawo

Sawo

16-09-2010 om 16:43

Speelgoedmuseum deventer

Hoi Biancka

Misschien te ver (hoewel kinderen bv reizen met trein leuk vinden) is speelgoedmuseum deventer.

groet

saar

Bastet

Bastet

16-09-2010 om 18:35

En...

Kijk ook even op www.uitmetkinderen.nl,daar staan soms ook leuke ideeen op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.