Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Ideeen voor bonnenboekje gevraagd

Hallo allemaal,

Als cadeautje voor onder de kerstboom wil ik voor mijn zoon een bonneboekje maken. In het kader van het kost (nauwelijks) iets maar het is wel echt een cadeautje omdat hij een bon kan inwisselen voor iets waar hij blij mee is.
Ik denk daarbij aan bijvoorbeeld:
Bon voor 1 x niet hoeven afdrogen
Bon voor 1 x kamer niet op hoeven ruimen
Bon voor 1 x ontbijt op bed
Bon voor 1x avondeten kiezen
Bon voor 1x zwemmen

De vraag aan jullie, help me aan een gevulder bonnenboekje, waar zouden jullie kinderen blij van worden?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet,

MissJ

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Henriette123

Henriette123

21-12-2011 om 17:41

Bijvoorbeeld

1 keer zo lang als hij wil opbljven(in het weekend)
1 keer lang computeren
1 keer voorin de auto mogen zitten (hangt van de leeftijd af)

Annet

Annet

21-12-2011 om 17:49

Meer

1x allesmagdag
1x samen een spel doen
1x een speurtocht lopen die hij heeft uitgezet
1x poffertjes eten (thuis bakken)

Vic

Vic

21-12-2011 om 18:04

Niet zo leuk

Hmmmm ik vind zo'n bonnenboekje meer iets voor een kind om te maken voor moederdag. De dingen die genoemd zijn zijn dingen die je (ik) vaak toch al doet, een sigaar uit eigen doos dus. Mijn kinderen zouden het niet zo leuk vinden, maar misschien heb ik van die verwende exemplaren Ik zou dus eerder kiezen voor een gewoon (klein) cadeautje onder de boom. Omdat wij Sinterklaas al groot vieren, heb ik altijd al iets kleins, rond de 10 euro, onder de boom (dit jaar iets groter omdat ik voor mezelf iets duurs kocht

Tineke

Tineke

21-12-2011 om 18:41

Blij worden

Ik vrees dat mijn kinderen echt blij zouden zijn geworden met deze aanvullingen, ik denk niet dat ze het andere (behalve het zwemmen) als cadeautje ervaren:
-iets uitzoeken bij Intertoys
-dagje naar pretpark naar keuze
-shoppen bij H&M inclusief Swirl
-bioscoop
Maar het hangt natuurlijk van de gezinsdynamiek af of een keer niet afwassen of niet opruimen een cadeautje is.

Henriette123

Henriette123

21-12-2011 om 19:19

Kaatje

dat zijn wel kostbare activiteiten, volgens mij ging het om goedkope/gratis dingen.

Vic

Vic

21-12-2011 om 19:23

Henriette

Ja, maar die gratis dingen doe je toch wel, lijkt me. In vakanties hebben wij alleen alleen maar allesmagdagen en maak ik hun ontbijtje voor ze. Wel moeten ze dan ook hun kamer opruimen, en ze zouden dat ook zeker niet alleen aan mij willen overlaten. Ik doe dat veel te grondig

Tineke

Tineke

21-12-2011 om 19:34

Excuses

Natuurlijk zijn de dingen die ik noemde te kostbaar. Sorry daarvoor. Maar van geen afwas hoeven doen, zouden mijn kinderen niet echt blij worden. Ze vinden het geen probleem om dit soort klusjes te doen, vrijstelling is geen cadeautje. Maar goed, ik zei het al, dat hangt af van de gezinscultuur.
Wie weet springen de kinderen van MissJ een gat in de lucht. Hier zou het bonnenboekje ongebruikt bij het oud papier raken, en dat zou mij (Miss J) frustreren, als er zo achteloos omgegaan zou worden met iets wat ik zo goed bedoelde.
En natuurlijk hoeven cadeautjes niet kostbaar te zijn, maar bij bijv. action kun je helemaal losgaan voor vijf euro. En heus niet alleen maar rotzooi. Dat is nog goedkoper dan zwemmen.

Suze

Suze

21-12-2011 om 20:51

Leuk idee!

Leuk idee!
Ik wil ook een bon onder de kerstboom leggen. Maar ik doe dus maar 1 bon per kind (ipv vaatwasbeurt mogen ze het papa of mama vragen). Mijn kinderen zullen er zeker blij mee zijn!
Ik zou niet teveel bonnen doen. Volgens mij is het idee erg leuk en zou ik het bij 5 bonnen of zo laten - niet overdrijven. Als je kind(eren) het leuk vinden is 5 bonnen meer dan voldoende.
De andere ideeen bewaar je gewoon tot volgende keer, zeker als je merkt dat ze het waarderen.
Nog een suggestie (evt.): bij papa of mama een nacht in het grote bed slapen (vinden mijn kinderen ook helemaal top).
Het feit dat dat soort dingen ook zonder bon wel eens voorkomt, maakt het naar mijn mening niet minder leuk. Nu is het voordeel dat ze zelf kunnen bepalen wanneer ze een bon inwisselen, toch?

janneke

janneke

21-12-2011 om 22:50

Leuk!

Onze kinderen zouden het ook echt leuk vinden!

Zelf bepalen wanneer jij een keer laat op mag blijven, in het grote bed slapen doen ze hier nooit maar vinden ze wel heel leuk. Een dvd film kiezen en huren? Als je een speler hebt tenminste. Als je lid bent van de bibliotheek kost dit weinig.

Kiezen wat ze eten mogen is ook leuk.

Samen in bad met een bruisbal zou mijn dochter ook leuk vinden.'vrouwenuurtje'. Daarna lekker tutten, bodylotion, haar mooi enz.

Ik vind het echt een leuk idee. Met kerst geven wij nooit kado's maar dit ga ik nog overwegen.

Ik vind het ook leuker dan Action troep omdat er aandacht en tijd in zit. Denk wel dat ze dat hier waarderen. We hebben er 4 en ze moeten ons vaak delen; dat maakt dit wel speciaal denk ik.

janneke

janneke

21-12-2011 om 22:52

Ontbijten

Een keer ontbijten samen bij de Hema of Ikea.

Serwe

Serwe

21-12-2011 om 22:56

Nee....

Mijn kinderen zouden het niet zo leuk vinden. Ze zouden het ook niet echt snappen. Hier doen ze ook van alles in het huishouden maar het is niet zo dat het hun taak is of zo. Ik zie het huishouden meer als een gezamenlijk project. Het is hier heel normaal dat we elkaar helpen met afwassen en andere taken. Wie bijvoorbeeld een keer geen zin heeft kan dat rustig aangeven en dan hoeft het niet. Wij nemen ook regelmatig taken van elkaar over. Mijn kinderen zouden het dus niet als een cadeau ervaren.

De andere dingen zoals net zolang opblijven als je wilt mogen ze sowieso regelmatig al. Ik zie dat ook niet echt als een cadeau. Dat soort dingen gebeuren hier spontaan. Bijvoorbeeld laatst hadden we een film gekeken en toen was het al laat en moesten de kinderen eigenlijk naar bed. Echter ik ging nog met de honden wandelen en de kinderen wilden zo graag ook nog even mee, een nacht wandeling maken. Aangezien we de volgende dag niet laat op hoefden besluiten we spontaan om dat te doen.

Leuke dingen voor elkaar doen en elkaar helpen zie ik niet als een cadeau maar gewoon als onderdeel van het leven.

MissJ

MissJ

22-12-2011 om 17:06 Topicstarter

Dank & toelichting

Allereerst dank vioor de aanvullingen en goede ideeën.

Verder is misschien een toelichting even op zijn plek. Ik begrijp dat dit niet voor alle kinderen een cadeautje zou zijn en ben het ook eens met degene die zeiden dat het van de "gezinsdynamiek" afhangt.
Wellicht had ik hier een jaar geleden net zo over gedacht. Nu is mijn situatie anders en ben ik alleenstaande moeder en zit er weinig geld in het huishoudpotje. Ook moet er meer dan voorheen samengewerkt worden aan het huishouden omdat ik fulltime werk. Dit zijn veel veranderingen in een relatief kort tijdsbestek voor iedereen, dus zeker voor een kind.

Nu denk ik dat een aantal van de bonnen zeker direct op waarde geschat worden en een aantal wellicht inderdaad niet. Dit laatste merk ik snel genoeg en is bijna reden om ze er wel tussen te doen. Naast dat ik wel heel hard mijn best gedaan heb een aantal andere pakjes onder de boom te leggen, zijn dit ander soort pakjes dan dat het vorig jaar waren en de bewustwording van een ander (financieel) leven vind ik belangrijk.

Ik hoop dat deze toelichting de boel een beetje duidelijker maakt, ookal snap ik dat niet iedereen in mijn situatie dezelfde keuze zou maken

Groet,
MissJ

avo

avo

23-12-2011 om 06:52

Leuk idee

miss J, ik vind het echt een super idee. Ik denk dat ik dit ook nog probeer in elkaar te flansen voor de kerstdagen, en ik weet ook zeker dat onze kinderen dat leuk gaan vinden.
In ons huis is meehelpen ook normaal maar net die dingen die normaal zijn, zijn ook wel eens leuk om dan niet te hoeven doen(ik denk maar aan mezelf, een bon voor de strijkwas op een door mij bepaald moment laten liggen )

ik kan zo ook niets meer extra bedenken maar het genoemde is al leuk en de aanvulling van extra in bed mogen slapen bij jou zou bij ons ook gewaardeerd worden.
Misschien een avondwandeling wat iemand anders schreef.
Oh, misschien deze:
Die dag alleen muziek draaien wat kind leuk vindt
Alleen tv programma's kijken wat kind leuk vindt
Fietsen naar nabijgelegen dorp of stad voor een ijsje(of warme chocomelk )
Mama een lang verhaal voorlezen(weet niet hoe oud je kind is)

Het gaat er ook niet om dat ze deze dingen doen maar dat ze deze dingen mogen kiezen op het moment dat ze daar zelf voor kiezen.
Nogmaals, leuk idee! Succes ermee en alvast fijne feestdagen toegewenst

Zoon werd hier altijd het alleblijste...

van een bon waarmee hij 3 keer mocht weigeren bij de groente
Compleet met hokjes waar hij dan een kruisje in zette. Voor de grap een poos geleden nog gegeven( nu is hij 12) en ja hoor hij diende m echt wel in hahha.

Wat leuk

wij hadden afgesproken dit jaar niet aan cadeautjes te doen. Toch denk ik dat ik voor onze kinderen ook een aantal waardebonnen ga maken. Het is natuurlijk ook afhankelijk van je gezinssituatie maar onze drie kinderen schelen zeer weinig in leeftijd (tweeling en de oudste is een jaar ouder) dus zijn ze erg blij met wat extra privilages.

Mijn ideeen:
- alleen met mama (of papa) iets bakken of koken
- alleen met ouder de stad in
- een bestemming van een fietstochtje uitzoeken (kinderboerderij, bij iemand even op bezoek, ijsje eten)
- een superontbijt krijgen (op bed) met verse jus, een warm broodje, een eitje
- een toetje naar eigen voorkeur samenstellen (dat wordt dus met veel slagroom, hagelslag etc)
- een spel alleen met ouder spelen (dat wordt waarschijnlijk monopoly)
- een knutselactiviteit doen waar echt een ouder aanwezig moet zijn (kaarsen maken bijvoorbeeld)
- de openhaard met papa aanmaken en dan marshmellow roosteren

Het gaat bij ons dus om exclusieve aandacht, helemaal leuk in zo'n kerstvakantie!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.