Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Emma

Emma

19-05-2010 om 21:30

Ideeen voor pippi langkous feestje?

Mijn dochter wordt binnenkort 6 jaar en we willen het vieren met een heus Pippielangkous feestje. Naast een kleine speurtocht wil ik graag wat spelletjes doen, hebben jullie misschien ideeen voor spelletje of andere dingen die in het Pippi thema passen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

19-05-2010 om 22:22

Ehhh

Ehhhh...een wedstrijdje paard optillen? Misschien niet met een echt paard maar met iets anders?
In elk geval alle haren in Pippi-dracht maken (ijzerdraad helpt). Iedereen 2 verschillende kousen laten aantrekken. De vader van Pippi zit opgesloten op een denkbeeldig eiland en moet bevrijd worden (thema speurtocht). "Spoenk" bakken. De vloer schoonmaken met borstels aan je voeten.
Mag mijn net 3-jarige zoon ook komen? Die kijkt al meer dan een jaar vrijwel alléén naar Pippi Langkousfilms. Dat verklaart trouwens wel iets van zijn recalcitrante gedrag, bedenk ik me nu....

Leuk!

Dochter hier is bijna 8 maar dol op pippi. Dochter van 4 trouwens ook.
Ideetjes: dingen zoeken (misschien eerst wat verstoppen?), iets met goudstukken, schaatsen op borstels (oh ik zie nu dat Guinevere dat ook zei). Spaghetti eten, zoveel mogelijk in je mond proppen en de rest afknippen. Wedstrijdje liegen, wie vertelt de beste leugen?
Ik zal het nog even aan mijn oudste dochter vragen morgen.
Oh Pippi-kleurplaten is natuurlijk ook leuk.

Dochter...

komt nog met: stoelendans, maar in plaats van te gaan zitten moet je dan je stoel optillen. En voetje van de vloer. En schatzoeken (eventueel combineren met dingenzoeken).

judiths mama

judiths mama

20-05-2010 om 11:13

Hier laatst gedaan

voor mijn dochter die 7 werd. Even denken wat het programma was. Oranje vlechten maken, met dikke oranje wol. Die heeft mijn zusje op haarbanden bevestigd, maar dit was niet echt een succes (veel werk en het zat niet echt lekker). Hoewel, sommige kinderen kwamen de volgende dag met Pippi vlechten op school...

Daarna cakejes versierd, ook met rode dropveters als haren.

Ik had een 'limonadeboom'. Van kippegaas en papiermache een boomstronk gemaakt en daarin zat een jerrycan en dan mochten ze zelf limonade tappen. Ik wil niet weten hoeveel liter er doorheen gegaan is. En groene limonade uiteraard. Deze was echt een groot succes.

Toen gewoon wat spelletjes. Daarna geluncht, met inderdaad een grote schaal spaghetti, zonder saus en scharen, ook een groot succes. Wel had er eentje in haar lip geknipt, even opletten dus! Voor de rest een tafel vol hapjes. Broodjes knakworst, pannenkoeken, soesjes, kleine tompoucen etc.

Daarna een speurtocht en aan het eind vonden we de schatkist. Die zat vol met geld (chocolade munten), zilveren en gouden stenen (big bazar) en sieraden. (van de zeeman). Dus allemaal een armband of ketting mee naar huis, wat choc.centen, stenen, en de pippi haarband.

Het was een erg gezellig feestje en de kinderen waren enthousiast.

Succes ermee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.