m tanghe
09-10-2012 om 11:28
Ideetjes afscheidsfeest groep 8
Samen met de ouders van mijn dochter haar beste vriendin willen we graag voor de vakantie een afscheidsfeest gaan houden voor de hele klas.. Dacht aan een zaaltje? Iemand nog leuke ideeen? Moet een big party worden

IngridT
09-10-2012 om 11:44
Huh?
het is oktober! bedoel je idd een feest ergens in juni 2013? Of begrijp ik je vraag niet goed?
Ingird

m tanghe
09-10-2012 om 11:50
Ja dat bedoelde ik.. Wil graag veel ideetjes want willen er een groot feest van maken en de tijd gaat altijd sneller dan je denkt!

Picasso
09-10-2012 om 12:08
Ehh
Hier ook een kind in groep 8 maar denk toch absoluut niet aan het afscheid Zoveel planning heb je daar niet voor nodig.
Maar goed, misschien kun je de aula van school huren? Bij ons kan dat. En dan gewoon een gezellige afscheidsdisco houden. Is vast wel iemand die plaatjes kan draaien, je verzint wat leuke spellen om te doen, chips en drinken erbij en de kinderen hebben gegarandeerd een leuke avond.
Dochter had afgelopen week zo'n feest op school (dubbele verjaardag). Was niet van school maar wel op school.

Jippox
09-10-2012 om 12:43
Ruim een half jaar te vroeg
Die groep 8, da's voor sommigen toch al een beetje een hang jaar, vooral de 2e helft. Ik zou nu dan ook absoluut nog niet over afscheidsfeestjes e.d. beginnen, er zelfs nog helemaal niet aan denken! Eerst maar eens gewoon aan 't werk, dan de toetsen, de open dagen, een school kiezen... En als je dan over ruim een half jaar (zo ergens na Pasen) eens begint met er eens over denken ben je nog ruimschoots op tijd!
Groeten Jippox (groot voorstander van leven in het nu)

Wilgenkatje-
09-10-2012 om 12:55
Kom kom...
er is een afscheid op school, dat is toch mooi genoeg. Waarom moet je daar nog een speciaal feest aan toevoegen? Nog nooit van gehoord.
In de praktijk gaat het vaak zo dat de school een afscheidsavond organiseert en de ouders iets aanvullends doen (barbecue, speurtocht, talentenjacht, andere gezelligheid) maar dan is het wel klaar hoor. Nog meer feest lijkt me wat over the top (en helemaal om daar in oktober al over te prakkizeren Is het jullie oudste kind?
Steek je energie over een jaar of vier, vijf, zes in een examenfeest. Dan is er echt wat te vieren!!

Temet
09-10-2012 om 13:12
Hier zou ik het wel weten
Als ik het zou moeten doen dan wist ik het wel: de nabijgelegen speeltuinvereniging verhuurt het gebouwtje voor feestjes. Dus ik zou dat gebouw huren en dan kan het geboefte zich ook nog mooi in die speeltuin vermaken. Dat is op zich natuurlijk niet enorm cool als je al 12 bent, maar na enige tijd kunnen ze zich vermoedelijk toch niet inhouden
Groeten,
Temet

Tineke
09-10-2012 om 13:31
Ja maar
Als je echt een grote party wilt houden, moet je wel ruim tevoren beginnen. Denk aan de ruimte, de aankleding van de ruimte, de huur van limousines, de dresscode, de live-bandjes, DJ, act met olifant, etc.

Intal
09-10-2012 om 13:56
Feestjes
en niet te vergeten: de knackworstjes.
Bij middelste, groep 8, kregen we deze week een briefje mee uit school. De klassenfeestjes zitten er weer aan te komen(OH??). Of dat we het maar niet los willen gaan vieren maar in groepjes van vier. En hetgeen we willen geven moet rond een bepaald bedrag liggen, dan is het nog te doen voor een groep van 30 kinderen die dus allemaal willen feesten(OH??). Het briefje kwam nu al mee, zodat we ruim van te voren konden bedenken wat we wilden gaan doen, zodat niet sommigen een spetterend feest konden bedenken en anderen op het laatst misschien niet zo spetterend(OH??).
Bedankt door de klassenouder.
Zucht
Kijk, ieder moet natuurlijk zelf doen wat ze willen maar ik heb echt nog geen seconde gedacht aan een afscheidsfeestje organiseren.
Ik zou in geval van m tanghe zaaltje huren, disco huren, dresscode geven, spelletjes van internet afhalen. Dat zou dan wel al aardig over de top zijn en zou ook het uiterste zijn wat ik toelaatbaar vind op zo'n soort feestje

Intal
09-10-2012 om 14:00
M tanghe
Even nog een vraagje: waarom doen jullie dat feestje niet met alle ouders, voor alle kinderen? Op deze manier zijn er toch weer ouders die zich aangesproken voelen en ook vinden dat ze zoiets moeten doen. Vele handen...blablabla, en het scheelt je ook nog in de kosten. Daarbij zijn er ook kinderen die niemand hebben om zulk feestje mee te vieren, die betrek je dan ook meteen in het feestgedruis.

Tango
09-10-2012 om 16:51
Vroeg
Ik vind het ook wel erg vroeg om er nu al mee te beginnen. Maar ja, als je trouwt begin je ook een jaar vantevoren met regelen, dus het zal wel iets heel groots moeten worden Het lijkt mij niet dat je een zaaltje in de buurt, van buurthuis of speeltuinvereniging zo lang vantevoren hoeft te reserveren, maar ik kan het fout hebben. En verder valt er niet zoveel te organiseren lijkt me: versiering, eten, drinken, muziek en je bent klaar. Je zou nog een bepaald thema kunnen bedenken als extraatje.
Verder vind ik het ook dubbelop hoor. Hier ook een dochter in groep 8 en ergens halverwege het schooljaar wordt er wel een klassenfeest georganiseerd meestal maar dan voor de hele klas, 6/7/8 combinatie. De kinderen organiseren dit zelf. Het afscheidsfeest is de musical met nog een feestje met hapjes, drankjes en muziek daarna. Ook gaan ze nog op kamp. Ik vind het wel genoeg hoor.

Nowee
09-10-2012 om 19:24
Vorig jaar
kreeg mijn zoon op de eerste schooldag in groep 8 een briefje van een klasgenoot: op die en die dag (ergens in de laatste schoolweek) gaf hij afscheidsfeest, barbecue erbij en al.
Ik heb het briefje maar ergens in december in de agenda geplakt. Door het jaar heen kwamen er meer van dat soort briefjes.
Zelf vond ik het ook rijkelijk vroeg, maar ja, als je zeker wilt weten dat er niemand anders op die datum een feest gaat geven moet je op tijd zijn.
Om op je vraag terug te komen: hier op 't dorp kan je een ruimte afhuren naar keuze met of zonder dj. Voor eten en drinken moet je zelf zorgen, maar je mag weer wel de frituurpan van de kroeg die erbij hoort gebruiken. Is er zoiets niet bij jullie te huren? Verder denk ik niet dat je te veel moet organiseren, pubers willen muziek, chips, cola en af en toe een bitterbal.

m tanghe
09-10-2012 om 21:18
Beter vroeg
sommige mensen reageren zonder na te denken? De klas van vorig jaar heeft het ook gedaan dus lijkt ONS erg leuk..
Blij dat er ook volwassen moeders zijn met leuke tips..
Ja hier gaan ze ook op Kamp en Bonte Avond en Ja het is voor ALLE kinderen
We willen er gewoon wat leuks van maken

wil40
09-10-2012 om 21:59
Ideeën feestje
Is er een ouder met een grote tuin? Flinke partytent, bbq, muziek en eventueel zwembad (groot opblaas?), trampoline en lekker hun gang laten gaan.
Op veel campings kan je ook een feestje laten organiseren. Ook met bbq of buffet en gebruik van zwembad.

mirthe
10-10-2012 om 08:07
Hawaii
Vorig jaar hier een Hawaii feestje. Gebouw van de scouting voor zacht prijsje gehuurd. Aankleding met Hawaii slingers, cocktails, meloen, ananas. Iedereen verkleed. Jongens kwamen gewoon in zwembroek. Bevriende dj gevraagd en bbq en knallen!
Groetjes,
Mirthe
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.