Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Leandra

Leandra

20-05-2010 om 18:52

Ideeën slaapfeestje

Hallo,

Mijn zoon wordt over 3 weken 9 jaar en wil dan graag een slaapfeestje geven. Er komen 3 vriendjes. Tenminste als ze kunnen. Ik moet de ouders nog even bellen om te horen of ze kunnen. Dat doe ik normaal niet, maar een slaapfeestje vind ik toch iets anders.
Maar wat zijn normale tijden voor een slaapfeestje?
Ik dacht aan 19.00-11.00 uur met een feestelijk ontbijt?
Wat doen kinderen op een slaapfeestje?
Ik wil in elk geval een leuk film huren (Jumani ofzo) en een activiteit vooraf? Wat dan? Zoon weet het ook niet zo goed.
En om welke tijd kan ik 'eisen'dat ze gaan slapen? Rond 22.30 uur??

Graag wat tips!

Groetjes Leandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

20-05-2010 om 21:22

Ervaring

ervaring van dochter die naar een slaapfeestje was, er is bijna niet geslapen. ze hebben film gekeken en bordspelletjes gedaan, veel popcorn gegeten. ook nog stripboeken gelezen.

Hier ook met 9

Hier heeft oudste toen ze 9 werd samen met haar vriendinnetje een slaapfeestje gehouden. 12 meiden hadden ze uitgenodigd. Wij zijn om 17.00 begonnen, eerst lekker eten, daarna heerlijk buiten gespeeld. Om 20.00 zat iedereen in pyama en hebben ze film gekeken (Bee Movie) ik heb nog nooit 12 meiden zo stil gezien. Lekkere snoepjes en chipjes op tafel wat te drinken erbij. Om 11.00 lagen er 10 boeven op zolder 2 wilden toch niet blijven, daar hebben we ook geen probleem van gemaakt ook de kids niet. En op zolder was het nog lang onrustig om 1.30 uur moesten ze echt slapen van mij en dat deden ze tot 7.15 uur. Om 8.00 uur lekker ontbijten met z'n allen en daarna nog heerlijk spelen. Om 11.00 uur ging iedereen naar huis en nu hebben ze het er nog steeds over. En het is toch al 2 jaar geleden.

Succes ermee Esther

tonny

tonny

21-05-2010 om 09:18

Oh ja

je moet wel een soort moeder zijn die goed tegen een gestoorde nachtrust en humeurige kinderen (wegens slaapgebrek) kan. Dan wordt het vast een prima feest.

Zelf ben ik niet zo'n soort moeder; ik hecht enorm aan mijn nachtrust en was heel blij toen na jaren aan alle gebroken nachtentoestanden eíndelijk een einde was gekomen.

Maar als jij een energiek persoon bent: veel plezier met het nachtelijk gedoe. (zijn er trouwens broers/zussen in huis?)

Vic

Vic

21-05-2010 om 09:28

Tonny

Wat fijn dat jij zoiets zegt, als supermoeder.
Ik moet er zelf ook niet aan denken om een slaapfeestje te houden, hoewel mijn dochter dat heel graag wil. Ik denk wel dat het met jongens makkelijker gaat. Tijdens meisjespartijtjes heb je er altijd wel twee of drie bij waarbij dan onderling wat broeit en voor je het weet heb je bekvechtende meiden. En het lukt mij dan niet altijd om daar goed in te bemiddelen. Oh, en dan met slaaptekort en met z'n allen bij elkaar de hele nacht. Mijn vriendin doet het wel, vind het geweldig, en gaat dan ook met die meiden nagels lakken en maskertjes doen enzo. Nou ja, aan die ideeën heeft Leandra niet zoveel.

Leandra

Leandra

21-05-2010 om 20:34

Reactie

Bedankt voor de tips. Ik weet echter nog niet wat ik ervoor wil doen. Nog even over nadenken maar. Ik doe het feestje alleen. Broertje van 4 gaat bij vader logeren. Ik ben gewend om regelmatig vaak 's nachts gestoord te worden, vooral toen ze kleiner waren. Een nacht slecht slapen doet me niet zoveel.De ochtend zit wel wat in. Ik dacht dat ze lang zouden slapen na een late avond. Doet zoonlief normaal wel. Mmm, ik wil nog feestelijk ontbijten en dan vind ik het wel goed. Moet die dag ook nog voorbereidingen doen voor het feest van zondag, de echte verjaardag.
Misschien als het mooi weer is wat waterspelletjes vooraf ofzo. He laat begint zo'n slaapfeestje dan? Is 19 uur normaal of gaan ze voor die tijd ook nog thuis eten?

Groetjes Leandra

Tine Winkel

Tine Winkel

22-05-2010 om 14:00

Vroeger beginnen en eindigen?

Hoi,

Het slaapfeestje van mijn oudste dochter, vorig jaar werd ze 9, zijn we om 17.00 uur begonnen. Eerst cadeaus, daarna eten (uiteraard patat). Daarna een flinke speurtocht met sportieve activiteiten, thuisgekomen aan de taart en de meiden een poosje TV laten kijken (Popstars?). Om 21.30 uur wilden ze naar bed en hebben ze daar nog 1,5 uur gekletst. Eén wilde toen toch nog naar huis, prima. 's Ochtends vroeg ontbeten (8 uur), omdat sommige meiden moesten hockeyen. Echt uitgebreid ontbijten zat er dus helaas niet in. Om 9.30 uur was de laatste opgehaald.

Ik zou niet te veel kinderen uitnodigen. Ik las een rea met 9 kinderen (of waren het nog meer), daar zou ik nooit aan beginnen. Verder heb ik ook een duidelijke stem gehad in wie er uitgenodigd worden: als je persoon A uitkiest, mag je er nog 3 bij uitkiezen. Als A niet komt, mag je in totaal 5 meisjes kiezen. (ja, sorry, A vind ik een ongeleid projectiel, daar heb je al één persoon begeleiding voor nodig...).

Veel plezier, ik vond het een van de meest ontspannen kinderfeestjes, wat mij betreft daarom zeker voor herhaling vatbaar.

groet,
Tine

Tineke

Tineke

22-05-2010 om 18:49

Slaapfeestje

Hier ooit een slaapfeestje met vier meisjes, vanaf 17.00 uur. Eerst cadeautjes, daarna gourmetten. Daarna deden ze spelletjes (bordspelletjes, zoals Giechelen, hoe overleef ik. Echte meidenspelletjes. Daarna was het donker, dus (met begeleiding) een 'nachtwandeling' gemaakt, en toen, rond 22.00 uur naar bed. In de woonkamer, alle matrasjes gezellig naast elkaar.
De volgende ochtend vanuit hun bedje een film gekeken, en ondertussen heb ik ze ontbijt op bed bezorgd. Geen onvertogen woord. Rond 10.30 werden ze weer opgehaald. Heel gezellig en echt, zo'n feestje is een eitje.

Dirkje

Dirkje

22-05-2010 om 20:13

Ja!

Ik vind het slaapfeestje ook erg leuk. Hier laatst twee gehad. Eerst gegeten, daarna gezwommen, daarna woonkamer verbouwd en legden alle kinderen hun matras of luchtbed voor de tv. Wij hebben drinken en lekkers op het aanrecht gezet en zijn zelf rond 23:00 uur naar bed gegaan. De kinderen (ze waren met een stuk of 7) hebben film gekeken, spelletjes gedaan en raadsels opgelost en geklierd met elkaar. Ik ben twee keer naar beneden geweest om te zeggen dat het stiller moest. Volgens mij gingen de laatsten na 3 uur slapen en even na 7 uur liepen ze weer rond. Ze hebben zelf hun spullen weer opgeruimd en rond 9 uur was het huis weer aan kant. Het was heel erg leuk en gezellig. Geen onvertogen woord gehoord. En voor ons erg relaxed. O ja de kinderen waren 10 en 11.'
Groet,
Dirkje

Leandra

Leandra

24-05-2010 om 23:38

Al ideetje

Hoi!

Ik heb al het idee om eerst pizza met de jongens te gaan maken. Dus wel eerst samen eten. Tot de film weet ik nog niet wat we verder gaan doen.

Groetjes Leandra

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.