Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
jeltje

jeltje

24-10-2010 om 22:19

Ideeën voor dino-feestje?

Mijn zoon wordt eind november 5, en gaat voor het eerst een feestje geven. Er komen waarschijnlijk 5 jongetjes en 2 meisjes. Hij heeft al een paar feestjes gehad en heeft in zijn hoofd dat een speurtocht MOET. Alle feestjes tot nu toe deden ook wat met ridders/piraten, dus dat wil hij ook. Maar hij is vooral heel erg dol op dino's, dus eigenlijk zou ik wat met het dino thema willen. Ik kan alleen helemaal niets bedenken.
Iemand een idee? Dank alvast!

Dinosporen zoeken

Dinosporen zoeken natuurlijk!

Met krijt op straat dinovoetstappen tekenen in de route die ze lopen moeten. Opdrachten verstoppen in grote dino-eieren.

Als eten: dinoboutjes (kippenpootjes)
Als spel: T-rexje prik (ezeltje prik, maar dan een T-rex tekenen die nog een staart nodig heeft).
Knutsel: dinostaart maken: lange driehoek van groen karton, waar je kleine gele driehoeken (de punten) opplakt en die maak je met een koordje om je middel vast.

Je kunt ook googlen op 'dorothy the dinosaur crafts' en vast wc-rollen gaan sparen.

En als je van überbraaf houdt kun je een video van Barney vertonen. (Of heb je die niet in het Nederlands?)

Beter dan barney

Als je toch in dinosferen wilt blijven zou ik geloof ik Platvoet huren ipv Barney. Weet trouwens inderdaad niet of Barney er is in het Nederlands, maar zo niet, dan is dat geen gemis

verder geen geniale ideeën voor dinospelletjes trouwens, sorry.

Groeten,

Temet

Polly Shearman

Polly Shearman

25-10-2010 om 13:20

Heel simpel

Ik heb heel veel "speurtochten" gedaan, hier in de wijk met kinderfeestjes.
Ik printe gewoon een hele stapel van het thema plaatjes uit. In jou geval dus dino's en die ging ik dan in de ochtend voor het kinderfeestje even ophangen. gewoon met tape aan lantaarn paaltjes, route laten lopen langs alle speeltuintjes in de wijk. Op drachten zijn niet niet eens zo belangrijk bij 5 jarige. Gewoon een soort van rondje lopen is al genoeg.
Echt dit hoeft niet ingewikkeld te zijn hoor.

groet, pol

vlinder72

vlinder72

25-10-2010 om 16:27

Oeps

Zie mijn reactie in het draadje hierboven. Ik heb per ongeluk twee draadjes door elkaar gehaald. Het stuk over dinobotten uitgraven en eten als een t-rex had hier gemoeten.

Extra tip. Kijk ook eens op de site van Dinoworld. Hierop staan heel veel ideeën voor dinosaurus feestjes. En je kan hier ook goedkope opgraafsetjes kopen. Een vulkaan van gips met daarin een dinosaurus bijvoorbeeld.

blos

blos

26-10-2010 om 09:14

Hier

Dino eieren gemaakt van klei, daarin kleine plastic dinootjes verstopt, dat was dan het eindpunt van de speurtocht. Was erg leuk! De speurtocht was verder nogal ingewikkeld, maar de kinderen waren hier ouder. Simpel houden op die leeftijd iid. Ohja, van klei kun je ook hele leuke botten maken.

Hier ook eieren

Ik heb 1½ jaar geleden ook dino-eieren gemaakt, van een mengsel van bloem, koffie, water en zand (geloof ik). Kleine dino's erin gedaan, eieren nog ff afgebakken in de oven tot ze keihard waren (die kleine dino's bleven gewoon goed!). Eieren verstopt, heel verhaal gehouden over moeder-T-rex die haar eieren bij ons in de tuin had gelegd en toen laten zoeken. Daarna mochten ze ze open slaan met stenen. Was enorm succes, ze wilden daarna allemaal met die kleintjes spelen. De spelletjes die ik nog achter de hand had, waren niet eens meer nodig. Volgens mij vind je het "recept" voor die eieren wel bij dinoworld. Anders wil ik het wel posten, maar dat kan pas zaterdag (ben niet thuis). Trouwens, gewoon klei kan natuurlijk ook idd.
Zoon werd toen 6.

Pedro

Pedro

25-03-2014 om 21:02

Ook een idee

Ik begrijp dat dit topic al een tijdje stilstaat, maar wou eventuele geïnteresseerden het volgende linkje niet onthouden:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kinderen/128856-leuke-suggesties-voor-een-kinderfeestje-met-dier-als-thema.html

Wij hebben laatst ook zo'n feestje georganiseerd voor onze zoon die vier jaar werd. Het was best een succes. Hopelijk heeft iemand anders hier ook nog wat aan.

vlinder72

vlinder72

25-03-2014 om 21:47

Eieren

Je kan van die uithak eieren kopen. Die zijn ongeveer een euro per stuk. Aan het eind van de speurtocht vinden ze dan die eieren in een dino nest. Thuis vervolgens die eieren kapot hakken. Dat was hier een groot succes.

Cakjes versieren. Maar dino's eten niet netjes dus daarna de cakejes zonder je handen te gebruiken opeten. Met snoetenpoets doekjes boen je ze daarna wel weer schoon.

Snoephappen is ook leuk. Krokdil snoepje of schildpad snoepje in een teiltje water en happen maar. Zo vangen dino's toch ook eten door in het water te zoeken. Of niet soms?

vlinder72

vlinder72

25-03-2014 om 21:48

Oeps

Ik zie nu die eieren al genoemd zijn. Dat moet je echt doen. Daar zijn ze wel even meebezig namelijk.

creabea

creabea

26-03-2014 om 10:00

eieren (3)

ik heb voor een dinofeestje een keer eieren gemaakt van dun papier-maché (ballon als basis) en afgesmeerd met gips. Uiteraard met dinootjes erin (destijds te koop bij de Action, 6 voor 2 euro ofzoiets) en snoepjes. De eieren fungeerden als een soort van piñata. Was ook heel leuk

Maart

Maart

26-03-2014 om 10:11

Eieren (4)

En ik was veel te lui voor gedoe met papier mache enzo en heb de plastic dinootjes direct in ballonnen gewurmd. Beetje opblazen en voila: dinosaurus ei. Dan moeten de dinosaurusjes niet te groot zijn natuurlijk. Ook geen speurtocht trouwens. Ze waren gewoon vertopt in huis en tuin en moesten gezocht worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.