Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Pelle

Pelle

29-08-2010 om 12:35

Idiote luxesituatie [wat te doen met gewonnen prijs/geld]

We hebben een skelter gewonnen en helaas is jongste er net te groot voor maar we kunnen hem waarschijnlijk verkopen voor 150 euro. Nu zitten we dus in een idiote luxesituatie. Hij hoeft het van ons niet te sparen (zo'n leuke zomervakantie had hij niet en ik vind dit een fijn extraatje voor hem) maar wat voor soort afspraken kunnen we hier nu overmaken?

Oudste had laatst ook al 50 euro vrij te besteden in de speelgoedwinkel (ook gewonnen) en heeft daar technisch lego voor gekocht. Tja dat wordt dan, zoals alles hier, weer netjes in elkaar gezet en later wordt dat afgebroken en komt het in de legodoos bij alles en wordt en met fantasie van gebouwd (zo bouwen ze hier). Probleem is dat ze wel alle onderdeeltjes dan gebruiken maar niet bouwen met die gele zuigeronderdeeltjes waarmee je iets kunt bewegen en oppakken.

Ze neigen dus naar meer lego maar ik wil eigenlijk alleen toestemming geven als dat lego is waarmee ZIJ wat kunnen. Wat voor soort lego moet dat zijn dan?

Of hebben jullie andere tips/ideeën wat ze ermee zou kunnen doen, het geeft niet wat, alle ideeën zijn goed en dan kan ik zelf overdenken of dat wat is onze situatie. Ander buitenspeelgoed ipv de skelter?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

29-08-2010 om 12:41

Misschien

Haxwat een heerlijk probleem! Misschien mag hij van het geld iets doen in een vakantie, zoals een schaatsweek of een paar indoor skilessen of zo?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Pippin

Pippin

29-08-2010 om 12:54

Leuk probleem zeg

Ik zou inzichtelijk voor mijn kind willen maken hoeveel geld het eigenlijk wel niet is.
Dus zou ik de verschillende keuzes naast elkaar uitwerken en hem dan laten kiezen.
Aan keuzemogelijkheden zou ik dan denken aan:
Lego, een duur bordspel, buitenspeelgoed (trampoline, of is dat geen goed idee met al die gebroken ledematen ), meebetalen aan die fiets die hij altijd al wilde hebben en die jullie te duur vinden, een dagje uit met het hele gezin, met z'n allen in een restaurant eten, een pimpbeurt voor zijn kamer, die dure merkschoenen die hij altijd al wilde hebben maar die jullie te duur vinden, een stereosetje voor zijn kamer, sparen voor later, allemaal kleine dingen (games, ander speelgoed), een sierraad (moet die jongen dan wel een type voor zijn, maar sommige jongens vinden dat hartstikke leuk).....
Nou ja, tot zover kom ik. Succes!

Pippin

Pippin

29-08-2010 om 12:58

Nog een idee

Ik heb nog een idee. Tijdschriftabonnementen, of puzzelboekjes abonnementen.

koentje

koentje

29-08-2010 om 13:47

eenwielfiets
wavebord
step
psp
grotere skelter, tweede hands

Gefeliciteerd!

Wat leuk, een prijs winnen! Wat er wrs hier zou gebeuren: Zoon zou het geld sparen voor een eigen computer/laptop. Hij is 11 en eigenlijk wordt er hier geen geld meer gestoken in speelgoed en spelletjes. Er is meer dan genoeg.

Lou

Lou

29-08-2010 om 16:47

Geen afspraken

Ik zou geen afspraken maken over hoe het geld te besteden. Je zegt zelf al dat hij wel een leuk extraatje kan gebruiken, nou, hartstikke leuk voor hem! Wat ik wel zou doen is er even goed over praten met hem. Hoewel, hoe oud is hij eigenlijk? Maar als het qua leeftijd mogelijk is, zou ik wel met hem overleggen over wat ook voor een langere tijd het leukste is om te kopen. Draag alternatieven aan zodat hij ziet hoeveel geld 150 euro is. En dan maar lekker nadenken en voorpret hebben. Het is tenslotte een heerlijk probleem om op te lossen!

Wat leuk

even geen idee of het voor de volle 100% alleen aan de kinderen uitgegeven mag worden maar anders zou ik een dagje uit doen en uit eten gaan.

Dus bijvoorbeeld een dag naar de Apenheul en dan mogen ze ook een speelgoedaap kopen (iets wat hier niet altijd mag) en dan ook uit eten. Zoiets vind ik dan denk ik leuker dan nog meer speelgoed. Of elk ander leuk gezinsuitje wat de hele dag duurt.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-08-2010 om 22:00

Heeft zoon 'm gewonnen?

Heeft je zoon hem zelf gewonnen? Dan zou ik hem zelf laten kiezen wat hij met het geld gaat doen. Uiteraard wel een beetje sturen/richting geven...
Onze kinderen kregen drie jaar geleden onverwacht allebei 500 euro 'erfenis' van mijn overleden oma. We hebben de kinderen daar heel bewust zelf zeggenschap over gegeven, ondanks dat het een (voor hen) groot bedrag was. Ze zijn daar heel serieus mee omgegaan.

Chippie

Chippie

31-08-2010 om 12:55

Legotrein?

Misschien is een Legotrein iets?

Polly Shearman

Polly Shearman

31-08-2010 om 13:29

Ja pelle!

een waveboard!! heeft middelste hier ook! groot succes, het duurt even maar nu hij het doorheeft is hij altijd buiten met dat ding ( mits het niet hoost) anyway dan zijn ze toch lekkerbuiten bezig! ideaal...!
maar lego is ook altijd goed, daar word ook vast nog jaren mee gespeelt

Polly Shearman

Polly Shearman

31-08-2010 om 15:54

Lego

tja, hier zijn het ook grote lego fans. Ze hebben verschillende dozen en blijven maar bouwen en bouwen, allemaal volkomen fantasie, gewoon alles zit in een grote bak, en daar bouwen ze van. Alles gecombineerd,
toen ze klein waren hebben we wel eens via de lego site twee dozen gekocht met gewoon blokjes, de ene met ramen en deuren, en de andere met wielen en plaatjes... en verder gewoon allerlei blokjes.
Maar voor huisjes en auto's zijn ze nu te groot, ze bouwen nu voornamelijk ruimte schepen, vliegtuigen en helicopters, als je maar genoeg hebt dan gaat vanzelf alles doorelkaar en komen er de mooiste bouwwerken uit hoor.
xk

Bastet

Bastet

31-08-2010 om 18:24

Lego

Wij kochten wel altijd die dozen waarvan je een bepaald iets kon maken,dat maakten ze dan een keer,en de lego ging op de grote hoop.Dat gaf niet,want van alles bij elkaar maak je dan weer een onwijs ruimteschip ofzo.
Bastet

Annet

Annet

31-08-2010 om 19:41

Geomag?

Je kinderen houden van bouwen. Hebben jullie al iets van Geomag, Magnetix? Het bouwen met dit spul is zeer uitdagend, er zijn boekjes bij met voorbeelden en volgens mij ook voorbeelden online.
Voor 150 euro kun je gelijk een grote hoeveelheid kopen want ook dit spul is alleen leuk als je veel hebt.
Geomag was vroeger superduur maar is nu via internet heel betaalbaar.
En het voordeel is natuurlijk ook dat jongste er ook wat aan heeft.

Alternatief is Kapla, hiervoor gaat ongeveer hetzelfde verhaal op als voor Geomag. Hoewel het toch heel ander spul is.

Annet

Annet

01-09-2010 om 22:00

Pelle, ik zag iets leuks voor jullie

Geen idee wat het kost maar het is een spel en het is lego. Dus leuk voor de hele familie.

http://games.lego.com/nl-nl/products/default.aspx

Er zijn ook youtube filmpjes van:


http://www.youtube.com/watch?v=5tNkPuYveXw&feature=related

Emmawee

Emmawee

07-09-2010 om 00:02

Oh hoi!

Ik had hem net al in het leuke opmerkingendraadje geplaatst, maar hier is 'ie ook op zijn plaats. Stoffer (7) bouwt altijd er graag met Bionicle-Lego. Dat scharniert en beweegt heel makkelijk en je kunt er dus allerlei "robots" en monsters en ruimtevliegtuigen etc. mee bouwen en die allemaal bijzondere namen geven. (Verzonicle) Misschien dat iets is voor je zoon?? Maar om nou voor € 150,= aan Bioniclezooi te kopen...??
Is zo'n knikkerbaan met lift niet iets? Zie www.knikkerbaan.com. die van the Learning Journey, of Quercetti bijvoorbeeld.
Groeten, Maw.

Bij mij

Bij ons vind ik het wel genoeg zo met de lego. Het is bijna niet meer te overzien. Zelf willen ze nog wel lego, welk kind niet die daar gek op is? Af en toe komt er toch wel weer een kadootje van oma/opa of een tante of zo en dan mogen ze wel lego uitkiezen. Ik zou een gedeelte van het geld in de spaarpot stoppen (totdat ze iets nodig hebben) en uitleggen dat het erg veel geld is en voor een gedeeltje zelf iets laten uitzoeken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.