Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Bennikki

Bennikki

11-02-2011 om 13:57

Ik weet niet hoe ik om moet gaan met vriendje van zoon (6,5)!

Misschien hebben jullie tips. Het beste vriendje van mijn zoon (ik noem hem even Max) gedraagd zich nogal, nouja, "ongepolijst". Ze spelen op zich wel leuk, hebben veel interesses gemeen en het is absoluut geen gemeen jongetje. Maar ik zie hem zo'n 3 keer in de week en heb na afloop altijd hoofdpijn en een korter lontje dan gebruikelijk. Ik betrap mezelf erop dat ik heel opgelucht ben als ik het schoolplein verlaat zonder Max.
Hij heeft een hele harde stem, kan niet op normale toon praten, het klinkt altijd als geschreeuw. Hij gedraagt zich zeer impulsief, vooral verbaal. Zegt steeds dingen als: "Wat is het hier (bij ons thuis dus) een klerezooi", "deze worsten zijn om te kotsen", "ik heb veel betere vrienden dan jij" (tegen zoon en niet uit boosheid), "schiet eens even op" (tegen mij als iets niet snel genoeg gaat). Hij luistert ook erg slecht. Als iets niet mag, moet ik dat heel duidelijk zeggen (wat logisch is) maar hij vergeet het weer heel snel, mijn instructies beklijven totaal niet. Met aankleden (ze zwemmen samen) moet ik elke stap (linkersok aan, rechtersok aan, onderbroek, hemd, shirt, etc.)benoemen en dan ook nog een paar keer, anders staat hij gerust na een uur nog in zijn blootje. Zegt soms ook botte dingen tegen andere zwemkinderen (bijvoorbeeld: "ik hou niet van zwarte mensen" )
Ik heb wel bij zijn ouders gepolst maar zij geven ook aan dat "Max gewoon niet luistert" en hebben geen tips voor mij. Nou ben ik een mietje op dit gebied want mijn kinderen zijn doorgaans gehoorzaam en rustig (kwestie van aanleg). Ik voel dat er een aanpak nodig is die ik niet van nature aanvoel. Herkent misschien iemand dit gedrag? Hoe maak ik de speelafspraakjes en zwembadbezoeken wat minder belastend voor mezelf?
Groeten Bennikki

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

11-02-2011 om 15:13

Gehoor?

Hallo
Het eerste wat bij me opkomt is de vraag of hij alles wel goed hoort. Vooral omdat hij luid praat en omdat je alles heel duidelijk tegen hem moet zeggen - dit kunnen tekenen zijn van een verminderd gehoor.
Maar waar dan die rare opmerkingen vandaan komen? Zou hij dat thuis meekrijgen van zijn ouders/oudere broers en zussen?
Weet je ook of hij wel eens met andere kinderen speelt? Want als hij dit gedrag ook bij anderen heeft, ben ik bang dat straks nergens meer mag spelen. Wat op zich sneu is voor zo'n jongetje, omdat hij waarschijnlijk zelf nog niet begrijpt waarom dat niet meer mag.
Maar ondertussen zit je wel met een dilemma natuurlijk. Misschien toch de speelafspraken beperken tot de dagen dat ze zwemles hebben?
Succes

Bennikki

Bennikki

11-02-2011 om 16:04

Geen gehoor

Dat is op zich een goede Marie, dat vroeg ik me in het begin ook af, maar zijn ouders hebben me verzekerd dat er niks mis is met zijn gehoor. En ik heb ook wat kleine testjes gedaan natuurlijk ('wil je een snoepje Max' met zachte stem vragen terwijl hij met zijn rug naar me toe zat)
Hij is gewoon heel luidruchtig en ook wel dwingend in het aandacht vragen van mijn zoon, hij begint bijna elke zin met de naam van mijn zoon: 'Tomtomtomtomtom kijk eens naar wat ik doe', dat soort dingen.
Verder is hij enig kind. Zijn ouders zijn een beetje van de oude stempel maar lijken niet onaardig.
Hij speelt wel met andere kinderen. Ik weet niet of men daar problemen met hem heeft, volgens de moeder niet, en ik ken de ouders van die andere kinderen niet zo goed. Dus daar tast ik een beetje in het duister..
Groetjes Bennikki

Guinevere

Guinevere

11-02-2011 om 16:19

Euh

Euh, ik weet dat ik niet met diagnoses mag gooien, maar dit klinkt heel erg als een jongetje met adhd. En als dat zo is, al dan niet officieel, dan kun jij dat niet veranderen tijdens die korte speelmomenten. Je kunt wel verwachten dat hij zijn taalgebruik probeert aan te passen, dus daar zou ik hem op blijven aanspreken. Ook communiceren wat de gevolgen voor hemzelf zijn als hij zo praat. En bij het zwembad kun je afspraken vooraf met hem maken, waar hij zich aan moet houden. Bijv. een lijst met wat hij moet doen neerleggen, en hem daar steeds op wijzen. Hem een deadline stellen (om 16.00 rijd ik weg!) zal vermoedelijk niet gaan werken.
Ik vind het wel goed dat je in hem wilt investeren! Ik heb zelf een zoon met ADHD, die zich soms zodanig gedraagt dat ik er ook zowat hartkloppingen van de stress van krijg. Ik neem dan zelf valeriaan, dan kan ik er weer even tegen.

Bennikki

Bennikki

11-02-2011 om 18:04

Ow guinevere

Natuurlijk wil ik in hem investeren! Je voelt bij hem een soort inherente liefheid, dat zal het zijn denk ik.
Het zou kunnen dat hij ADHD heeft. Ik denk niet dat zijn ouders met hem naar een psycholoog zullen stappen; ze hebben ook geen vergelijkingsmateriaal want enig kind en geen neefjes en nichtjes.
Misschien moet ik vóór hij komt valeriaan slikken? (Helpt dat echt?)Of een joint gaan roken, daar heb ik ook al stiekem aan gedacht.. Maar lijkt me zwaar hoor, dat je steeds zo op je kind moet letten!
"Je kunt wel verwachten dat hij zijn taalgebruik probeert aan te passen, dus daar zou ik hem op blijven aanspreken. Ook communiceren wat de gevolgen voor hemzelf zijn als hij zo praat." -maar wat zijn die gevolgen? Dat hij niet meer mag spelen? Dat klinkt meteen zo dreigend. Dat anderen hem niet meer aardig vinden? Mijn zoon blijft hem wel heel leuk vinden trouwens, wat Max ook zegt; hij 'meent het niet mama'.
"En bij het zwembad kun je afspraken vooraf met hem maken, waar hij zich aan moet houden. Bijv. een lijst met wat hij moet doen neerleggen, en hem daar steeds op wijzen" -bedoel je een lijst met 'linkersok aan, rechtersok aan, onderbroek, hemd, trui enzoverder?' En dat ik hem dat steeds voorlees en verder niet met hem praat? (hij kletst nl. aan één stuk door)
Nog een vraag: hoe doe je het met je kind in de auto? Want hier schreeuwt hij, draait hij de raampjes omlaag, maakt de gordel los.. Terwijl ik net 120 rijd op de snelweg.. Ik maak nu elke keer voor we weggaan afspraken hierover maar hij verzint elke keer weer wat nieuws.
Bennikki

Guinevere

Guinevere

11-02-2011 om 20:08

Niet iedereen

Niet iedereen heeft de kracht of het geduld om zo'n jochie over de vloer te willen hebben, ben ik bang. Gelukkig kun jij door het gedrag heen kijken en zien wat er voor een mannetje achter zit.
En ja, die valeriaan helpt echt wel, een joint heb ik nog nooit gerookt. Ik reageer met valeriaan een stuk relaxter op de stress die mijn zoon met zich mee kan brengen. Want als hij zo'n bui heeft, berg je dan maar! Je kat wordt vals van de stress, je konijnen vliegen tegen het plafond, en dan hoeft de jongen nog niet eens echt iets te doen.
Over het uitleggen van de gevolgen: natuurlijk kan ik dat wat intensiever doen dan jij, want ik zie mijn zoon elke dag. Waar het op neer komt is hem een spiegel voor te houden: "Hoe zou jij iemand vinden die zoiets zegt?". Het is even investeren, maar na een tijd valt het kwartje wel, wat niet uitsluit dat hij er impulsief iets uit kan flappen.
Voor het zwembad: ja, zo'n soort lijstje inderdaad. En jij leest het niet voor, maar laat het hem zelf lezen. Of je doet het met plaatjes. Als hij alles goed doet krijgt hij een ... (sticker, plakplaatje, slush puppy, lolly...).
Met deze jongen in de auto is weer een ander probleem. Misschien in het midden neerzetten, dan kan hij niet aan de deuren komen. Of een spel met hem doen, dan denkt hij er niet aan om keet te trappen. Realiseert hij zich overigens het risico van het rijden zonder gordels?

Polly Shearman

Polly Shearman

11-02-2011 om 22:00

Hoezo vreemd?

Zo gaat het hier thuis altijd! Elke stap benoemen. Instructies blijven niet hangen. Alleen die verbale uitingen vallen hier reuze mee, niet grof, niet brutaal enz. Lijkt me idd adhd. Ik heb zelf geen tips. Ben zelf jaren aan het tobben geweest. Medicatie was het enige wat hier hielp. Groet polly

Merel

Merel

11-02-2011 om 23:53

Hier gaat het beter

Mijn zoon heeft ook zo'n vriendje. Enorm druk. Slecht luisteren, als hij naar huis moest (vroeger werd hij nog opgehaald, kon het wel een kwartier doen, deed zijn schoenen niet aan, of ik trof hem spelend in de bijkeuken aan met maar een schoen aan) Later bleek inderdaad dat hij ADHD had. Ik heb hem wel eens een tijdje geweerd hoor, op momenten dat ik er echt even geen zin in had. Maar daarna kwam hij gewoon weer over de vloer, het is namelijk wel een ontzettend leuke jongen. En ik ben nu gewoon wat strenger voor hem. Hij gaat inmiddels alleen naar huis op de fiets, dus een half uur voordat wij gaan eten haal ik beide jongens naar beneden. (vriendje en zoon) en zet de TV uit (anders gebeurt er niets) en dan blijf ik toezicht houden tot hij de deur uit is. (schoenen aan, jas aan, nee niet meer dit doen, niet meer dat, nee, nu naar huis, we gaan zo eten enz.enz) Op een gegeven moment heb je de gebruiksaanwijzing wel een beetje te pakken, dus als het echt een goede vriend is van je zoon, zou ik zo snel mogelijk proberen die gebruiksaanwijzing "uit te vinden", wellicht hebben zijn ouders nog wat tips? Wat doet hij daar bijvoorbeeld in de auto?

Regels opstellen

Om even bij de auto te blijven: zeggen wat hij wel moet doen en dat herhalen. Dus handen bij jezelf houden en overal vanaf blijven.

De gordel kan je het beste even laten voelen, dat deed ik altijd bij kinderen met een stoornis, dus zachtjes rijden (10 tot 20 km is al genoeg)en stevig remmen, (rem echt diep intrappen)op een rustige plek!! dan voelen ze de werking van de gordel goed. En dan uitleggen waarom het zo belangrijk is.

Taalgebruik: direct op reageren: dus als hij zegt dat het sneller moet, alles uit je handen laten vallen en gaan zitten, als hij zegt dat worst is om te kotsen, direct af pakken. Hij zal dat zien er daarop reageren, waarna jij uit kan leggen dat je dat niet leuk vindt.

Ik heb wel eens een kind gehad die zei: hehe eindelijk, toen de net gebakken tosti op zijn bord lag, die pak ik dan direct af, dan wacht je maar even langer. Het is wel belangrijk om uit te leggen waarom je dat doet: zijn reactie is niet leuk omdat....

Hij pikt gesproken uitleg moeizaam op, laat daarom met gedrag zien wat zijn woorden met je doen en leg daarna uit waarom. Vooral dat laatste is belangrijk!!

Succes..!

dihanne

dihanne

12-02-2011 om 17:31

Je opvoeding is aangepast aan je kind v.v.

Hoi,

ja, ik herken dit.

Je opvoeding is aangepast aan je kind(eren) en andersom. En als er dan een kind rondloopt, dat buiten de impact van jouw opvoedstijl valt, dan werkt 'ie niet.

Mijn dochter is de braafheid zelve, eigenlijk te braaf (ook wel een symptoom van haar Asperger). Als ze al iets doet wat ons niet bevalt, dan is een strenge blik, of een lichte verheffing van de stem, voldoende om haar bij te sturen.

Dat is natuurlijk niet bij alle kinderen effectief. De meeste kinderen die op bezoek zijn, gedragen zich natuurlijk netjes. Maar twee vriendinnen van haar hebben gewoon zwaarder geschut nodig.

Inderdaad: regels, en net even wat meer stemverheffing dan wij van nature doen. Af en toe ook een heel duidelijke grens.

Die meisjes reageren er goed op, en we weten het zo gezellig te houden. Overigens is ook een van die meiskes inmiddels gediagnosticeerd met ADHD, en sinds zij ritalin slikt, gaat het stukken beter.

Toch laatst met haar nog een moeilijke wandeling gehad op 1 januari, ze wilde steeds stukken niet afgegaan vuurwerk oprapen. Mocht niet, doet ze het stiekem, moet ik eisen dat ze het uit haar zak haalt enz. Niet fijn, ben je daar de hele tijd mee bezig.

Onze dochter trekt dan de conclusie dat ik het betreffende meisje niet aardig vind, en zij heeft er last van dat zo'n wandelingetje dan veel strijd oplevert.

Toch willen allebei die meisjes altijd hier spelen, en niet in hun eigen huis, dus dat stelt mijn dochter dan wel weer gerust.

Hoe reageert jouw zoontje op het gedrag van zijn vriend, en jouw reactie daarop?

groetjes
Dihanne

Bennikki

Bennikki

12-02-2011 om 18:34

Opvoeding die niet 'past'

Ja Pelle, we hadden net het kinderslot van de autodeuren afgehaald. Maar een paar weken geleden werd ik opeens met kloppend hart wakker: ik droomde dat Max de autodeur midden op de a28 opengooide en naar buiten werd gezogen.. Dus autoslot er maar weer op gedaan. Ik zal voor ik ga rijden nog duidelijker aangeven wat niet mag, maar hij verzint dus ook dingen waar ik nooit op zou komen (met een viltstift op de achterbank krassen bijv. ). En het ergste vind ik het geschreeuw tijdens het rijden, het is helaas nogal een lange rit (45 minuten-altijd file) dus hij houdt rustig praten wel 5 minuten vol, maar niet een half uur of langer. Iemand nog tips daarvoor?
Ook een goede om bij grof taalgebruik meteen concreet in te grijpen Mary. Ik heb zo'n gevoel dat dat wel aan gaat slaan.
Dihanne, precies, ik loop daar ook vaak tegenaan bij andere kinderen. Mijn opvoedmethode past goed bij mijn kinderen en inderdaad een blik is vaak al genoeg; maar sommige vriendjes van zoon denken daardoor dat ik een soort sukkel ben. Want ik moet een hele nieuwe stijl aanboren die mij niet gemakkelijk afgaat. En zoon krimpt ineen, vindt het afschuwelijk als ik streng doe. Op school vindt hij het ook heel eng als de juf boos wordt op andere kinderen.
Ik wist overigens niet dat (sommige?) kinderen met Asperger zo goed bij te sturen waren, weer wat geleerd hier.
En wat ik ook nog wilde zeggen: ik weet natuurlijk niet of Max een stoornis heeft, maar het helpt enorm om te horen dat dit gedrag zacht gezegd niet helemaal doorsnee is en dat anderen hier ook moeite mee zouden hebben.
Bennikki

Aansturen autisten

Ook mijn kinderen zijn de braafheid zelve en als je het eenmaal weet ook goed aan te sturen. Het laat bij jezelf weleens aan consequentheid te wensen over of de omstandigheden maar de meeste gedragsproblemen hebben gewoon te maken met een probleem in de omgang door de volwassenen en anderen kinderen. Tis maar hoe je er naar kijkt.
Tegenwoordig kan ik de gebruiksaanwijzing meegeven. En de meeste mensen vinden mijn kinderen juist zeer beleefd en aangenaam in de omgang. Denk ik soms nog wel te sociaal wenselijk maar ach. Zolang ze thuis niet de schade komen inhalen kan ik er goed mee leven en werken we aan de onderhandelingsvaardigheden en de dialogen.

Kobalt

Kobalt

12-02-2011 om 20:45

Nog meer tips?

Ik vind die van die muziek van Pelle een goede, dat werkte hier goed bij zoon, die adhd heeft.
Je moet zo denken, (als het adhd is) als een adhd-er niets te doen heeft, niet geprikkeld wordt, (door stilte, wachten, een saaie les) dan wordt dat als een zeer naar gevoel ervaren. Dat heeft te maken met de werking van het brein, het dut dan een soort in. Daarom gaat de persoon bewegen, praten, ruzie maken, en dergelijke. Een soort van zelfmedicatie, het brein wordt tot activiteit gedwongen. Vooral adrenaline werkt heel goed. Veel adhd-ers vinden het daarom heerlijk om te sporten of om gevaarlijke dingen te doen.
Bij onze zoon is de truuk, om er voor te zorgen dat hij op zulke momenten wel geprikkeld wordt, op een acceptabele manier. Dat kan met muziek heel goed, als die muziek maar niet te saai is. Zoon is gek op 3 fm. Maar ook met moppen vertellen, nummerborden spelletjes, kapotte lantaarnpalen tellen (je moet wat), enz.
Ik heb ook nog een tipje over het gedrag thuis. Als wij onze zoon iets willen vertellen, doen wij dat meestal terwijl we hem even aanraken. Heel rustig en voorzichtig. Even een lichte hand op de schouder, even een zacht duwtje tegen de bovenarm. Dan hebben we de aandacht en komt onze boodschap veel beter over. Dus als zoon vroeger iets deed wat niet mocht (hij is momenteel opvallend braaf voor een adhd-er), dan liep ik naar hem toe, raakte hem aan en zei iets als: 'Ik hoor dat je aan het schelden bent, ik vind dat naar. Bij ons in huis is de afspraak dat we gewone woorden gebruiken. Ik wil dat jij je daar ook aan houdt.' Met een rustige kalme besliste toon. Dat werkte bij onze zoon erg goed, misschien bij het vriendje van je zoon ook wel?
Het is trouwens voor adhd ook een kenmerk, dat het vaak niet lukt om met gedrag te stoppen. Dat er dus toch nog een keer een verkeerd woord uit moet komen. Dan zeg ik: 'He joh, ik had toch gezegd dat ik dat niet wil? Als je het weer doet, dan....' Het vervelende was, dat dit soort dingen ook nooit gelijk bleven hangen. Als je het dus een keertje zo doet, bij een speelafspraak, heb je grote kans, dat hij het de volgende keer weer vergeten is. Dan moet hij er dus weer aan herinnerd worden. Dat is vaak geen onwil, maar gewoon vergeetachtigheid. Het kost meer tijd om dingen aan te leren met adhd.

Bennikki

Bennikki

12-02-2011 om 20:48

Goed idee

Zo'n luisterboek. Een paar maanden geleden had ik Brief voor de Koning in de cd-speler en ik herinner me dat Max er helemaal in op ging.. Daarna totaal vergeten, maar ik ga er weer mee beginnen! Dat gaat zeker werken. Net als wanneer de tv aanstaat. Hij is dan helemaal van de wereld.
Ja, 2x45 minuten is lang Pelle, en dat voor een half uurtje zwemmen, en dat 2 keer per week. Met als ik pech heb een huilend zoontje de hele rit, omdat hij zo bang is dat het gat niet lukt.. Maar dat is een ander verhaal. We doen het om en om, dat wel, maar ik heb het er he-le-maal mee gehad.
Groetjes Bennikki

Bennikki

Bennikki

12-02-2011 om 21:11

Kobalt

Mooie uitleg over adhd. Wat moet school dan een kwelling zijn, volgens mijn kinderen is het daar bijna altijd saai..
3fm staat altijd aan omdat ik dat zelf leuk vind. Word ik dus wel blij van maar voor Max niet boeiend. Spelletjes doen zou kunnen maar dat vind ik wel vermoeiend; misschien af en toe..
Dat aanraken ga ik proberen. Hij wil liever niet door mij aangeraakt worden merk ik, maar goed, dat is dan met aan- en uitkleden. Misschien helpt het wel om de aandacht te vangen.
En verder, inderdaad : 't is lastig omdat hij hier weliswaar een aantal keren per week is, maar dan toch alle afspraken weer vergeten is; dan is het natuurlijk handiger als je op dagelijkse basis kunt corrigeren.
Bedankt!

Verb

Verb

13-02-2011 om 11:24

Dvd speler

Kun je niet ergens goedkoop een dvd speler voor in de auto op de kop tikken? Ik zou er alles voor over hebben om de autorit wat rustiger te laten verlopen.

Zwemles...ik leef met je mee Het is warm, je bent moe, en dan nog 2 kids in de kleren krijgen.

Tango

Tango

14-02-2011 om 14:29

Wel een opgave hoor!

Om drie keer in de week zo'n jochie over de vloer te hebben. Ik vind het eerlijk gezegd ook wel makkelijk van die ouders. Kunnen zij niet een keer jouw zoon meenemen naar het zwembad of dat je het afwisselt? Wat is de reden ervan dat hij zo vaak bij jullie is? Hebben jij en ouders hier afspraken over gemaakt? Ik vind dat je best heel ver gaat als je zelf iedere keer hoofdpijn en hartkloppingen hebt na zo'n afspraak.
Ik zou in ieder geval van die ouders meer verwachten qua tips e.d.
Als ik jou was zou ik toch eens een goed gesprek met deze ouders aangaan en aangeven dat je best wilt helpen en dit jochie een kans wil geven, maar dat het niet tever moet gaan. Af en toe een speelafspraakje is heel wat anders dan elke week naar zwemles brengen en daarnaast nog 2 keer spelen.
Ik weet niet of je op hem past als ouders werken, dan is het heel anders natuurlijk dan bij gewoon een speelafspraak. Bij het laatste kun je nog zeggen, na herhaaldelijk waarschuwen en corrigeren, dat je het kind nu echt naar huis brengt omdat hij zich misdraagt. Dat maakt vaak wel indruk.
De meeste tips zijn hier verder wel genoemd: duidelijk zijn, regels afspreken, structuur bieden. Misschien elke keer als hij binnenkomt de regels even herhalen: op normale manier tegen elkaar praten, niet springen op de banken etc. Voor het in de auto stappen hetzelfde. En ik vind echt dat het niet verantwoord is dat je hem naar zwemles brengt als hij steeds zijn gordel los maakt. Dit zou ik dus niet meer doen. Ouders kunnen dat niet van jou vragen, stel dat er iets gebeurd, dan heb jij het gedaan. Bij mijn kinderen gaat de auto echt aan de kant als er een zijn gordel los maakt. Als je op tijd moet zijn voor zwemles is dat lastig, maar op de terugweg kun je dit wel toepassen.

Bennikki

Bennikki

14-02-2011 om 18:03

Tango

Inderdaad, Pelle zegt het, we rijden om en om. Dat het zo lang duurt, komt door de file (midden van het land); daarom moet ik vaak binnendoor langs de Weg Der Duizend Stoplichten en Rotondes. Is er geen file, dan kán het in 20, 25 minuten. Waar ik van uitging toen ik het zwembad uitkoos. Maar wat dus nooit lukt
Over die gordels: hij doet dat dus niet om te zieken, maar om bijvoorbeeld even iets van de grond te pakken of omdat hij lekker wil liggen..Het komt in hem op en hij doet het, ongeacht waarschuwingen van te voren. Als ik zeg dat de gordel weer om moet, doet hij dat nu wel meteen. Maarja, onze nieuwe auto geeft een piep bij openen gordel, ons oude bakje doet dat niet..
Ouders werken heel veel en Max wordt 3 keer per week opgevangen door oma, die het niet ziet zitten om vriendjes over de vloer te hebben. Oma heeft ook niet zoveel mogelijkheden en speelgoed en is zeer inflexibel. Dus ik zie mijn zoon daar ook liever niet spelen.
Nee, de ouders geven mij geen tips of handvaten; let wel, er is helemaal geen diagnose. Ze zeggen wel vaak: 'oh ja, dat doet-ie bij ons ook, zo is hij gewoon'. Moeder komt uit het buitenland, spreekt goed nederlands maar ik heb zo het gevoel dat ze helemaal niet meekrijgt hoe bot Max soms uit de hoek kan komen, taaltechnisch dan.
Pff morgen weer, het luisterboek ligt klaar, dvd-spelers heb ik wel maar die moet ik dan de-installeren en meenemen het zwembad in. Goede tip maar eerst de GVR. Of de griezelbus, is die eigenlijk als luisterboek?
Dank! Bennikki

Ik zou er niet aan beginnen

Misschien ben ik wel heel onaardig hoor, maar ik zou hier geen 3x in de week mee bezig willen zijn. Wat een opgaaf! Voor een kind wat niet van jou is en waarvan de ouders zo te lezen het niet inzien/waarderen.

Ik heb een neefje met vergelijkbaar gedrag en wij zijn kapot als we een paar uur met hem hebben doorgebracht. Ik vind mijn eigen leven al druk en enerverend genoeg, ik zou dit er niet 'bijnemen'.

Alle respect en lof voor jou als jij het wel belangeloos wilt doen hoor! Maar heb je niet af en toe het gevoel dat je ermee zou willen stoppen?
Als je opgelucht het schoolplein afloopt als hij niet meekomt, zegt dat best wel veel vind ik.
Jij hebt toch je eigen leven?

Liefs van een wat minder aardige moeder ...

Tango

Tango

14-02-2011 om 22:52

Waar stond dat dan? Dat de zwemles om en om gaat. Ik heb nog eens teruggelezen, maar zie het echt niet staan. Lees ik dan zo slecht of ben jij gewoon helderziend, Pelle?

Tango

Tango

15-02-2011 om 12:02

Ha ha

Inderdaad overheen gelezen, ik had zelfs deze hele reactie gemist. Dat heb ik soms met zo'n lang draadje. Bedankt hoor, Pelle.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.