Sini
30-10-2012 om 11:11
Ik zoek idee voor partijtje zoon (11 jaar)
dag allemaal
Onze zoon wordt in decemebr (een weekje voor Kerst) 11 jaar. Nu is december al een dure maand omdat ook onze dochter en ikzelf jarig zijn, en nu dat we gescheiden zijn is het feestbudget wat bescheidener van aard. Maar we willen uiteraard toch een leuk feestje voor zoon organiseren en daarom ben ik op zoek naar tips.
- Budget is +- 10 euro's per kind + eten (meer als er minder kinderen uitgenodigd worden maar momenteel zitten we op 6 gasten + eigen kind dus 7 kinderen)
- Lokatie: Noord-Holland in een cirkel van 15 km rondom Haarlem
- Type feest: zoon is een computerfreak (speelt veel online met zijn vrienden -Minecraft-) maar houdt ook van voetbal en sport in het algemeen, en van koken. Verder wil ik liever geen feest bij een van ons thuis, omdat we uit elkaar zijn is het ingewikkelder. Uitbesteden dus.
Wie heeft een leuk idee, een tip, al iets georganiseerd en is bereid zijn ervaring met mij te delen? Alvast bedankt!
Sini

Henriette123
30-10-2012 om 11:28
Zaaltje huren
Huur een sportzaaltje en organisser wat spotieve spelletjes.Bijvoorbeeld paaltjesvoetbal,"echt"voetbal, trefbal, hindernisbaan. Neem drinken en bijvoorbeeld chips mee voor in de kleedkamer, die je zelfs nog zou kunnen versieren,en eventueel kun je de kinderen daar zelfs laten brengen en ophalen.

Tango
30-10-2012 om 11:37
Zwemmen
De titel zegt het al. Hier zijn zwempartijtjes momenteel erg in trek. Lekker makkelijk, want in het zwembad vermaken ze zichzelf wel. Evt. wat ballen, duikringen o.i.d. meenemen en wat te drinken en snoepen. Vaak heeft het zwembad ook een partijtjes-arrangement met eten erbij, kost hier 10.00 euro p/p.

troelahoep
30-10-2012 om 11:56
Kinderkookcafé
aangezien je zoon van koken houdt? Daar ben ik vroeger wel eens geweest met een kinderfeestje, ik kan me er niet zoveel van herinneren, behalve dat het zo leuk was omdat je met allerlei keukengerei mocht spelen wat vroeger niet mocht. Ik heb alleen geen idee wat dat kost.

Maylise
30-10-2012 om 13:21
Bowlen
Bowlen vind ik ook leuk voor die leeftijd. Jongere kinderen hebben vaak wat moeite met bowlen maar op deze leeftijd kunnen ze echt een spannend wedstrijdje spelen. Bowling banen hebben vaak arrangementen met eten en taart erbij of je kan er voor kiezen om ergens anders te eten.
Bioscoop is ook leuk maar misschien wat prijzig; zeker als je daarna gaat eten.
Mijn jongste zoon had op die leeftijd een partijtje van zijn beste vriend waar ze gingen paintballen (aangepast voor kinderen) en hij vond dat zo geweldig. Het leukste partijtje waar hij ooit is geweest. Geen idee van prijzen trouwens.
Lasergamen is misschien ook wat maar heeft als nadeel dat het waarschijnlijk te duur is.

Ilva
30-10-2012 om 14:57
Saplaza!
http://www.saplaza.nl/winteradventurepark
Wij zijn hier geweest met het feest van mijn 10 jarige en mijn 12 jarige. Het was het groot succes! Je moet natuurlijk wel een beetje droog weer hebben maar succes gegarandeerd en het is in Haarlem. Wij hebben alleen het klimmen gedaan en niet gekozen voor het georganiseerde verjaardagsfeestje. We hadden lekker pannekoeken meegenomen en drinken.

Dendy Pearson
30-10-2012 om 18:08
Film
Ik zou gewoon lekker naar de film gaan. En dan in de pauze wat lekkers. Eten erna hoeft toch niet perse?
Dendy

BernadetB
30-10-2012 om 19:43
Kookfeestje
ik vond deze site, dat zit in Haarlem. o.a. een kookfeestje.

Annee
30-10-2012 om 20:32
Schaatsen en klimhal
Schaatsen (entree 5 euro, chocolademelk/chippies/snoep mee) en daarna ergens eten (of bij schaatsbaan).
Klimhal (entree 7,50).
Lasergamen

kien
30-10-2012 om 22:44
Ook saplaza
Beide dochters gingen er kort na elkaar met hun partijtje heen, ze vonden het geweldig. Kreeg nu e-mail over hun winteractiviteiten, is 10 euro p.p.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sawo
31-10-2012 om 23:16
Cruqius en teyler
Hoi Sini
Beide leuke plekken voor kinderfeestje, en betaalbaar
groet
Saar

Ilva
01-11-2012 om 20:32
Inderdaad
Inderdaad het Cruquismuseum is ook heel leuk. Daar heeft mijn oudste ook ooit eens zijn feestje gegeven. Met een stoompracticum, het was een groot succes!
Maar als het goed weer is is Saplaza geweldig!!

jeltje
02-11-2012 om 21:26
Olympisch stadium
Misschien nog net binnen de 15 km? Je kan daar de olympische Spelen nabootsen. Weet niet of het ook in de winter kan.

Astrid
03-11-2012 om 10:13
Afrader
Olympisch stadion vind ik wel een afrader, heel veel dingen werken daar niet. Leuk om met een museumkaart naar toe te gaan met je gezin maar zeker niet als partijtje hoewel het wel heerlijk rustig was daar in de herfstvakantie.

madelief
03-11-2012 om 11:48
Zwemmen
Zandvoort heeft een leuk zwembad en een redelijke prijs voor partijtjes. Verder discozwemmen in de heerenduinen voor 5,75 per kind. saplaza is leuk maar duur! Step en Ko in Spaarnwoude verzogt leuke mountain bike partijtjes!