Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Inlichten ouders Whatsapp


Malin

Malin

16-08-2021 om 20:14 Topicstarter

Valeria schreef op 16-08-2021 om 20:05:

En hoe kan een collega vanaf 1,5 meter jouw appjes lezen? Zeker ver onder de 40....

Ik werk in de tandartspraktijk, vind je dat raar?

Malin

Malin

16-08-2021 om 20:16 Topicstarter

Valeria schreef op 16-08-2021 om 20:04:

[..]

Geen eigen telefoon = geen whatsappgroepen

Als whatsapp zooo nodig is, dus een eigen telefoon geven.

Als whatsapp niet nodig is, de andere kinderen blokkeren op *jouw* nummer. Zodra je dochter oud genoeg is voor een eigen telefoon, kan ze ze weer toevoegen.
Weten de andere kinderen dat het jouw nummer is?

Het Whatsapp plaatje is het logo van de praktijk. Als mijn dochter op mijn telefoon zit zien de kinderen mijn naam in beeld. 

Malin schreef op 16-08-2021 om 20:14:

[..]

Ik werk in de tandartspraktijk, vind je dat raar?

Jij vindt het niet raar?

En ja je nog iets doen met alle tips? Of alleen maar weerleggen waarom het zo is als het bij jou is?


Malin schreef op 16-08-2021 om 20:16:

[..]

Het Whatsapp plaatje is het logo van de praktijk. Als mijn dochter op mijn telefoon zit zien de kinderen mijn naam in beeld.

Dus.? Wat wil je daarmee zeggen?

Malin schreef op 16-08-2021 om 20:16:

[..]

Het Whatsapp plaatje is het logo van de praktijk. Als mijn dochter op mijn telefoon zit zien de kinderen mijn naam in beeld.

Ik snap helemaal niks van deze reactie, maar je gaat toch niet in een groepsapp met kinderen met een nummer van je werk? Ik vind dit echt een heel vreemd topic.

En ik snap ook nog steeds niet HOE je collega's dat kunnen lezen? Je kan die telefoon ook met het scherm naar beneden neerleggen? Of een hoesje erom doen? 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

16-08-2021 om 20:26

Ik vind het weer een onwaarschijnlijk verhaal.

Toedels.

Malin schreef op 16-08-2021 om 20:14:

[..]

Ik werk in de tandartspraktijk, vind je dat raar?

Ik vind het raar dat je dat een verklaring vindt voor waarom je collega's zo dichtbij zijn om op je telefoon te kijken.

Ik vind het raar dat jouw collega s je appjes lezen ook al staan ze er met hun neus bovenop. 
Ik vind het ook raar dat jij je werk en privé zo door elkaar haalt op je telefoon
En ik vind jouw reacties hier raar. 

Ik begrijp niet dat je collega's jou aanspreken, ik zou ze aanspreken dat ze op jouw telefoon kijken.

Ik zou sowieso of uit de groep gaan of je dochter een eigen telefoon geven. Beetje vreemd dat mensen denken dat jouw kind via de telefoon van de tandarts in de groep zitten. Dan associëren zij toch alles wat zij typt met de tandartspraktijk?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

16-08-2021 om 21:45

Als jouw kind te jong is voor een telefoon, waarom zijn woorden als paardenbek dan wel normaal op die leeftijd? En dat opjutten van je dochter om de WA status te veranderen in een naam en dat ze die haat, daar moet echt op aangesproken worden. Zowel degene die het voorstelde als je dochter. Dat soort dingen zijn niet normaal.

Wat een bizar verhaal:

1. de teksten in de berichtjes zijn niet okay. Daar zou ik dus actie ondernemen
2. je laat je dochter het tel nummer van jouw bedrijf gebruiken, bizar en ongepast
3. je gebruikt je telefoon ook prive en deelt deze met je dochter. Vreemd. Geef haar een eigen telefoon
4. je collega's lezen jouw berichten. Ongepast en bizar. Onmiddelijk een hoesje om je telefoon of je telefoon automatisch op lock zetten. 

Hetvrijewoord schreef op 16-08-2021 om 20:26:

Ik vind het weer een onwaarschijnlijk verhaal.

Toedels.

Jij vindt dat niet alleen.

Ik geloof er helemaal geen ruk van.

Open WhatssApp > Instellingen > Meldingen > ‘Toon voorvertoning’ uitschakelen. 

Probleem opgelost. 

Puss-in-Boots schreef op 16-08-2021 om 17:05:

Ik zou wat print-screentjes naar die ouders sturen.
Dit is gewoon vals pestgedrag van die kinderen en daar moet m.i. op ingegrepen worden.

Ik neem aan dat ze nog geen 12 jaar oud zijn. Waarom houden die ouders er dan geen toezicht op? 

OhLivia schreef op 17-08-2021 om 15:10:

[..]

Ik neem aan dat ze nog geen 12 jaar oud zijn. Waarom houden die ouders er dan geen toezicht op?

Dat kun je wel zien aan reacties in dit topic als “geef haar een eigen telefoon”. 
Hier bij ons thuis mochten ze op de basisschool ook nog geen Smartphone. Precies om het toezicht. Zowel van wat er zelf wordt gestuurd als wat er wordt ontvangen en bekeken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.