Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Inlichten ouders Whatsapp


OhLivia schreef op 17-08-2021 om 15:10:

[..]

Ik neem aan dat ze nog geen 12 jaar oud zijn. Waarom houden die ouders er dan geen toezicht op?

Omdat er nu eenmaal veel ouders zijn die dat gewoon niet doen. Te veel moeite of zelf geen kennis om op dat aspect ook te gaan opvoeden.

Hoe collega’s de berichten konden zien en waarom de telefoon van de ouder wordt gebruikt lijkt me bijzaak. De klasgenootjes van Malin haar dochter zijn gewoon ordinair aan het pesten. En daar zou ik zeker de ouders mee confronteren. Waarschijnlijk weten ze er niks van.

LiefsteFeetje schreef op 17-08-2021 om 19:17:

[..]

Omdat er nu eenmaal veel ouders zijn die dat gewoon niet doen. Te veel moeite of zelf geen kennis om op dat aspect ook te gaan opvoeden.

Ik herken het… Vaak nemen kinderen ook zelf de ouders hierbij in de maling. 

Malin

Malin

24-11-2021 om 10:37 Topicstarter

LiefsteFeetje schreef op 17-08-2021 om 19:17:

[..]

Omdat er nu eenmaal veel ouders zijn die dat gewoon niet doen. Te veel moeite of zelf geen kennis om op dat aspect ook te gaan opvoeden.

Wat ik in dit topic heb geschreven is inmiddels al besproken met de school en heeft geleid tot diverse gesprekken met ouders. Mijn dochter kwam eerst lachend thuis met dat al die kinderen nu op school zouden vertellen dat ze gehackt zijn. En een ouder die mij daarna erover aantikte zei hetzelfde over haar kind. Toen ik hierop reageerde met dat haar naam en telefoonnummer erbij staan en dat wel vreemd vind, was het antwoord dat ze wel is gehackt want dit doet ze nooit. 

Opmerkelijk genoeg is de Whatsappgroep nu wel rustig en wordt er niet meer in gescholden en ruzie gemaakt. 




PriceyRook54

PriceyRook54

24-11-2021 om 10:46

Werkelijk te gestoord voor woorden dit topic. Wie laat zijn/haar kind in vredesnaam in een kinder(!)whatsapp-groep op een bedrijfstelefoon?
Als ze te jong is voor een eigen telefoon, dan hoeft ze ook niet in een whatsapp-groep.

Ainne schreef op 24-11-2021 om 10:46:

Werkelijk te gestoord voor woorden dit topic. Wie laat zijn/haar kind in vredesnaam in een kinder(!)whatsapp-groep op een bedrijfstelefoon?
Als ze te jong is voor een eigen telefoon, dan hoeft ze ook niet in een whatsapp-groep.

Wat ik dan weer niet snap is wat een tandarts(assistente?) met een zakelijke mobiele telefoon moet? Kan dat ook nog toegelicht worden?

Malin schreef op 24-11-2021 om 10:37:

[..]

Wat ik in dit topic heb geschreven is inmiddels al besproken met de school en heeft geleid tot diverse gesprekken met ouders. Mijn dochter kwam eerst lachend thuis met dat al die kinderen nu op school zouden vertellen dat ze gehackt zijn. En een ouder die mij daarna erover aantikte zei hetzelfde over haar kind. Toen ik hierop reageerde met dat haar naam en telefoonnummer erbij staan en dat wel vreemd vind, was het antwoord dat ze wel is gehackt want dit doet ze nooit.

Opmerkelijk genoeg is de Whatsappgroep nu wel rustig en wordt er niet meer in gescholden en ruzie gemaakt.




Ik heb dit hele topic gelezen en geen leeftijd of klas gelezen. Maar in de brugklas waren er bij ons ook ruzies via de digitale weg en als de mentor ermee gingen bemoeien zeiden al die ruziemakers ook “ik ben gehackt”. Oftewel ze gingen alles ontkennen. Niemand nam verantwoordelijkheid voor gedane uitspraken of bood excuses aan. (Gelukkig was aan aan het eind van de eerste klas wel alles gestopt) 



Ainne schreef op 24-11-2021 om 10:46:

Als ze te jong is voor een eigen telefoon, dan hoeft ze ook niet in een whatsapp-groep.

Dat vind ik ook. Maar het is zielig of zo als je kind dan erbuiten ligt. Nee is toch ook gewoon een antwoord…

Het lijkt me sterk dat opeens de halve klas gehackt is en daar pas achter komt op het moment dat ze aangesproken worden op hun gedrag en dat het dan ook meteen stopt.
En dat die ouders ook nog mee gaan in de verhalen van hun kinderen. Wel heel erg toevallig allemaal.
Wel ermee eens dat ik mijn kind niet in groepsapps op mijn telefoon zou willen hebben.
Ofwel, kind krijgt zelf een telefoon als ik haar oud genoeg vind en dat nodig is ofwel kind heeft geen telefoon omdat ze er nog te jong voor is/het niet nodig is en dan heeft kind dus ook geen whatsapp.

MamaE schreef op 24-11-2021 om 12:28:

Het lijkt me sterk dat opeens de halve klas gehackt is en daar pas achter komt op het moment dat ze aangesproken worden op hun gedrag en dat het dan ook meteen stopt.


Dat was op mijn school in de brugklas ook zo. Op twee meisjes na die wel nog een paar maanden doorgingen en steeds “gehackt” waren. Voor de rest was een confrontatie genoeg. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-11-2021 om 12:32

Sorry, niet alle reacties gelezen, dus wellicht mosterd, maar ... waarom stuur je het niet ter informatie aan juf?

Wellicht ben ik verwend, want de basisschooljuf van kind wist hier prima raad mee. Aan het eind van het schooljaar gebeurde er nooit meer iets geks. Zelfs mijn stoïcijnse kind merkte dat het gezellig was geworden op en buiten school.

Misschien het proberen waard?

PriceyRook54

PriceyRook54

24-11-2021 om 12:32

Dania schreef op 24-11-2021 om 12:25:

[..]

Dat vind ik ook. Maar het is zielig of zo als je kind dan erbuiten ligt. Nee is toch ook gewoon een antwoord…

Tuurlijk niet. En tenzij dat kind 14 is of zo lijkt het me sterk dat ze de enige is zonder telefoon.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-11-2021 om 12:41

Malin schreef op 24-11-2021 om 10:37:

[..]

Wat ik in dit topic heb geschreven is inmiddels al besproken met de school en heeft geleid tot diverse gesprekken met ouders. Mijn dochter kwam eerst lachend thuis met dat al die kinderen nu op school zouden vertellen dat ze gehackt zijn. En een ouder die mij daarna erover aantikte zei hetzelfde over haar kind. Toen ik hierop reageerde met dat haar naam en telefoonnummer erbij staan en dat wel vreemd vind, was het antwoord dat ze wel is gehackt want dit doet ze nooit.

Opmerkelijk genoeg is de Whatsappgroep nu wel rustig en wordt er niet meer in gescholden en ruzie gemaakt.




Mosterd inderdaad. Blij te horen dat het geholpen heeft om school erin te betrekken. Da's het voordeel van digitaal pesten: het bewijs ligt voor het oprapen.

Dat sommige ouders geloven dat hun kind gehackt is in plaats van te geloven dat hun kind ook hele naar karaktertrekken heeft, vind ik wel lachwekkend. Voornoemde juf kon met een half woord en een hele blik zo duidelijk maken dat ze medelijden had met het gebrek aan reflectie bij de ouder in kwestie.

niet_rechts schreef op 24-11-2021 om 12:41:

[..]

Mosterd inderdaad. Blij te horen dat het geholpen heeft om school erin te betrekken. Da's het voordeel van digitaal pesten: het bewijs ligt voor het oprapen.

Dat sommige ouders geloven dat hun kind gehackt is in plaats van te geloven dat hun kind ook hele naar karaktertrekken heeft, vind ik wel lachwekkend. Voornoemde juf kon met een half woord en een hele blik zo duidelijk maken dat ze medelijden had met het gebrek aan reflectie bij de ouder in kwestie.

Dit doet me denken aan dit topic https://www.ouders.nl/forum/alles-digitaal/brief-telefonische-overlast


Opvoeden is ook dat je je kind corrigeert als die iets doet wat niet mag maar sommige ouders hebben daar geen zin in 

Malin schreef op 24-11-2021 om 10:37:

[..]

 was het antwoord dat ze wel is gehackt want dit doet ze nooit.



Ja dag. Hahaha. Hardop gelachen. Dit verzonnen we als tieners meer dan 10 jaar geleden ook als we werden aangesproken op teksten op Hyves.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.