Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Intocht weer op tv kijken?

Al sinds we aan Sinterklaas doen zijn we de deur uit gegaan om naar de intocht te kijken. Vorig jaar met kindjes die net ziek waren geweest besloten om een keer de intocht op tv te kijken. Wel gezellig pepernoten gebakken dus was erg leuk. Dit jaar wilde ik weer gewoon de deur uit voor een "echte" intocht maar het wordt me erg moeilijk gemaakt.....

De intocht waar we normaal heen gaan in mijn geboorteplaats is al om 10.00. Normaal pas om 12.00. Oudste dochter moet om 10.30 hockeyen en we hebben maar 1 auto (en vriend gaat altijd met dochter naar de wedstrijd, met de auto). Die intocht kan dus al niet. Intocht in onze eigen stad is lastig. De stad heeft 120.000 inwoners en de sint komt aan in het winkelcentrum. Schijnt altijd megadruk te zijn en niet eens echt leuk.

Wat nu? Toch maar weer thuis kijken of heel veel moeite gaan doen om te kijken of ik op 1 of andere manier toch naar die intocht van 10.00 kan met alleen dochter van 4? Met OV helaas niet te doen dus dan zou ik iemand een hele grote gunst moeten vragen.

Lang verhaal maar mijn vraag in het kort: zijn er mensen die de intocht altijd op tv kijken of gaat het merendeel toch op pad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

10-11-2010 om 23:14

Lastig hoor

Ik zat met hetzelfde dilemma. De intocht is hier zaterdag om 10.30 uur. Is al een beetje vreemd omdat Sint op tv pas om 12.00 uur aankomt, maar dat terzijde. Oudste heeft van 10 tot 11 judo en vindt het erg prettig als ik haar breng en haal. Dus wat te doen? Tussen honderden mensen staan koukleumen op de kade, in de hoop nog iets te kunnen zien, of voor de tv met een glaasje chocomel en pepernoten. Ik was er vrij snel uit.

rozenstruikje

rozenstruikje

11-11-2010 om 07:20

Erheen

Als je geen zin hebt en ook geen vervoer blijf je natuurlijk lekker thuis.
Maar ik kan je wel aanraden om te gaan, gewoon omdat het hartstikke leuk is, vind ik. Ik ga altijd erheen. Het is hier, in Amsterdam, ook erg druk maar goed te doen. Je kunt niet met de auto want het is in de binnenstad (ik heb ook geen auto) en met OV lukt ook niet want Sint loopt daar dus geen tram in het centrum. Dus ik ga met de fiets, zeker 45 min fietsen maar echt de moeite waard. Hij loopt hier een groot stuk dus altijd is wel een plek vooraan. Mijn kinderen vinden het geweldig en ik vind het zoveel sfeervoller dan thuis voor de tv. Ik kan mij niet zo goed voorstellen dat het in jouw stad niet leuk is met sint. Het gaat kinderen om het zien van de Sint en de pieten en die zijn er toch zeker?
Kun je erheen fietsen? Of je brengt oudste vroeg weg naar hockey met vader en rijdt dan door? Of je laat oudste met iemand meerijden?

Rozenstruikje

Picasso

Picasso

11-11-2010 om 09:54 Topicstarter

Reactie

Als het regent ga ik inderdaad sowieso niet. Kleuter heeft niet een onwijs goede weerstand dus het moet wel leuk blijven.

Ik twijfel nog wel. In mijn geboorteplaats komt ie met de boot aan, onwijs gaaf natuurlijk voor een kleuter. Misschien kan ik het zo regelen dat mijn vriend me vroeg daarheen brengt, kan ik bij familie wachten tot ie komt.

Wat trouwens ook meespeelt: over ruim een week hebben we een heel gezellig sint-feest op mijn werk. Dus van dichtbij gaan ze hem toch wel zien

Helemaal niet?

Ik vroeg me dit jaar ook af of ik met zoon toch misschien wel naar de intocht moest, alleen al omdat hij anders die maandag erna van al zijn klasgenootjes hoort dat ze er zijn geweest. Het antwoord op mijn vertwijfeling kwam al snel: Zoon zag een plaatje van sinterklaas in de krant en vroeg waarom dat was. Ik zei: Zaterdag komt hij aan.
O, zei zoon, daar wil ik echt niet heen, ik vind sinterklaas stom!
Ik ben bang dat ik in mijn eentje op tv naar de intocht moet kijken....

buzz

buzz

11-11-2010 om 19:22

Hier

kijken we nog even hoe het weer is en of de oudste van zijn hoest af is, anders word het ook tv. En gewoon in het winkelcentrum, ff een glimp opvangen is dat niets? of inderdaad je oudste met iemand mee laten rijden. Als we niet gaan dan gaan we de vrijdag er op naar de weverkeshof in nuenen als sinterklaas in of rondom eindhoven is logeerd hij daar met zijn pieten, heerlijk kneuterig en erg leuk.

Hier (en rozenstruikje)

Wij gaan naar de intocht, maar wij wonen in Amsterdam dus de intocht is hier op zondag. Altijd, vermoedelijk omdat het hele spektakel zo ontzettend lang duurt (en anders ruimschoots voor de landelijke intocht zou moeten beginnen): eerst een boottocht, dan een uitgebreide tocht door de stad met meerdere stops. Dit alles om het publiek lekker uit te smeren en dat werkt uitstekend: je kan altijd wel een plekje ergens langs de route vinden waar je de stoet (lang en vol spektakel) goed kan zien.
Al het redelijk weer is gaan we op de fiets, maar de verwachtingen zijn beroerd dus dat wordt waarschijnlijk toch OV. Rozenstruikje, op de site van het GVB staan precies de aangepaste routes van alle trams en bussen beschreven. Geen verrassingen voor ons meer dus, zoals vorig jaar (toen bleek dat lijn 1 er al ver voor het Leidseplein mee ophield), maar even rustig bedenken hoe we het gaan aanpakken.

Groeten,

Temet

Polly Shearman

Polly Shearman

12-11-2010 om 08:32

Hoe wij het doen.

Wij kijken altijd de intocht op tv. Dat is namelijk als hij van spanje af komt en voor het eerst voet op nederland zet. Bovendien is het altijd mega spannend en het sinterklaasjournaal zit er boven op. Op zondag gaan we hier naar de haven en komt hij aan in onze woonplaats. Nog maar 1 gelovige vanaf nu hier. Groet polly

Picasso

Picasso

12-11-2010 om 09:24 Topicstarter

Fijn

Leuk om te lezen hoe iedereen het doet. Moet er wel bij zeggen dat de jongste nooit zo'n fan is van de tv als er iets anders dan een tekenfilm op is Maar als we het thuis kijken kan de oudste ook meegenieten. Ook al is ze al jaren niet meer gelovig, ze wil niks missen En samen kijken is natuurlijk erg gezellig.

Regenkans is 80% en de windkracht zal 5 zijn......Denk dat we dan toch maar thuis gaan blijven. Heb al een boel leuke recepten gevonden die we tussendoor kunnen maken.

Mathilde

Mathilde

12-11-2010 om 21:49

Op tv!

De eerste jaren omdat dochter (nu 7) Sinterklaas veel te eng vond om 'live' naar te kijken haha. En nu zei dochter: die en die gaan naar de intocht in de stad, maar ik kijk het liever op tv mam, lekker wat te eten en drinken erbij en het is ook niet zo koud en je ziet de Sint veel langer. Dus .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.