Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
magdalena

magdalena

18-04-2009 om 22:25

Is €35,- voor een scoutingweekend niet veel?

Mijn dochter gaat voor het eerst sinds tijden weer op weekend met de scouting. Het weekend is op het clubhuis. NU wordt van ons een eigen bijdrage gevraagd van €35,-. Ik vind dit belachelijk veel, ons budget is nl. niet zo heel groot maar daarnaast vind ik dat wij op kosten worden gejaagd. Ik vraag mij dus af wat ik moet doen, dochter wil natuurlijk graag mee.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ingridt een schijntje :o)

Tjonge zo goedkoop als ik onze scouting vind, zo duur vind ik het afsluitingskamp van onze groep 8er. Oke ze moeten vanuit het zuiden des lands naar één van de eilanden, voor 6 dagen. Dat kost ons 125 euro, maar daarbij worden er op school nog allerlei activiteiten georganiseerd wat geld op brengt, dus dat moet je er nog eens bij op tellen wat dat als ouders nog meer kost. Ik heb het er voor over, maar het is wel ff een flinke hap uit het budget.

Maar als ik dan hoor over ponykampen waar kinderen (niet de onze) naar toe gaan, kosten tussen de 300 en 500 euro, haha dan mag ik helemaal niet klagen.

Groetjes, Pinkelot

Bintje

Hoi,

Ik snap dat jullie contributie lager ligt per maand, maar ik betaal liever per maand ietsje meer dan steeds te moeten bijleggen per weekend of kamp.

Hier is de contributie zo opgebouwd dat de helft wordt weggezet voor het zomerkamp en de andere helft is voor het rest van het jaar alle activiteiten.

Groetjes, Pinkelot

Hier op school sparen ze

Hier is al járen (euh al 40(!!!!!) jaar een kamp voor de kinderen in groep 8. Daar gaan alle basisscholen (oke enkele uitzonderingen, maar dat is vrijwillig) en daar sparen ze voor door je 'jaren' heen van de vrijwillige ouderbijdrage, voor zover ik weet kost het rond de 120 euro, maar daar gaan ze 7 dagen voor op kamp, met de bus ook naar de waddeneilanden (dus ook nog met de boot). En als je pas later op school komt én ook niet uit de plaats (want in zelfde plaats betekent dat je wel gespaard hebt, en gaat de bijdrage mee naar je nieuwe school) proberen ze het te kort wel te verhalen op de ouders, maar als dat niet lukt (b.v. asielzoekerskinderen, komt veel voor) past de ouderraad het tekort gewoon aan. Dat bedrag verdeeld over al die jaren (8 jaar) is niet zoveel. Maar als je het in 1 keer zou moeten betalen.....
groeten albana

Pinkelot

Grappig, ik betaal liever bij. Want wat gebeurt er bij jullie groep als je niet meegaat op (zomer)kamp? Krijg je restitutie?

Albana

Zijn er echt nooit ouders die zeuren als ze gaan verhuizen als hun kind in groep 5 zit, dat ze restitutie willen? Of hun kind principieel niet mee willen laten gaan, dat ze het bedrag terug willen? Om dergelijke redenen staat bij ons het schoolreisbedrag al los van de ouderbijdrage. Schoolreis betaald = mee, schoolreis niet betaald = niet mee. Dat staat dan verder helemaal los van de ouderbijdrage.

Bintje

Nee volgends mij krijg je het niet terug. Onze dochter is onlangs gestopt met de Kabouters en nee ze gaat dus niet mee op kamp. Heeft wel een aantal weekenden meegedaan. Het is nog niet eens in me opgekomen om dat deel terug te vragen. Blokhutten worden vaak al meer dan een jaar van te voren besproken, dus die kosten hebben ze al gemaakt. Als je later in het jaar instroomt moet je de maanden waarbij je niet hebt gedraaid alleen het kampdeel betalen. Ik vind 11 euro per maand een prima goedkope hobby en ben blij dat ik in de zomer niet nog eens naast onze eigen vakantie kosten nog voor 2 (eerst 3) kinderen een x bedrag moet betalen.

Ach ieder zijn voorkeur en je hebt het vaak maar te doen met de regels die er gelden.

Groetjes, Pinkelot

Dat kan

de 'spaarrekeningen' mogen mee als je verhuist buiten de plaats, volgens mij wordt het ook nog aangeboden. Mijn kind is van school a naar b gegaan (zelfde plaats) en toen vroegen ze ook wil je het zó of de rekening overzetten...(naar nieuwe school)
groeten albana

magdalena

magdalena

21-04-2009 om 20:40

Heb gemaild voor uitleg

ik heb aangegeven het wel erg veel geld te vinden, en dat ik het op prijs zou stellen als ze rekening houden met mensen met kleinere budgetten
Ik kreeg een berichtje terug dat het hoge bedrag is omdat ze naar een pretpark gaan. Ik ben zelf niet enthousiast over deze activiteit. Dochterlief laat ik maar wel gaan, die wil nl heel erg graag.

Sjillie

Sjillie

23-04-2009 om 08:41

Dan

valt 35 euro inderdaad wel mee voor een weekend. De entree en reis erheen moet betaald worden!

Goed dat je om uitleg gevraagd hebt!

Gr Sjillie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.