Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Clementine

Clementine

28-08-2011 om 18:42

Ja-haaaa!

Even een vraagje. Mijn dochter (bijna 9) heeft sinds een tijdje de onhebbelijke gewoonte om op 8 van de 10 dingen die ik zeg te reageren met: Ja-haaaa! Op zo'n zwaar geërgerde manier die op míj overkomt als: Zeik niet zo aan m'n kop, mens, en trouwens, wat je zegt dat weet ik alláng!
Ik voel me hier erg vervelend bij en heb dat al vaak aan haar duidelijk gemaakt, maar het houdt maar niet op. Ze zegt zelf dat álle meisjes van haar klas dit doen. Niet dat ik het daarom zou moeten toestaan, maar misschien is dit dus wel iets wat gewoon de meeste kinderen doen op deze leeftijd.
Ik begin ook aan mezelf te twijfelen of ik echt zo ontzettend in herhaling val ('Let je wel op?' 'Trek je wel even een jas aan?' enz...). Misschien hoef ik de helft ook eigenlijk niet meer te zeggen tegen haar, weet ze dat ook allang.
Neemt niet weg dat ik van dit respectloze gezucht afwil, maar hoe?
Clementine

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik deed het wel terug

en dan keek ze met echt aan van; wat doe je nou? Ja zei ik dat doe je bij mij ook, ik vind dat ook niet leuk.
Je zou idd even onder de loep kunnen nemen of je vaak roept ( macht der gewoonte he, ik herken het dochter (ondertussen 14) weet nu dat ik standaard roep, uitkijken, voorzichtig zijn als ze weggaat en zucht niet meer maar ropet oke.
Terwijl ze bij andere dingen nog wel eens jahaa roept.

ayla

ayla

29-08-2011 om 09:04

En ook

ja duhhhh, ja-aaahhh en het liefste met hun ogen rollen erbij.ja-aaaah ik heb je echt wel gehoorrddddd, ogen rollen...... Ik lach er maar eens mee

Janna

Janna

29-08-2011 om 22:12

Mijn reactie daarop

was altijd: "ik heet geen ha"

Dat heeft echt geholpen, want vaak waren ze zich er niet eens van bewust dat ze dat deden (en hoe vaak ze het wel niet deden).

Clementine

Clementine

30-08-2011 om 10:52

Janna

Dat vind ik wel een goeie. Die ga ik eens uitproberen.
Dat haalt ook wat meer de lading eraf, want ik merk dat ik echt gekwetst ben als ze dat doet en dus ook zo reageer.
'Ik heet geen ha' is een stuk nuchterder...

Vier

Mijn jongste zoon is vier en als ik hem een standje geef zegt hij: BLA BLA BLA!!!
Extreem irritant. Heeft hij vast op school opgepikt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.