Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Hazelnoot

Hazelnoot

22-09-2008 om 11:15

Ja,daar is ie weer; sinterklaasvraag


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bellefleur

Bellefleur

23-09-2008 om 15:01

Mamasan,

Je weet toch wel dat het precies andersom is? Sinterklaas bestaat, maar we hebben nu eenmaal het ritueel dat we kinderen vertellen dat hij niet bestaat. Dat Sinterklaas niets meer in jouw schoen deed toen je op kamers woonde, heeft er dus mee te maken dat Sint dacht dat hij met een ongelovige te maken had. Probeer het maar dit jaar, gewoon zingen voor de verwarming, goed hard, en de dag er na heb je weer een marspeinen kikker in je schoen.

Wilma

Wilma

23-09-2008 om 18:39

Niet zielig en ook geen gepest

Mijn zoon (negen, bijna tien) gelooft (volgens mij) nog wel, maar ik denk dat hij er dit jaar wel achter komt óf met zulke vragen komt dat ik 't 'm zeg. Vorig jaar hebben we 't er met een groepje ouders over gehad (van de jongens die veel samen speelden) en ze geloofden allemaal nog. Ook deden ze aan lootjes en surprise toen, groep 6 was dat. Dat werd op school zo verteld dat Sinterklaas de kadootjes voor de onderbouw doet en dat je in de bovenbouw surprise doet, omdat het anders te lang zou duren voor de Sint "die moet immers naar zó veel scholen". Tja, dat geloofden ze dus. Ik had 't ook nog de juf gevraagd toen en die zei ook dat ZIJ niks zou zeggen tegen ze, zij doet net of ie bestaat.

Dit jaar zal ik nog eens met dezelfde ouders als vorig jaar overleggen, 't zou wel leuk zijn als zijn vriendengroepje 't dan rond dezelfde tijd te horen krijgt, anders lijkt 't me wat sneu.

'k Ben evengoed wel erg benieuwd hoe ie 't oppikt ...

Groetjes, Wilma

Valt mee

hoi
mijn dochter zit (versneld) in groep 4 en is 6 jaar. Volgend jaar gaan ze lootjes trekken, en ik had al bedacht dat dit daarom het laatste 'echte' sinterklaas feest was. Volgend jaar zijn de kinderen in haar klas gemiddeld 8 jaar. maar als ik dit zo lees, dan kun je best lootjes trekken EN nog geloven op school? fijn! dat valt me reuze mee, ik ga eens op school informeren hoe ze er mee om gaan. Ik vond het al zo vroeg om het te vertellen..!!

Gruffalo

Fraz

Fraz

23-09-2008 om 22:49

Ook net verteld

dochter is negen en al haar vriendinnen geloofden vorig jaar al niet meer. Nu zit ze in de bovenbouw (groep 6/7/8)en tja denk niet dat er dan nog iemand geloofd. Toch maar tijd om haar het een en ander uit te leggen. Op zich nam ze het goed op gelukkig.

Wat denk jij, mamma?

Zoon (5) kwam vanochtend met de vraag: "Mamma, bestaat sinterklaas?" "Wat denk je zelf?" "Ik denk van niet eh, toch wel. Ik weet het niet" "Wat denk jij, mamma?" Toen stond ik wel even met mijn mond vol tanden. Ik heb maar geantwoord dat ik het niet wist (en dat voelt toch niet zo heel prettig). Hij kwam tot de conclusie dat sinterklaas wel bestaat, maar niet zo oud is, want dat kan niet. Je kunt niet zo oud worden, dan ben je allang dood. Hij is, denkt-ie, een jaar of 80.
Ik heb getwijfeld of ik het zou vertellen. Hij is pas 5 en dat vind ik zo jong om het al te weten.

Jorm

Jorm

24-09-2008 om 09:00

Tja

Tja, wij hebben ze nooit verteld dat hij WEL bestond. Op vragen hebben we steeds eerlijk antwoord gegeven, het enige probleem hier is: zij geloven ons niet

Nog niet

Mijn zoontje is 9 en geloofd nog heilig in sinterklaas. Vorig jaar dachten we dat we voor het laatst de beste man in huis hadden (hij komt elk jaar bij ons thuis met 3 pieten), maar ik heb hem gisteren weer besproken. Grote hilariteit want de 'luister-pieten' komen 1 november al (dan is hij extra lief, extra attent, extra behulpzaam) en hij ziet ze werkelijk door de tuin rennen en over de afrastering springen. Wij genieten enorm van deze periode. Dus ook dit jaar.
We hebben nog 2 maanden te gaan, ik hoop dat hij 'gelovig' blijft. Als dat niet het geval is, dan maken we er gewoon een leuk feest van de 5e en kunnen we samen met Sinterklaas (er komt al 4 jaar dezelfde man) leuke herinneringen ophalen. Dan kan Sint deze keer zijn baart afzetten en lekker een biertje meedrinken. Maar... ik zal het wel jammer vinden als deze periode voorgoed voorbij is.

Helaas

Mijn oudste dochter was 7 toen haar vader het haar vertelde mn jongste was toen 5 jaar.
Ik baalde vreselijk ik was boos en verdrietig niet alleen hun sinterklaas werd verpest maar ook de lol die ik er vreselijk van kon hebben.
Nu willen ze nog steeds wel sinterklaas vieren maar het plezier is er voor mij wel af.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.