Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
andrea2

andrea2

08-07-2010 om 11:10

Jaloers beste vriendinnetje

lieve allemaal,

Mijn dochter zit een beetje in de knel met haar vriendinnen. Het "met z'n allen" spelen wat ik vroeger deed kan schijnbaar niet meer. Het is of met de een, waardoor de ander boos/beledigd is. Of met de anders, en vice versa...Eigenlijk heeft ze dus twee goede vriendinnen die stikjaoers zijn op elkaar. Dochterlief speelt graag met beiden, tegelijk is ook leuk. Maar dat gebeurt dus zelden, ik probeer me er zo weinig mogelijk mee te bemoeien.

Deze week lukt dat me niet. Dochter is niet uitgenodigd op het feestje van een van de twee meiden. Ze snapt dat niet en is heel erg verdrietig. Gisteren is ze maar een kadotje gaan kopen en die heeft ze vanmorgen in de klas aan het meisje gegeven. Ondertussen breekt mijn hart.

Nou heb ik goed contact met de ouders van dit vriendinnetje. Wat zouden jullie doen, bellen en er met hen over praten? Het zo laten en riskeren dat de vriendschap hierdoor voorbij is?

Ik vind dit soort dingen echt moeilijk...mijn arme pre-pubertje :o(

groet,

Andrea2

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

08-07-2010 om 11:51

Huh

Hoezo riskeren dat de vriendschap voorbij is?
Om dat ze niet op dit partijtje is uitgenoodigd?

Ik zou niets doen naar vriendinnetje of diens ouders. Je moet het los laten en je er niet mee bemoeien.
Nu erover gaan praten zou lijken op bedelen om een uitnodiging. Moet je niet doen!
Jouw 'taak' is het om je dochter op te vangen en te begeleiden hierin. Ik vind je dochter een kanjer van een meid dat ze een kadootje koopt en zo geeft.
Ga met haar iets leuks doen ten tijde van het feestje. En accepteer dat kinderen (meiden?) dit soort streken nu eenmaal uithalen. Het leven is niet eerlijk!

Goed contact

hmm, als dat contact echt zo goed was geweest dan hadden ze van te voren wel laten weten dat jouw dochter niet uitgenodigd zou worden toch ??

Of zij zelf vinden het helemaal niet belangrijk. Maar jij wel.

Als het een beste vriendinnetje was geweest dan was ze natuurlijk wel uitgenodigd tenzij er iets strategisch achter zit maar dan hadden ze dat dus wel gemeld.

Ik zou als het mij dward zat wel even vragen, of er een bepaalde reden is dat ze niet uitgenodigd is. Er zelf emotioneel in gaan zitten snap ik wel maar doet niemand goed.

andrea2

andrea2

08-07-2010 om 14:53

Niets gedaan en...

zoals de titel zegt, dochter gaf vanmorgen haar kadotje en een kaart, verder zonder vragen of emo-gedoe ;o). Jarige was er superblij mee. Tussen de middag kwam ze achter dochter aanrennen om te zeggen dat ze de uitnodiging "vergeten" was te geven....dus idd, zoals jullie al schreven. Niet in mengen en 't komt recht

Bedankt voor jullie reacties!

Groet,

Andrea2

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.