Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Moek

Moek

23-05-2011 om 21:27

Jaloerse zussen

Mijn dochters schelen 2 jaar in leeftijd. Het was altijd heel gezellig tussen hen, tot de oudste een echte hartsvriendin kreeg. Die had ze leren kennen via de jongste en ze heeft dus ook de leeftijd van jongste, maar ze is hoogbegaafd en speelt graag met oudere kinderen.

Op de vriendschap zelf is niets aan te merken, die is heerlijk om te zien. Maar de jaloezie van jongste, die geen echte hartsvriendin heeft en vindt dat zij oudere rechten op dit meisje heeft, is moeilijk. Ze mag bijna nooit meedoen met die twee en er worden nare opmerkingen over en weer en soms zelfs klappen uitgewisseld. Het eindigt altijd in een huilbui van jongste. Ik probeer haar andere vriendinnen te bezorgen, maar het lukt niet erg. In haar klas en in de buurt zitten weinig meisjes.

Wie heeft hier ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

Niet helemaal hetzelfde maar wij hebben ook wel eens een vriendje/vriendinnetje die qua leeftijd precies tussen de kinderen in zit (5 en 9). Oudste is aak degene die met zo' vriendje/vriendinnetje aankomt en dan wil de jongste ook meespelen. Waar de oudste dan weer geen zin in heeft. Onze oplossing: grofweg om en om mag jongste van ons toch ook meespelen en de andere keren entertain ik haar actief. Vind de oudste niet altijd leuk maar als het heel soms andersom is valt het kwartje wel.

Moek

Moek

24-05-2011 om 15:35

Goed idee!

Dankjewel, daar was ik zelf niet op gekomen. Dat actief entertainen deed ik wel, maar op een gegeven moment heb je geen ideeën meer, zeker niet als degene die je entertaint steeds verlangend uit het raam staart...zielig...maar om en om, daar zit iets eerlijks in, dat snappen ze misschien wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.