Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Geerdientje

Geerdientje

19-02-2010 om 16:25

Jongen alleen meisjes uitnodigen?!

Hoi!
Zoon heeft weinig aansluiting met de kinderen in zijn klas. Niet dat hij wordt gepest ofzo, maar hij speelt nooit met ze en wordt ook nooit voor feestjes gevraagd (in groep 1/2 nog wel, maar sinds vorig jaar niet meer).
Hij heeft sowieso heel weinig vriendjes: 2 jongens uit de straat, van een andere school en that's it.
Binnenkort is hij weer jarig (wordt 8) en wil nu voor zijn verjaardag zijn beide vriendjes uitnodigen en een stuk of 4/5 meisjes uit zijn klas! Eerlijk gezegd voel ik daar weinig voor, alleen maar meiden uit zijn klas. Gaat hij daarmee niet gepest worden? Maar ja, het is zijn feest ... Wat vinden jullie, kan dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

19-02-2010 om 17:03

Uhm ja

misschien wel ja maar dan nog. Het is zijn feestje, zijn leven, je kunt hem niet overal voor beschermen en je weet nooit waarom kinderen wel of niet zullen gaan pesten. Als je daar al over na moet denken dan wordt het gekkehuis. Liever andersom. Leer je kind er 'schijt' aan te hebben als er om die reden iets gezegd wordt. Misschien lastig maar daar heeft je kind meer aan dan een moeder die zegt: nodig maar jongens uit anders word je gepest.... (niet lullig bedoelt)
een leuk feestje gewenst! (ik heb een hekel aan dat eenzijdige geneuzel juist. Vooral meiden doen dat erg.... onze zoon nodigt meestal 50/50 uit. Al 3 jaar een meisje waarop hij verliefd is, nooit mee speelt en nooit terug uitgenodigd wordt..... ze komt elk jaar gezellig....)

Linda99

Linda99

19-02-2010 om 18:28

Ach

Dochter zit nog niet zo lang op d'r huidige school. Al in de eerste week bleek een jongen uit d'r klas erg behulpzaam en lief.
Ik sprak z'n moeder en die zei meteen: hij speelt ook graag met meisjes en d'r komen ook altijd veel meiden op z'n feestje. Wordt ie verder niet mee gepest.

Leuke knul is het Dus mijn idee: lekker laten gaan.

Niny

Niny

19-02-2010 om 19:13

Mijn zoon ook

Hoi Geerdientje,
Mijn zoon nodigt ook altijd meisjes en jongens uit. Op zijn vorige partijtje (toen werd hij 8) had hij 4 meisjes en 3 jongens gevraagd, en ik denk dat hij dit jaar diezelfde groep vraagt. Hij is er nog nooit mee gepest.
Hij wordt zelf niet zo heel vaak gevraagd, een keer of 5,6 per jaar denk ik, en dan even vaak door jongens als door meisjes.
Niny

Tango

Tango

19-02-2010 om 21:05

Hier

Nodigt Tangodochter ook altijd meisjes en jongens uit. Ze is hierin ook een beetje een uitzondering, want de meeste meiden van de klas vragen vaak alleen maar meiden, hoewel dit nu (groep 5) begint te veranderen. Er ontstaan ook opeens 'verkeringen' en zo.
Meestal heeft ze 2 of 3 jongens, vorig jaar maar 1. Dat is echter ook een jongetje die dat geen probleem vindt en zelf ook alleen maar meisjes uitnodigt. Dit jaar blijft het volgens mij ook weer bij die ene jongen, want ze heeft verder zoveel meiden die ze wil vragen en bij wie ze ook zelf al gevraagd is, dat er geen plek meer over is voor meer jongens.

vlinder72

vlinder72

20-02-2010 om 10:41

Even denken

Mijn zoontje in groep 2 nodigt dit jaar 3 meisjes uit en 4 jongens. Hij ligt goed in de groep en wordt vaak op feestjes uitgenodigd. Genant genoeg wil hij een aantal jongens bij wie hij wel op het feestje is geweest echt niet uitnodigen want dat zijn pestkoppen en hij wil geen pestkoppen op zijn feestje. Hij is nog nooit door een meisje uitgenodigd maar hij heeft er toch 3 op zijn lijstje staan. Geen probleem. Hij zit trouwens in groep 2. Onze oudste zit in groep 4. HIj nodigt altijd jongens uit en één meisje. Vorig jaar wou dit meisje liever niet meer komen want ze wou niet het enige meisje zijn. Snap ik ook wel. In groep 4 zie je nu dat er of jongens of meisjes uitgenodigd worden. Alleen de kinderen die niet zo goed in de groep liggen nodigen vaak jongens en meisjes uit maar ook kinderen uit lagere groepen. Gelukkig worden ze hier niet meegepest. En mijn zoontje moet van ons ieder jaar een jongetje uit de klas uitnodigen die sociaal iets minder handig is. Wel een aardige jongen hoor maar hij heeft wat aparte interesses en het is nogal een einzelganger. Mijn zoon vindt dat prima en het gaat ieder jaar prima. Hij wordt ook ieder jaar door die jongen terug uitgenodigd en ik vind ook dat dat zo hoort. Ik hou er niet van als kinderen in de klas genegeerd worden. Maar kan jou zoon dan niet ook die buurkinderen uitnodigen. En er zal toch in de klas wel één jongetje zitten die hij wel aardig vindt. Als ik bij mijn zoon in de klas kijk dan zijn er de popi kinderen (hoort mijn zoon zeker niet bij), de kinderen die aardig meekomen (o.a. mijn zoon) en de kinderen die moeite hebben door gedrag of omdat ze het zelf allemaal niet zo interessant vinden (stuk of 3 denk ik). Toch krijgen alle kinderen regelmatig een uitnodiging voor een feestje. En heel belangrijk, niemand wordt gepest.

margje van dijk

margje van dijk

20-02-2010 om 13:03

Wat is het probleem?

Mijn jongste zoon (7) heeft ook veel meisjesvriendinnen. Hij is de afgelopen maand voor drie feestjes uitgenodigd, alledrie meisjes, en bij al die meisjes was hij het enige uitgenodigde jongetje.

Niemand ziet het probleem. Mijn zoon niet, die meisjes niet, en de andere kinderen in zijn klas ook niet. Ik had toevallig van de week een gesprek met zijn juf en toen heb ik het er nog even met haar over gehad (overigens niet door het aan te kaarten als 'probleem' of zo). Juf zei dat hij gewoon een jongetje is dat niet van ruige spelletjes houdt, niet van voetballen op het plein, maar veel rustiger van aard is en daardoor meer aansluiting heeft bij de meisjes.

Mijn zoon ziet er wél uit als een stoer jongetje. Hij is groter dan gemiddeld, heeft lang haar en hij heeft een hele zware stem (echt waar, nu al). Maar daar gaat het dus echt niet om. Het is puur aansluiting qua dingen die ze leuk vinden.

Dus ik zou me ook geen zorgen maken als ik jou was.

O ja, mijn andere twee kinderen hadden ook wel wat met meisjes. Oudste heeft ook een periode gehad dat hij uitsluitend met meisjes speeld (die was ook fysiek niet zo'n stoere verschijning). Middelste zit al zolang hij op school zit (nu groep 7) in een hechte klas met 5 jongens en 5 meisjes, en die vieren vrijwel elk feestje met z'n allen. Maar dat is dus wat anders, omdat ook de andere jongetjes die meisjes uitnodigen.

Margje

Geerdientje

Geerdientje

20-02-2010 om 15:55

Tsja

Bedankt voor jullie reakties! Waarom ik er een beetje tegenop zie? Omdat hij nu een kliekje meisjes uit zijn klas wil uitnodigen die onderling dikke vriendinnen zijn maar waar ik niet het idee heb dat hij daar op school mee om gaat. Maar misschien heb ik het wel mis.
Vorig jaar had hij wel meisjes en jongens uit zijn klas uitgenodigd. Toen de jongens buiten gingen voetballen, ging hij met de meisjes binnen spelen ...

Sera

Sera

20-02-2010 om 16:29

Waarom niet?

Mijn zoon nodig ook altijd veel meisjes uit op zijn verjaardag; sowieso speelt hij veel met meisjes. ook wel met jongens maar ook veel meisjes. Op zijn laatste feestje waren er 6 meisjes en 3 jongens.
Mijn dochter heeft laatste haar 5de verjaardag gevierd en toen waren er ook zowel jongens als meisjes. Zij speelt ook graag met allebei.
Alleen mijn oudste dochter speelt het meeste met meisjes hoewel zij ook wel vriendjes heeft.
Geen van mijn kinderen heeft ooit een verjaardag gegeven met alleen jongens of alleen meisjes. Ze hebben altijd zowel jongens als meisjes op hun verjaardag.

Tip: naar de film

en dan mag hij maar 4 vrienden of vriendinnen uitnodigen (degene met wie hij het meeste speelt), dan maakt het verder ook niet uit.

Ik vind het wel belangrijk dat dochter kinderen uitnodigt die over en weer regelmatig met elkaar spelen, dit jaar was er ook een meisje waar zij nog nooit bij gespeeld heeft en eigenlijk vind ik dat niet leuk want dat is dan niet echt een goede vriendin maar meer zo'n 'moment opname'. Iig geval volgend jaar als dochter 8 wordt dan gaan we naar de film

Hoor hier net...

oudste speelt met zijn vriendinnetje. Ze zegt, jij mag op mijn feestje komen, maar dan ben je wel de enige jongen, vind je dat erg. Oh, nee hoor zegt oudste: wat gaan we doen?

Totaal geen issue dus. Hij is vaker als enige jongen op een meisjesfeestje. Volgens mij ziet hij het probleem niet, als dat er al zou zijn.

groetjes van Purk

Half/half

Hier een meisje dat al sinds de 1ste zowel jongens als meisjes uitnodigd. Meestal gelijkwaardig qua aantal. Spelen doet ze bij die jongens nooit...of héél soms incidenteel. Wel schijnen ze op het schoolplein altijd samen te spelen (aantal jongens en meisjes dus). Ik vondt dat altijd prima...maar ik weet ook dat er een aantal ouders waren die er zo hun vraagtekens bij hadden. Ze werd ook niet áltijd teruggevraagd door de jongens....sommigen wel (die hadden schijnbaar ook geen moeite ermee) maar ook een paar die dat nooit deden en alleen jongens uitnodigden. Bij de meisjes idem dito. Tot groep 5/6 toen bleek het een best standvastig groepje te zijn dat hoewel gemengd qua geslacht écht erg leuk met elkaar optrekken. Nu is het dus ook vaste prik dat aantal en ook bij de anderen van het groepje. Mijn idee is dat de eerste jaren de kinderen nog vrij gemakkelijk te beïnvloeden waren (door ouders, rest van de klas etc.) en daarom dan maar kozen voor wat 'gewoon' was (meestal alle genodigden van hetzelfde geslacht als de jarige),de veilige weg zeg maar. En dat pas vanaf groep 5/6 ze qua overtuigingskracht en zelfverzekerdheid sterk genoeg waren om zich van al dat gedoe niks aan te trekken en gewoon te doen wat ze eigenlijk het liefste wilden. Hun 'pleingroepje' bij elkaar en een dijk van een feestje hebben. Nu (groep 8) en vorig jaar 'spelen' ze zelfs meer dan ooit. Op het schoolplein en op afspraak...na schooltijd dus. En ze gaan zelfs met elkaar (jongens en meisjes dus) samen naar sport/open dagen/ typles etc.etc als dat zo 's uitkomt.
Gewoon dus je zoons wens volgen. Misschien speelt hij ook wel élk speelkwartier met die meiden? Probeer daar eens achter te komen?
groeten albana

Geerdientje

Geerdientje

23-02-2010 om 16:09

Even rechtzetten

In veel reacties lijkt het dat men de indruk heeft dat ik een gemengd jongens/meisjes feest niet zie zitten. Dat is dus beslist niet zo! Hier zijn alle feestjes ongeveer 50/50 en dat is prima. Het ging er mij om dat hij nu alleen maar meisjes (uit zijn klas) wilde uitnodigen. Inmiddels is de genodigdenlijst resoluut gewijzigd: hij nodigt niemand uit zijn klas uit, alleen beide vriendjes ... Probleem dus 'opgelost'?!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.