Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Annie Anders

Annie Anders

14-03-2012 om 23:34

Jongens, altijd ruzie bij binnenkomst

Gek wordt ik er van! Onze kinderen (jongens, 9,5 en bijna 8) komen uit school en hop, ruzie in de tent. Een duw, een klap, een halve schop, een scheldwoord, etc. Het is nooit duidelijk wie uitdaagt, wie de eerste klap uitdeelt, etc. Wel duidelijk dat ze er allebei schuld aan hebben. Een kwartier later zijn ze weer beste vriendjes. Komt de ander twee uur later terug van training, hetzelfde liedje.
Ik heb Talk2kids (of zoiets) besteld maar als jullie nu advies hebben, heel erg graag! Ik stuur ze nu allebei naar boven met het argument dat ik er last van heb, ga geen discussie aan over wie begint etc en als alles koek en ei is praat ik met ze wat ze anders kunnen doen in dergelijke situaties. Maar niks helpt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eerst 10 rondjes om het huis rennen....

...dat zeg ik hier altijd. Ze hebben gewoon de hele dag stilgezeten & moeten even uitrazen. Dat kan door heibel te schoppen, maar ook door even druk fysiek bezig te zijn. Andere optie is om ze even uit elkaar te houden dat eerste kwartiertje. Jij even aandacht voor de ene, en de andere eertst even buiten uitrazen, en de violgende dag andersom. Zoiets.

Ingrid

Hopeloos herkenbaar

Tja, hier idem dito. Kinderen (11, 9 en 7) moeten altijd eerst bekvechten, soms ook met fysiek geweld. Om gek van te worden af en toe. Geen tip's (ik heb zelf al van alles geprobeerd maar het beste lijkt het maar te accepteren en ze die tijd even te gunnen, te acclimatiseren op een nogal onhandige manier...). Terwijl ik me vaak nog druk liep te maken over het voorgaande waren zij dan al weer met elkaar aan het spelen of moeder aan het uitlachen. Grrrrr. Momenteel gaat het goed en ik hou me er maar aan vast dat ze wel stapelgek zijn op elkaar.

Groet, Coya

Fransien

Fransien

16-03-2012 om 08:13

Uitrazen

Hier ook heel herkenbaar, vooral na de BSO wordt er eerst flink geruziet. Het gaat wel een heel stuk beter als ik twee van de drie het stuk naar huis naast de bakfiets laat rennen, dan zijn ze goed stuk en veel vrolijker.
Heb je ze zelf al eens gevraagd wat zij als oplossingen zien?

Energie eruit

Zelf werk ik op een BSO en heb veel te maken met dit soort gedrag. Ik ben het met de andere eens. De kinderen zitten na een dag in de schoolbanken hangen vol energie. De tip die wij gekregen hebben is om de kinderen lopend op te halen van de scholen IPV met de auto. Op deze manier raken ze al een hoop energie kwijt. Met het mooie weer in het verschiet moet dit vast een goede optie zijn. Aangekomen op de BSO gaan we eerst rustig (om de rust er weer in te krijgen) wat aan tafel eten (fruit) en drinken. Daarna weer lekker wat actiefs doen zoals sport of knutselen (niet achter de tv of PC). We merken dat de kinderen nu wat rustiger de middag beginnen.

Hier ook

Ze hebben zich de hele dag moeten inhouden. Stilzitten, braaf zijn. Eenmaal thuis komt het er dan uit en reageren ze alles op elkaar af.

Sinds oudste naar het voortgezet onderwijs gaat is het wel beter geworden trouwens. Hij moet nu 45 min. fietsen dus als hij thuis komt is de dikste energie er wel af

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.