Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Jongens haar

Id mijn zoon ( 10 ) heeft lang haar en wil geen elastiek om. Moet ik het verplichten?


Oeps, dubbel

Legolas. schreef op 08-05-2022 om 07:12:

hoe bedoel je Aviendha?

Ik heet geen Aviendha, maar Legolas is een persoon uit de film Game of Thrones en heeft heel mooi lang stijl haar.

En dan is het grappig dat je een topic start over lang haar.

Maar je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag waarom je het losse haar wil verbieden.

KoekieJupe schreef op 08-05-2022 om 08:30:

[..]

Ik heet geen Aviendha, maar Legolas is een persoon uit de film Game of Thrones en heeft heel mooi lang stijl haar.

En dan is het grappig dat je een topic start over lang haar.

Maar je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag waarom je het losse haar wil verbieden.

Lord of the rings

KoekieJupe schreef op 08-05-2022 om 08:30:

[..]

Ik heet geen Aviendha, maar Legolas is een persoon uit de film Game of Thrones en heeft heel mooi lang stijl haar.

En dan is het grappig dat je een topic start over lang haar.

Maar je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag waarom je het losse haar wil verbieden.

Nou, uit Lord of the Rings

on topic: Nee, alleen bij sporten, werken en eventueel bij eten (als anders bij iedere hap een pluk mee gaat).

Legolas.

Legolas.

08-05-2022 om 08:50 Topicstarter

ID
 omdat mij dochter (9) ook voor sport dat moet doen en het oneerlijk vindt dat mijn zoon dat niet hoeft.

Haar vast als het los gevaarlijk of onhygiënisch is, en anders zou ik me er niet mee bemoeien, mits het haar schoon en gekamd is. 

Ik snap dat verschil bij sport niet. Waarom meisjes wel en jongens niet. Bij sport is het gevaarlijk en onhandig en dat geldt voor zowel jongens als meisjes. Dus bij sport gewoon beide haar vast en daarbuiten zelf laten bepalen.

Ik heb alleen een dochter. Die heeft ook lang haar. Ze heeft het meestal vast of met een haarband maar bij gym en sport en zwemles moet ze het vast.

KoekieJupe schreef op 08-05-2022 om 08:30:

[..]

Ik heet geen Aviendha, maar Legolas is een persoon uit de film Game of Thrones en heeft heel mooi lang stijl haar.

En dan is het grappig dat je een topic start over lang haar.

Maar je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag waarom je het losse haar wil verbieden.

Uit Lord of the Rings, en zijn haar zit vaak mooi vast.

450?cb=20160207050831

Legolas. schreef op 08-05-2022 om 08:50:

ID
omdat mij dochter (9) ook voor sport dat moet doen en het oneerlijk vindt dat mijn zoon dat niet hoeft.

Das toch geen reden

Wanneer moet het vast dan? En waarom wil hij het niet vast? Als je de oorzaak weet, kun je op zoek naar een oplossing. Mijn vriend heeft lang haar dat tijdens sport in een vlecht gaat anders zit het hem in de weg. Of op een winderige strandwandeling enzo. Ik vraag me dan ook af of hij er zelf nooit last van heeft?

BeneficialJay65

BeneficialJay65

08-05-2022 om 10:34

Legolas. schreef op 08-05-2022 om 08:50:

ID
omdat mij dochter (9) ook voor sport dat moet doen en het oneerlijk vindt dat mijn zoon dat niet hoeft.

Sporten met loshangend haar is ook gewoon onhandig toch? Of heeft je zoon daar geen last van? Tenzij het verplicht is vanuit de sportvereniging, dan moet het gewoon vast. 

Waarom noem je het topic jongenshaar ipv lang haar? 

Legolas.

Legolas.

08-05-2022 om 12:09 Topicstarter

Aiden schreef op 08-05-2022 om 11:24:

Waarom noem je het topic jongenshaar ipv lang haar?

?

Legolas. schreef op 08-05-2022 om 12:09:

[..]

?

Omdat zowel jongenshaar als meisjeshaar gewoon haar is dat lang of kort kan zijn en vast of los gedragen kan worden.

Regels over haren vast of los zouden voor jongens en meisjes gelijk moeten zijn.
Het kan echter wel dat verschillende sportverenigingen andere regels hanteren.
Bij mijn dochter op turnen is het verplicht om lang haar vast te doen. Bij atletiek is het niet verplicht maar wel geadviseerd. Als je kinderen op verschillende sporten zitten zullen ze zich moeten conformeren aan de regels van hun eigen vereniging. Als de school verschillende regels hanteert voor jongens en meiden is dat wel vreemd.

Legolas.

Legolas.

08-05-2022 om 13:36 Topicstarter

MamaE schreef op 08-05-2022 om 12:21:

[..]

Omdat zowel jongenshaar als meisjeshaar gewoon haar is dat lang of kort kan zijn en vast of los gedragen kan worden.

Regels over haren vast of los zouden voor jongens en meisjes gelijk moeten zijn.
Het kan echter wel dat verschillende sportverenigingen andere regels hanteren.
Bij mijn dochter op turnen is het verplicht om lang haar vast te doen. Bij atletiek is het niet verplicht maar wel geadviseerd. Als je kinderen op verschillende sporten zitten zullen ze zich moeten conformeren aan de regels van hun eigen vereniging. Als de school verschillende regels hanteert voor jongens en meiden is dat wel vreemd.

Het gaat om verschillende sporten 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.