Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Jongens haar

Id mijn zoon ( 10 ) heeft lang haar en wil geen elastiek om. Moet ik het verplichten?


Als het voor sport of later bijvoorbeeld voor werk noodzakelijk is dat haar vast zit dan is het aan trainer of baas om dit te zeggen. Mijn dochters hebben dit zowel met sport als met werk regelmatig gehad maar ik heb me er nooit mee bemoeid behalve door dit te faciliteren door te zorgen dat er bijvoorbeeld standaard elastiekjes in de sporttas te zitten. Ik zou het dus loslaten en aan de kinderen laten of ze hun haar los of vast dragen.

Lord of the rings inderdaad. Stupid! 
Sorry mensen. Het is weekend.

Legolas. schreef op 08-05-2022 om 08:50:

ID
omdat mij dochter (9) ook voor sport dat moet doen en het oneerlijk vindt dat mijn zoon dat niet hoeft.

Legolas. schreef op 08-05-2022 om 13:36:

[..]

Het gaat om verschillende sporten

Dan moet je haar uitleggen dat verenigingen hun eigen regels hebben en haar eventueel aanraden op dezelfde sport te gaan als haar broer. Of het bij haar sportvereniging aankaarten, als de veiligheid het toelaat dat ze haar haar los heeft. Haar broer hoeft er geen last van te hebben dat op de sportvereniging van zijn zus het haar vast moet. 

Bijtje82

Bijtje82

08-05-2022 om 16:33

KoekieJupe schreef op 08-05-2022 om 14:21:

Lord of the rings inderdaad. Stupid!
Sorry mensen. Het is weekend.

Ik wist het ook niet, dus zo stupid is het niet. Minder lelijk reageren mag dus best.

Iedereen heeft zo zijn eigen interesses. 

Bijtje82 schreef op 08-05-2022 om 16:33:

[..]

Ik wist het ook niet, dus zo stupid is het niet. Minder lelijk reageren mag dus best.

Iedereen heeft zo zijn eigen interesses.

Huh Bijtje? KoekieJupe was zelf degene die het verkeerd zei. Dus de enige die ze stupid noemt is haarzelf.

Bijtje82

Bijtje82

08-05-2022 om 21:14

Schemerlampje schreef op 08-05-2022 om 20:09:

[..]

Huh Bijtje? KoekieJupe was zelf degene die het verkeerd zei. Dus de enige die ze stupid noemt is haarzelf.

Ah ja, gevalletje verkeerd begrepen. Sorry het is weekend! 🤣😜

Peaches schreef op 07-05-2022 om 23:04:

Ik verplicht bij mijn dochter van 9 wel een staart of vlecht als ze naar school gaat. Ze heeft heel lang, heel steil haar en het is geen gezicht als het los hangt. Flodderig. Ik vind het ergens wel mijn taak om te zorgen dat ze er een beetje fatsoenlijk verzorgd uitziet. Maar zij vindt een staart geen probleem, ik weet niet hoe lang ik zou volhouden als het een dagelijkse strijd werd.

Geen gezicht vind ik 0 argument om te verplichten. Mijn dochter ziet er nooit fatsoenlijk uit en daar heb ik me maar bij neergelegd. Bij sporten en groep 3 moest ze (van de juf, wegens schrijfhouding). 

Lastig....

Mevrouw75 schreef op 08-05-2022 om 21:18:

[..]

Geen gezicht vind ik 0 argument om te verplichten. Mijn dochter ziet er nooit fatsoenlijk uit en daar heb ik me maar bij neergelegd. Bij sporten en groep 3 moest ze (van de juf, wegens schrijfhouding).

Ik dus wel. Ik heb dat zelf nooit meegekregen en dat was best vervelend. Tegen de tijd dat ik zelf iets aan m'n haar wilde doen had ik geen idee waar te beginnen en durfde ik eigenlijk ook niet goed. Maar ik was dan ook een raar kind. 

Maar goed, verplichten is eigenlijk een groot woord want nogmaals, als het een strijd zou worden dan hangt het maar los. 

Bijtje82

Bijtje82

09-05-2022 om 19:35

Peaches schreef op 09-05-2022 om 16:41:

[..]

Ik dus wel. Ik heb dat zelf nooit meegekregen en dat was best vervelend. Tegen de tijd dat ik zelf iets aan m'n haar wilde doen had ik geen idee waar te beginnen en durfde ik eigenlijk ook niet goed. Maar ik was dan ook een raar kind.

Maar goed, verplichten is eigenlijk een groot woord want nogmaals, als het een strijd zou worden dan hangt het maar los.

Hier precies zo. Het is los of een staart/knot. Iets anders kan ik niet. 

Bijtje82 schreef op 09-05-2022 om 19:35:

[..]

Hier precies zo. Het is los of een staart/knot. Iets anders kan ik niet.

Vlechten is echt niet moeilijk. Er zijn ook heel veel tutorials op youtube met allerlei leuke haardingetjes.

Ik heb een dochter met mooie lange blonde haren en ik mag er alles mee doen. Vind ik helemaal leuk.
Mijn moeder kon vroeger bijna niks met ons haar. Alleen simpele staarten en dan niet eens echt netjes. 

Dochter heeft haar bijna nooit helemaal los. Als het los zit, dan wel vaak iets van een haarband of een speld of zo anders zit het in de weg.

Bijtje82

Bijtje82

10-05-2022 om 07:22

MamaE schreef op 09-05-2022 om 23:46:

[..]

Vlechten is echt niet moeilijk. Er zijn ook heel veel tutorials op youtube met allerlei leuke haardingetjes.

Ik heb een dochter met mooie lange blonde haren en ik mag er alles mee doen. Vind ik helemaal leuk.
Mijn moeder kon vroeger bijna niks met ons haar. Alleen simpele staarten en dan niet eens echt netjes.

Dochter heeft haar bijna nooit helemaal los. Als het los zit, dan wel vaak iets van een haarband of een speld of zo anders zit het in de weg.

Ja bij dochters doe ik het wel, maar bij mezelf kan ik veel niet. Een normale vlecht lukt wel net. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.