Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
MY2

MY2

09-01-2010 om 19:39

Juffen verjaardag cadeau?

Onze oudste zit sinds december op school en nu hebben ze eind januari juffenverjaardag.

Het lijkt mij dat je dan met een cadeautje aan komt, maar wat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja...

hier zijn al meerdere draadjes over geweest. Ik merk dat sommige ouders behoorlijk uitpakken. Zelf heb ik mijn kinderen weleens een leuk tijdschrift gegeven, chocolade, een zeepje met daarop 'voor juf', luxe verpakt hondensnoepje voor haar hond.
Ik weet ondertussen dat juffen met van alles blij zijn en niet zitten te wachten op frutsels, dan liever een mooie tekening van je kind.

groetjes van Purk

Per school erg verschillend

Hier wel eens een jaar ieder kind een eigen kadootje gegeven of de klassenouder stuurde een briefje rond met de vraag ieder kind een bloem te laten geven, of zamelde geld in en kocht iets groters voor de juf. En soms was dat dan echt voor de juf maar ook wel eens een boek of spel voor de klas. Misschien even navragen hoe het bij jullie op school gaat. Maar grote kado's lijken me niet echt de bedoeling als ieder voor zich iets geeft/koopt.

angel3

angel3

10-01-2010 om 12:02

Niet gekocht en via klasseouder

bij ons is het 'beleid' dat er geen dingen gekocht worden. Dus als een kind iets wil geven dan een knutsel, tekening of een kaart. Via de klasse ouder wordt er vaak iets geregeld als gezamenlijk kado met deels zelf gemaakt en deels gekocht (vorig jaar een mooie theedoos met daarin theezakjes die door de kinderen waren gemaakt, dus het omzakje zeg maar geknutseld en daarin echt theezakje). Erg leuk.

angel3

angel3

10-01-2010 om 12:03

O ja

ik heb verder ook een soort van 'sch....' aan wat de rest doet. Ik zie weleens mensen met echt kadootjes ook aan einde schooljaar bij wisseling van klas. Dat doe ik ook niet. Ik vind het echt too much. Ik schrijf wel elk jaar een mooie vakantiekaart met tekening van kind en schrijf echt iets persoonlijks waarvoor ik haar bedank. Wordt erg gewaardeerd.

Inderdaad pelle

Hier ook door de juffen hevig gewaardeerd en in gebruik en na afloop kan het zonder hartzeer weg

Morgana Fata

Morgana Fata

10-01-2010 om 19:40

Chocolade

Naar aanleiding van een tip hier op OO, heeft zoonlief zelf een wikkel voor een chocoladereep gemaakt. Gewoon papiertje op maat knippen en versieren, oude wikkel eraf, nieuwe erom en klaar. Gemaakt in enkele minuten, als je het eigenlijk al vergeten was en 's ochtends nog snel wat in elkaar moet zetten. En de juf zit niet opgescheept met iets nutteloos waar ze nooit meer vanaf komt.

Kadonaj

Kadonaj

10-01-2010 om 22:18

Kleinigheidje

Sommige ouders komen inderdaad soms aan met de grootste dingen, ik heb vorig jaar bij de action een theedoos gehaald, gevuld met thee en zoonlief een beker erbij laten zoeken.

Maar dingen met voor de liefste/leukste etc juf vallen ook zeer in de smaak, en ik vind jullie knutsel ideeen ook onwijs leuk! Vooral die chocolade wikkel... I will keep that in mind

kaatje66

kaatje66

11-01-2010 om 09:06

Leuke site

http://www.party-kids.nl/wikkels.asp
Hier staan voorbeelden van div. chocoladewikkels.
Onze dochter en de leerkrachten vonden het erg leuk. En idd op=op en weg=weg.
groetjes Kaatje(66)

MY2

MY2

11-01-2010 om 10:21 Topicstarter

Bedankt, misschien iets bakken

Bedankt voor de leuke ideeen.
Ik weet vanuit mijn eigen werk (kinderopvang), dat ik idd vaak frutsels krijg en douche spul of iets van chocolade oid. Vroeg me af hoe dat op de basisschool gaat, vandaar.

Hoorde vanmorgen bij t bregen dat er in de oudere groepen idd een groter cadeau gegeven wordt (ieder kind 50 cent of 1 euro).

Ik ben nog al van t zelf bakken, dus zat er aan te denken om een klein taartje te maken (versierd met marsepein) of een paar cakjes of misschien wel koekjes door mijn zoon gebakken, in een mooi doosje en een tekening/kaart er bij door mijn zoontje gemaakt.

Annet

Annet

11-01-2010 om 19:16

Koekjes bakken, helemaal goed!

Dat vind ik nou het ultieme juffencadeau, samen iets maken voor de juf. Een tekening, een knutsel, koekjes, allemaal helemaal goed. Het gaat juist om het idee dat kind bezig is met iets leuks voor de juf. De waarde in geld is helemaal niet belangrijk.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-01-2010 om 19:44

Vriendenboekje

Wij hebben wel eens alle kinderen uit de klas in een vriendenboekje laten schrijven. Was een heel gedoe om het boekje bij iedereen te laten komen en ook weer terug te krijgen, maar de juf vond het heel leuk. Echt een herrinering aan deze klas.

Voorleesboek

Mijn kinderen geven al een aantal jaar een voorleesboek aan de juf, kan ze in de klas gebruiken! Het hoeft ook helemaal niet duur te zijn, boekwinkels of van de "goedkope" boekwinkels hebben regelmatig leuke voorleesboeken voor een leuke prijs. Ook weleens bij de Hema geslaagd en altijd bedragen van rond de 5 euro.
Viel altijd in goede smaak bij de juffen.
groetjes, Sonja

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.