Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Marjoleine64

Marjoleine64

15-09-2008 om 19:52

Kado voor 9-jarige uitvinder?

Onze jongste zoon wordt binnenkort 9 en heeft bedacht dat hij graag een scheikunde-doos wil hebben om proefjes mee te doen. Uiteraard moeten wij hem daar een beetje bij helpen, maar waar kan ik zoiets kopen? Ik heb al wat gegoocheld en daar komen wel wat verschillende mogelijkheden uit, maar welke is de leukste/beste en heeft de duidelijkste handleiding? Ein-O lijkt erg klein, maar er zijn er ook van rond de 20-30 euro die beter lijken.
Vorig jaar heb ik een elektro-doos voor oudste gekocht, maar dat viel erg tegen. Zag er leuk uit, maar onduidelijk en soms gewoon fouten in de instructies.
Alle tips zijn welkom!
Marjoleine

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carmen

Carmen

15-09-2008 om 21:48

Nemo

De winkel van Nemo in Amsterdam heeft leuke dingen. Een bezoek aan Nemo is vast ook al een leuk kado voor hem. Mocht je in de buurt wonen of zijn, je kunt de winkel bezoeken zonder het "museum" in te gaan.

Inge M

Inge M

15-09-2008 om 22:15

Experimentenboek

Boek: 10 x 10 experimenten om zelf te doen.
Uitgegeven door Nemo; Standaard Uitgeverij
isbn 978 90 02 22548 2

Hema

Ga eens naar de hema, die heeft (had iig) leuke experimentdozen (electro, magneten, biologie, metaaldetector)

Janna3

Janna3

16-09-2008 om 15:59

Ein-o en spectro

Hier vielen de dozen van de Hema wat tegen, bij de scheikundedoos moest je nog behoorlijk wat ingrediƫnten zelf toevoegen (waaronder kleurstof, tja, dat had ik nou net niet op voorraad) en het alarm was voor papa al pittig om in elkaar te zetten. De wat grotere dozen van Ein-O (mechanica, lenzen etc.) zijn daarentegen geweldig. Nog iets anders, met de dozen van Spectro kunnen ze zelf elektronische circuits bouwen (propellor, geluid, lampjes e.d.). Hier een enorm succes!

Wilma

Wilma

16-09-2008 om 17:23

Intertoys

INtertoys had laatst ook wat dingetjes, een soort robotdino in elkaar flansen en een vliegtuig met motortje. Allemaal rond de tien euro, misschien kadootjes om aan opa of oma te vragen of als vriendjes twee aan twee samenleggen ??

Groetjes, Wilma

Goedkope spectro

bij lobbes (www.lobbes.nl) hebben ze spectro, maar dan een stuk goedkoper. Ze hebben daar nog meer leuke kadootjes voor de jonge ontdekker.

Oja

voor zoonlief nu al voor de sint "piets weerstation" gekocht (bart smit 5 euro) en daarbij een (kinder)encyclopedie over het weer bij de Slegte (10euro)

Marjoleine64

Marjoleine64

24-09-2008 om 10:09

Het is geworden...

de doos van de Hema. Ik heb ook bij intertoys een grotere doos bekeken, maar vond dat toch als startset wat te ingewikkeld. De Hema doos is wat eenvoudiger, en ziet er verder goed uit. Hij vond het prachtig, al hebben we nog geen tijd gehad om wat proefjes ermee te doen. De meeste ingredienten heb ik wel in huis of kan ik vrij makkelijk kopen, dus dat is geen probleem. En als dit goed bevalt misschien volgend jaar een grotere me echt glaswerk...
Marjoleine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.