Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-08-2010 om 20:23

Kado voor dochter van 8

Wij kunnen maar niet bedenken wat we dochter van bijna 8 voor haar verjaardag willen geven. Op dit moment denk ik erover om haar een radiografisch bestuurbare auto te geven. Dat is hier in de buurt nogal hot.
Maar eigenlijk is het niet een kado waarvan ik vind dat het iets bijzonders is. Ik zoek eigenlijk iets waar ze nog niets van heeft. Een ds wil ze niet, ze vindt dat niet leuk. Van playmobil heeft ze al genoeg vindt ze. Poppenhuis heeft opa gemaakt en hoe!!! Barbies ed komt ze in om. Sieraden houdt ze niet van. Kapla krijgen de kinderen van de sint. En met een ripstick kan ze niets.
Dochter is eigenlijk het gelukkigst met een grote doos en een flink stuk touw om daar de mooiste avonturen mee te beleven. Maar dat is ook zo'n karig kado
Wie weet iets moois voor een meisje met enorm veel fantasie? Een beestenwereld ofzo en dan in een flink pakket te krijgen. Het mag best wat kosten.

grt Dendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

hier heeft dochter voor haar 8e verjaardag een stereo-torentje gekregen met cd-speler, radio, usb-aansluiting enzovoort. Voor op haar kamertje. Vorig jaar had ze al een bureau met alles er op en er aan gekregen.

verder is dochter van 8 dol op little pet shop en kan ik haar ook erg blij maken met een doek, verf en kwasten om echt te gaan verven.

grote kado voor sinterklaas was de rekstok voor in de tuin.

ik hoop dat je hier iets mee kunt?

groetjes
Gruffalo

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-08-2010 om 20:55

Dochter heeft

eigenlijk genoeg materiele zaken. Veel is haar een beetje aan komen waaien. Vorige week nog kreeg ze van de buurmeisjes de complete collectie polly pocket, omdat zij er te oud voor werden. Daar is ze ook enorm blij en druk mee. Ik heb een tijd bij een speel-o-theek gewerkt, die er mee op hield. Als vrijwilligster mocht ik voor een prikkie speelgoed uitzoeken. En dus hebben we nu veel houten speelgoed van HABA in huis. We hebben gewoon genoeg kwaliteitsspeelgoed in huis. Met veel speelt zij nog, de rest wacht op haar broertje. Goedkope rommel heb en wil ik niet in huis.
Tjonge, wat een luxeprobleem eigenlijk. Dat kan nog wat worden als broertje beseft wat een verjaardag is.
Een dagje uit.. tja, voor mijn gevoel is dat toch geen verjaardagskado. Er moet toch iets uit te pakken zijn?
grt Dendy

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-08-2010 om 21:07

Het is niet zo

dat wij hier omkomen in het speelgoed hoor. Het puilt hier niet het huis uit, daar zorg ik wel voor. Er is gewoon genoeg.

Dendy

Lijst

cd speler met muziek cd's
horloge
gaatjes met oorbelletjes, ander sieraad
cavia, konijn, hamster, goudvis
grotere fiets
digitale camera
eigen moestuin met alle spullen en plantjes erbij
waveboard
skeelers
walky talky
abonnement op tijdschrift, abonnement op goed doel (WNF ofzo heb je kinderblad van)
echt tent(je), kampeer feestje geven in de tuin

Dendy

Misschien iets in de avontuurlijke jonge-onderzoekerscategorie, en dan denk ik aan dingen als verrekijkertje, zakmes, zaklantaarn, kompas etc...

Kan ook als voorbode van een educatief en toch spannend dagje uit zoals hierboven voorgesteld.

Groeten,

Temet (een kind dat geen DS wil - mazzelkont!)

Ja een goede

verrekijker ! Dat gaat dochter met sinterklaas krijgen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-08-2010 om 21:19

Temet

Mijn dochter vind kinderen met een ds niet leuk, want als ze op een ds spelen doen ze niets anders meer en kijken ze niet meer om zich heen. En zo wil zij niet zijn. Dat zijn echt haar woorden.

Dendy

Abonnement....

op de donald duck.

Heerlijk. Al onze kinderen zijn er aan verslaafd. Spaar er 2 of 3 op, en ze heeft iets uit te pakken....

Ingrid

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-08-2010 om 21:28

Goeie ideeen manda,

Wat een goeie ideeen. En wat erg dat ze er al zoveel van heeft.
Cd-speler heeft ze al een paar jaar.
Horloges ed raakt ze kwijt. Dat heeft ze van mij, ik koop er geen meer en val een ander lastig voor de tijd.
Gaatjes mag ze niet voor haar 12e.
Beestjes in kooitjes vind ik zielig.
Fietsen vallen hier niet onder de kadootjes, net als papier en stiften hoort dat er gewoon te zijn vinden wij.
Camera is een leuk idee, maar met dochters ondernemende aard wel iets om héél goed op te letten.
Moestuin is heel leuk, maar geen plek.
Waveboard en skeelers werkt niet voor haar, ze heeft 2 linkerbenen.
Walkytalky heeft ze ook al, wordt ook veel buiten gebruikt bij speurtochten.
Abonnement vind ik niet zo bijzonder.
En feestjes met tentjes worden hier regelmatig gegeven. We wonen in de perfect buurt hiervoor.

Volgens mij heb ik een stierlijk verwend kind. Errug!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-08-2010 om 21:29

Temet

Ik ga eens kijken of er een jonge-onderzoekerskit bestaat. Dat kan ze best gebruiken op haar tochten buiten. Leuk!

Dendy

Aha

zo erg zijn we dan nog niet, veel van het lijstje 'moet' dochter nog hebben

Pff gelukkig, ik ben aan het puinruimen en dan vind ik altijd dat we overdreven veel kinderspul hebben maar mijn vriend vind dat altijd niet, want hij kent altijd mensen die nog meer hebben, ik ken altijd mensen die veel minder hebben.

Nou ik weet het even niet Dendy, als iets mij te binnen schiet dan meldt ik mij weer ! Wel een uitdaging, ben heel benieuwd of iemand nog komt een de ultieme tip, dan onthou ik dat weer !

judiths mama

judiths mama

19-08-2010 om 22:25

Microscoop?

daar zit ik aan te denken voor mijn buiten-kind, die trouwens pas in januari 8 wordt, dus ik heb nog even! Of stelten, lijkt me ook wel leuk.

Saskia

Annet

Annet

20-08-2010 om 01:17

Schleich dieren

Sleich heeft een hele mooie collectie van kunststof dieren, allemaal heel precies uitgevoerd en op schaal.
Wij hebben ondertussen een aardige voorraad (kinderen van 8 en 12). Afgelopen vakantie kochten ze in Slovenië van hun vakantiegeld nog wat dieren.
Thuis combineren ze het met de playmobil en de Kapla. Van Kapla kun je hele mooie hekjes bouwen voor de dieren.
Onze kinderen houden erg van fantasiespel (en van dieren) dus voor ons is het goed (weinig plaats innemend) speelgoed.
Hier vind je de collectie: http://www.dieren-wereld-online.nl/?gclid=CMPVuIXWxqMCFVCK3godekEkZw

V&D, speelgoedwinkels (niet allemaal), hebben het ook.

Een nieuwe kamer?

Hier heeft jongste ooit eens op d'r verjaardag een 'nieuwe kamer' gekregen.(ook bij gebrek aan goede ideeën en veel speelgoed doordat ze de jongste in de buurt is). Toen werd ze 9. We hebben haar kamer een week ervoor afgesloten, alles wat ze nodig had verhuisd naar de logeerkamer en toen alles veranderd, de meubels anders, een bureau+bureaustoel erbij, nieuw behang (zonder kinderachtige poppetjes), nieuwe gordijnen,nieuwe dekbedhoezen, een grote passpiegel aan de muur....En 's morgens op d'r verjaardag mocht ze het lint doorknippen en haar kamer zien. Aldaar lag er ook nog een pakje uit te pakken...kussentjes voor op bed van de overgebleven gordjnstof. Het was een hele week spannend. En ze was dolblij met d'r kado. En alles keurig weer opgeruimd (door mij natuurlijk) en duur was het ook nog niet.....
Het ging om de verassing natuurlijk. En alle bezoek die dag werd meegetroont naar d'r kamer om d'r kado te zien natuurlijk.
Was groot succes.
groeten albana

Betatoys

Dendy, als je voor je dochter een onderzoekerskit zoekt, kun je misschien eens kijken op betatoys.nl. Daar hebben ze een hoop 'wetenschappelijk' speelgoed. Misschien zit er iets voor haar bij? (wat ze nog niet heeft

Chris

maan.

maan.

20-08-2010 om 12:53

Toch die grote doos dan maar doen?

als ze zo graag een grote doos wil met een touw, dan geef je haar dat toch gewoon?

Doe je er meteen een set verf in, decoratiefiguurtjes om op te plakken, een schaartje, stofjes, plakoogjes, lekker veel knutselmateriaal om zich mee uit te leven..

Wat ik trouwens nog niet genoemd zag maar hier bij ons erg populair is, dat zijn die tekenboeken van models.

Over schleich (tikje ot)

Die Schleich-dieren zijn inderdaad leuk. Zoon heeft er ook een paar (maar heeft een nog grotere verzameling onbestemde felgekleurde plastic dino's...). De catalogus van Schleich, die je vaak in de speelgoedwinkel zo mee mag nemen is een klein boekje en dat is weer hartstikke leuk voor baby's/peuters. Oma nam er ooit eens eentje mee voor zoon, het was een van de betere cadeautjes die ze gegeven heeft, hij had er maandenlang lol van. En nog voor niks ook.

groeten,

Temet

margje van dijk

margje van dijk

20-08-2010 om 17:38

Die schleich dieren

Oh, Schleich, zwijmel.

Ik heb een tijd gehad dat ik elke week uit mijn werk even langs die leuke speelgoedwinkel ging om een Schleich-dier uit te zoeken. Zo mooi. Maar ook zo duur (als je er eigenlijk heel veel wilt).

Wij hebben denk ik de complete boerderij. Alle dieren waar jongen bij zitten in elk geval.

We komen ook een heel eind met de safari-dieren.

Pas bij de oceaan-fase ben ik afgehaakt.

Het probleem is echter dat onze kinderen er vooral veel mee speelden toen ze nog geen 4 waren, en nu komt het hoogst incidenteel nog eens uit de kast. Onze jongens hebben helaas een veel te laag tut-gehalte (diertjes met jonkies, o, je had mij vroeger niet gelukkiger kunnen maken, maar ja).

Maar gelukkig hebben mijn man en ik al in een vroeg stadium van mijn Schleich-verslaving non-verbaal afgesproken dat dit eigenlijk niet voor de kinderen was, maar voor mij. En net zo non-verbaal hebben we afgesproken dat we nooit hardop zouden gaan uitrekenen hoeveel de verzameling inmiddels gekost heeft.

Margje
PS Stiekum verheug ik mij al op mijn toekomstige kleinkinderen: nieuwe kansen op een echt tut-kind! En dan halen we alles uit de kast.

Annet

Annet

20-08-2010 om 21:52

Schleich juist voor kinderen met fantasiespel

Daarom heb ik Sleich ook aangeraden. Hier speelt zelfs oudste van 12 (gaan nu naar 2 VWO) ermee. Jongste (jongen van 8) is er ook enthousiast over. Beiden zijn geen bouwers maar maken verhalen. De goedkope plastic dieren zijn niet mooi en echt genoeg.

jippa

jippa

21-08-2010 om 23:32

Iets anders dan speelgoed

Hier ook een dochter van 8 die barst van het speelgoed (jongste in de familie, er schuift veel door. Ze heeft ook wel andere wensen gelukkig. Zo'n grote bal waar je kunstjes op kan doen (die ze ook bij fysio wel hebben), een set kinder-tuingereedschap, een zitzak en fietstassen bijvoorbeeld. Ik weet nog niet wat het wordt. Ik doe er wel iets van playmobil bij, maar geen hele grote dingen. Schleich dieren vinden man en ik leuker dan dat zij ze vindt, terwijl ze wel een verhalen-speler is. Maar altijd met huizen en poppetjes.

Spelletjes

Er zijn ook heel veel moeilijke spellen of puzzels (al dan niet in stukjes), hersenkrakers voor deze leeftijd en ontdek-dingen die met fantasie te maken hebben. Misschien zou ze die leuk vinden ?

Terpi

Terpi

25-08-2010 om 13:42

Dendy

Hier een dochter die volgende week ook 8 wordt. Zij vraagt een eenwieler, een radiografisch bestuurbare auto/vliegtuig/helicopter en cd's van Kinderen voor Kinderen. Ook vraagt ze Coco de Papegaai van fur real friends maar geen haar op mijn hoofd die daarover piekert En ze vraagt lego (volgens mij komen onze dochters qua interesse wel wat overeen...)
Is een eenwieler niets voor jouw dochter toevallig?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-08-2010 om 21:22

Draadje kwijt :-0

Ik was ineens mijn draadje kwijt.

Het is toch een mooie radiografisch bestuurbare auto geworden. En zo'n zsu zsu hamster. Da's rommel, maar niet zo duur, klein en ze was er in de winkel helemaal weg van.
Ben benieuwd wat ze er zaterdag van gaat vinden.

Dendy

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-08-2010 om 21:24

Terpi

Mijn dochter is gezegend met 2 linkerbenen. Eenwielers, skeelers etc vind ze doodeng. Gelukkig kan ze wel héél hard steppen

Dochter vond Coco de papagaai trouwens ook geweldig, maar die komt er hier niet in. De zsu zsu hamster is al iets wat ik normaal nooit zou kopen.

Dendy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.