Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
jm

jm

26-10-2010 om 21:08

Kadoos voor sinterklaas

Wij vieren samen met mijn zus, zwager en dochter 8 jaar sinterklaas. Zij gelooft nog in sinterklaas maar mijn 2 zonen niet (8 en 11 jaar). Maar waar het omgaat wat we moeten kopen voor de kinderen.
Mijn kinderen spelen bijna nergens meer mee en ze weten dat ze elk voor 60 euro wat mogen uitzoeken. En als ze dit samen doen dat ze dan 120 euro hebben maar dat is niet eerlijk tov van haar, omdat ze nog in sinterklaas geloofd. Eerst deden we altijd gelijke aantal kadoos, maar nu willen mijn kinderen graag een crossmoter, of een bestuurbare auto op benzine en als ze dan al het geld bij elkaar doen hebben ze veel meer.
Hoe doen jullie dit.
Voor wat betreft de crossmotor dit hebben de jongens weer op tv gezien of gehoord van andere kinderen en dan willen ze het zelf ook graag, maar wij hebben al diverse keren gezegd met een crossmotor alleen ben je er niet, je moet kleding hebben en dat kost allemaal geld.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jade

Jade

26-10-2010 om 21:58

Crossmotor?

Je bedoelt zo´n minicrosser?? Wil je wel dat ze een crossmotor uitzoeken?? Zie je je beide kinderen van 8 en 11 er al mee weggaan?? Er is een minicrossmotor te verkrijgen voor kinderen tussen 11 en 16 jaar, maar die van 8 jaar zet je er toch niet op??

"Voor wat betreft de crossmotor dit hebben de jongens weer op tv gezien of gehoord van andere kinderen en dan willen ze het zelf ook graag, maar wij hebben al diverse keren gezegd met een crossmotor alleen ben je er niet, je moet kleding hebben en dat kost allemaal geld."

Tja....het is nu zaak hier duidelijk een punt te maken: wel of niet. En niet omdat ze het op tv hebben gezien of van andere kinderen hebben gehoord. Want inderdaad: je bent er niet alleen met een crossmotor......maar goed, moet je ook helemaal zelf weten, ik kan niet voor je beslissen

Wat vinden ze verder leuk??

V.w.b. het aantal kado´s: deden wij ook, ieder kind kreeg hetzelfde aantal kado´s. Nu trekken we lootjes, vinden ze hartstikke leuk. Misschien een idee??

Rosase

Rosase

26-10-2010 om 23:31

Zijn er ook kleiner

Ik zie soms wel eens van die hele kleintjes op zo'n motortje dus volgens mij heb je ze ook voor jongere kinderen.

Ik zou zoiets nooit voor mijn eigen kinderen kopen. En als ik het zou overwegen zou ik in dit geval voorstellen dat ze zelf de helft bijleggen. Dan heb je nog 60 euro voor andere spullen. En dan maar heel veel samen geven, dat scheelt ook weer in het aantal cadeautjes. Moeilijk hoor als ze zo jong al uitgespeeld zijn.

Hier wil zoonlief trouwens de grote afstandbestuurbare graafmachine van Lego à 120 euri. Voel er eigenlijk niet zoveel voor. Ben bang dat dat een keer bouwen en dan in de kast is en dat dan voor zo'n smak geld.

*bella*

*bella*

27-10-2010 om 09:31

Rosase, lego, ot

Lego blijft wel z´n geld waard. Als je er zuinig mee doet, dus de doos mooi houdt, beschrijving bewaart etc kun je het voor veel geld later weer doorverkopen. (hier doen we er niet zuinig mee maar no way dat zoon ooit z´n lego weg wil doen)

Waarom

waarom zouden ze niet samen een kado kunnen vragen? voor hen maakt het toch niet uit dat nichtje meer kado's krijgt, als zij samen iets krijgen wat ze het allerliefste hebben?

ik heb 1 dochter die nog geloofd en 1 die niet meer geloofd, en voor Sinterklaas bij oma krijgen ze waarschijnlijk samen een kado in plaats van apart, omdat oma dan juist die mooie grote doos Harry Potter lego kan kopen.

Hoezo geen crossmoter voor 8-jarige?

Ons zoontje van 8 rijdt al een jaar op een crossmotor, maar voor 60 euro koop je er echt geen 1.
En dan dus inderdaad de rest nog: helm, laarzen, handschoenen, bodyprotector,crossbroek, shirt. Of dacht je dat je zonder deze bescherming op een motor kan gaan rijden? Doet een volwassene toch ook niet?
Enja, er worden zelfs al wedstrijden voor 4/5-jarigen gereden.Dit doet ons kind niet. Alleen maar voor de lol. Geen wedstrijdmentaliteit. En dat hoeft voor ons ook niet.
Dus informeer je eerst goed, voor je iets aanschaft of beloofd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.