Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
LaMama

LaMama

08-07-2010 om 22:37

Kakkerlakkensoep, is dat leuk?

Vanmiddag heb ik het kaartspel Kakkerlakkensoep gekocht. Leuk klein kaartspel, handig voor op vakantie. Maar ik heb net de spelregels gelezen en nu vraag ik me af: is het leuk? Iemand ervaring?
LaMama

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
LaMama

LaMama

09-07-2010 om 08:04

Ja, had ik even moeten zeggen...

Ik heb het spel gekocht als kadootje voor op vakantie. Dat is al over een paar dagen, maar mocht het een stom spel zijn (in de mening van anderen), dan kan ik nog wat anders halen om mee te nemen. Ik wil het dus niet aan de kinderen laten zien. Vandaar mijn vraag!
LaMama

Sancy

Sancy

09-07-2010 om 09:22

Simpel

Het is een kadootje. Graag of helemaal niet, zeg ik dan. Iets met een gegeven paard en zijn gebit.

LaMama

LaMama

09-07-2010 om 11:04

Hm...

Misschien ben ik niet duidelijk in wat ik vraag. Ik vind het leuk om een klein spelletje mee te nemen op vakantie, bij wijze van kadootje, maar eigenlijk als kadootje voor ons allemaal, want het is iets wat we gezamelijk spelen. Het is dus wel zo leuk als het ook echt een leuk spelletje is wat we meenemen!
Natuurlijk is het een kadootje, maar dat is niet het punt. Gaan we plezier beleven aan dit spelletje in de vakantie of kan ik beter iets anders kopen?
LaMama

LaMama

LaMama

09-07-2010 om 11:23

Andere tip?

Was ik eerlijk gezegd wel een beetje bang voor. Lijkt me een erg grappig spel als je niet meer helemaal nuchter bent, maar meestal ben ik dat wel als ik met de kinderen een spelletje speel. (meestal dan he?)
Zijn er andere goede tips voor een niet-competatief meisje van 7 jaar die nog niet heel sterk is in rekenen? Uno vindt ze wel erg leuk.
LaMama

Lou

Lou

09-07-2010 om 11:37

Er is zo veel

Mijn dochter vond toen ze 7 was Halli Galli (het spel met de bel) erg leuk. Supersimpel. Wel competitief trouwens. En: SET. Vind ik zelf ook erg leuk. Ook vond ze het in die tijd leuk om "gewone" kaartspellen te leren, zoals pesten, 21-en en 31-en. Vooral 31-en trouwens, gaat ook lekker snel. Maar je moet er wel weer een beetje voor kunnen rekenen.

Ik heb overigens ook een nieuw spelletje gekocht voor op vakantie: regenwormen. Het kwam me vagelijk bekend voor, ik geloof dat dochter (nu 9) het graag speelt op de BSO. Maar ik weet het niet zeker, dus heb het even opgezocht op de site van Pelle. Krijgt een goede recensie.

Lou

Lou

09-07-2010 om 12:41

Leuk pelle

Bedankt, en meteen weer een tip voor LaMama. Regenwormen dus! Fijn klein doosje ook, neem je makkelijk mee.

LaMama

LaMama

09-07-2010 om 12:48

Klinkt leuk

Heb het even nagelezen op snelspel en het klinkt leuk. Ook nog ingewikkeld, maar dat is bij ieder nieuw spel. Dochter beheerst de tafels goed, dus dat moet geen probleem worden. Ik ga morgen op jacht!
LaMama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.