Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ongerust

ongerust

03-02-2012 om 12:11

Kale plek op hoofd

Ik zag gisteren dat mijn zoon een kale plek heeft op zijn hoofd. We hebben het niet eerder gezien en weten niet hoe het komt. Hij houdt vol dat hij geen haar heeft uitgetrokken en heeft geen idee hoe dit komt. Ik ben superongerust. Ik lees op internet enkel akelige dingen. Wat moet ik nu? afwachten, naar de HA?
Iemand evaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

03-02-2012 om 12:19

Huisarts

Even naar de huisarts lijkt mij, zeker als je je ongerust maakt. Kan ook iets simpels zijn als een plekje eczeem of een schimmeltje.

koentje

koentje

03-02-2012 om 12:20

Troost je

Ik heb dit ook een keer gehad in een stressvolle periode. Ik ben naar de dermatoloog geweest: die constateerde 'alopecia areata' en voorspelde dat het nog veel erger kon worden. Ik had toen een plek van een riksdaalder op mijn hoofd.
Is het een afgebakende min of meer ronde geheel kale plek? Dan is het waarschijnlijk dat dit het is.
Tenzij hij in zijn slaap aan zijn haren heeft liggen draaien. Dat is ook nog mogelijk.
Tegen de voorspelling van de dermatoloog in, is het helemaal niet erger geworden en is het na het gebruik van zijn depmiddel en speciale shampoo verdwenen e nooit meer teruggekomen!!!
Wel is het zo dat hoe eerder een dergelijke afwijking aan het licht komt, hoe ernstiger de prognose is. Dat wil zeggen dat hij dan kans loopt om helemaal kaal te worden. Dat kan ook weer helemaal bijtrekken.
Het schijnt een autoimmuun ziekte te zijn. Zonder verdere verschijnselen en/0of problemen.

ongerust

ongerust

03-02-2012 om 12:35

het is inderdaad een soort ronde plek maar bij uittrekken van een pluk haar zou dat hetzelfde beeld geven. Kaalheid komt helemaal niet voor in onze familie. Ik ben er echt niet goed van: pal bovenop ventje zijn hoofd, plek van zo'n 2 cm.

Ik ben op internet inderdaad die ziekte tegengekomen... Ik vraag me af of hij toch niets heeft uitgetrokken. In dit geval weet ik trouwens ook niet eens of dat haar zou terugkomen.

Kan die ziekte ervoor zorgen dat het plekje kaal is op 1 dag?

Ongerust

Bel toch ff de huisarts joh! Tis vast niks ergs, maar je bent duidelijk ongerust. Bovendien is de huisarts er niet alleen voor ernstige gevallen, juist niet, lijkt me.

Precies

even er mee naar de huisarts. Voor mezelf ga ik liever niet maar als de kinderen iets hebben dan zit ik er liever te vaak dan te weinig.

Wilma

Wilma

03-02-2012 om 16:17

Stress of eczeem

of inderdaad dat ie er toch aan heeft zitten trekken. Alhoewel twee centimeters een behoorlijke pluk haar zou moeten zijn, lijkt me.

Even langs de huisarts!

Ervaring

Twee jaar geleden had dochter een kale plek op haar hoofd. Het bleek een schimmelinfectie te zijn. Genezing duurde vrij lang (paar maanden) maar het is wel helemaal over gegaan. Het duurde een tijdje voor de diagnose gesteld was en de goede behandeling kon starten. Daardoor had ze echt een heel grote plek op haar hoofd, wel 10cm of zo. Maar het is dus helemaal goedgekomen.
Niet te druk maken en snel een afspraak maken met de huisarts. Grote kans dat het iets onschuldigs is!
n@nny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.