Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Polly Shearman

Polly Shearman

23-07-2010 om 22:16

Kalverliefde

Ik twijfel over waar ik deze vraag neer moet planten maar omdat zoon 11 is toch maar hier.

Zoon heeft verkering, met een meisje uit zijn klas.
Er is veel veranderd in zoons leven de afgelopen maanden, hij is van buitenbeentje van de klas, getransformeerd naar één van de jongens... de meiden uit zijn klas vinden dat hij een "sixpack" heeft, en nu heeft dus verkering... ineens wil hij heel veel op zijn hyves, met haar krabbelen, en chatten enz.. het is zooooooo schattig!! Nou weet ik nog tot in detail hoe ik zelf was op die leeftijd, dankzij uitgebreide documentatie uit die periode ( dagboeken) maar ik weet het natuurlijk alleen vanuit de kant van het meisje.
Hoe ga je daar nou als moeder mee om? Dit is nieuw voor mij in opvoedland, dus hoor ik graag van andere ouders die dit eerder hebben meegemaakt. Ik vind het allemaal zo vreselijk schattig, hij heeft heer telefoon nr gevraagt en als we terug zijn van vakantie gaat hij haar bellen om naar de film te vragen want anders duren die 6 weken zo lang... oooooooooooooh ik zwijmel helemaal met hem mee, maar dat is misschien juist de verkeerde houding als moeder!?!?!?
wie geeft me raad??

groet, polly
enne pelle... mondje dicht.. want dit blijft natuurlijk onder ons.. en de rest van oo maar die kent hij niet dus dan is het niet erg.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

23-07-2010 om 22:50

Ahh

Wat schattig zeg! Geen idee hoe je hoort te reageren, maar als je mijn moeder was zou ik het heel fijn vinden dat je zo meeleeft.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Guinevere

Guinevere

23-07-2010 om 22:53

Haha

Haha, grappig is dat he?
Hier ook een zoon met "een vriendin", zoals hij dat zelf noemt. Maar ja, ze zijn nog maar 7 en 8, dus (gelukkig) nog geen hyves. Wel is het erg romantisch, vooral ook voor de ouders. Enige realiteitszin heeft hij wel, want hij ziet als hij 18 is wel met wie hij gaat trouwen, zegt ie. Hij kan ook niet wachten totdat zij en hij terug zijn van vakantie, dan kunnen ze weer gezellig gaan opbellen.
Ik vraag me wel af hoe het gaat als ze over 2 jaar nog een stel zijn. Moeten we ze dan bijv. nog samen in een tent laten slapen????

Polly Shearman

Polly Shearman

23-07-2010 om 23:10

Middelste

heeft al jaren verkering...
vanaf de peuterspeelzaal, dan weer met die en dan weer met die, hij is nu bijna 9.. maar dat is echt nog "nep"

met oudste nu.. is het "echt" !!! dit is de echte puppylove!!

echt heerlijk om te zien
enne liora! je raad nooooooooooit hoe ze heet!!!!!!!!!!!!!!

ja idd !

Guinevere

Guinevere

23-07-2010 om 23:35

Seg!

Seg! Bij mijn zoon is het ook echt hoor! Loopt al 3 jaar hand in hand met hetzelfde meisje.

emma43

emma43

24-07-2010 om 10:55

Wat lief.....

Guinevere,al 3 jaar!!!!Dat is echte liefde....wat schattig.

Polly,leuk.....ik zou er ook in meegaan,hoor.Ik zat al met een glimlach toen ik je berichtje las,dat is toch leuk,zeker op deze leeftijd.

Mijn zoontje is echt veliefd,geen verkering,maar als hij over het meisje praat,pakt hij soms naar zijn buik,hij voelt de vlindertjes dan gewoon,zo schattig.En dan zo een beetje verlegen gezichtje met glunderende oogjes.

En wat goed dat je zoon zijn positie in de klas zo veranderd is.Lijkt me ook een heerlijk gevoel!!!!!!

liora

liora

24-07-2010 om 12:53

Polly

Wat enig! Bakt ze ook quiches en appeltaart?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Marjoleine64

Marjoleine64

25-07-2010 om 19:38

Liever gewoon vrienden

zegt mijn zoon van 10. Hij zegt dat hij niet verliefd is, maar hij was wel flink overstuur toen een vriendinnetje van hem (nee, dus niet 'zijn' vriendinnetje) plotseling verkering bleek te hebben met een andere jongen uit de klas. Een paar weken later was dat weer uit, hij blij. Totdat zij aan hem vroeg of hij verkering wilde... hij was echt helemaal in de war, en eigenlijk wilde hij dat dus gewoon niet. Hij wil gewoon vrienden zijn, samen spelen, maar ook met anderen spelen als het zo uitkomt. Heel gezond vind ik... Maar echt verliefd is ook wel leuk natuurlijk.
Marjoleine

Petra Kappers

Petra Kappers

25-07-2010 om 19:38

Niet te veel doen

'oooooooooooooh ik zwijmel helemaal met hem mee, maar dat is misschien juist de verkeerde houding als moeder!?!?!?'

Volgens mij moet je inderdaad niet te veel meezwijmelen en vooral elk initiatief tot 'erover praten' bij hem laten. Heel simpel iegenlijk: doe gewoon wat hij van je vraagt

Polly Shearman

Polly Shearman

26-07-2010 om 11:21

Ach

het is gewoon vreselijk aandoenlijk, en hij praat er zelf graag over..!

ik geniet van afstand mee...

greot pol

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.