Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kamp grappen

Ik ga mee als begeleiding met het schoolkamp van 11-jarigen binnenkort.

Een van jullie ervaring? Ik ben op zoek naar een leuke grap die ik zou kunnen uithalen met dat kroost.

Maar andere tips zijn uiteraard ook welkom

Groet Moppeke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

24-05-2010 om 11:49

Oh...

ben je bang dat het kamp niet spannend en leuk genoeg is?
Waarom moet er zo nodig een grap uitgehaald worden?

Moppeke

Moppeke

24-05-2010 om 17:50 Topicstarter

Dat vroeg ik toch niet koentje?

Je vraagt je iets af, of het kamp al niet spannend en leuk genoeg is. Maar dat is helemaal de issue niet.

Ik vraag of mensen ervaringen hebben met het meegaan naar zo'n kamp, nuttige tips en of iemand nog een leuke grap weet.

Ter verduidelijking misschien: toen ik vroeger op kamp ging op de lagere school, was het traditie dat er een grap werd uitgehaald door de leiding, een soort van 1 april grap. En dat was altijd hilarisch. Ik kan me herinneren dat de leiding een keer een avond heeft rondgelopen als een familie flodder. Ze kwamen ineens vlak voor het eten in hun kloffie aan en mengden zich weer tussen de kinderen, alsof er niets aan de hand was.

Een andere keer belandden we bij aankomst allemaal in een soort van hotel. Bij aankomst kregen we een dropsleutel, als zijnde kamersleutel en moesten we inchecken. En we werden officieel naar onze 'kamers' gebracht.

Groet, Moppeke

Deze

Hoorde pas deze via via: klas ging op kamp naar Texel. Voor ze op de boot stapte vertelde de juf heeeeel serieus dat ze hun horloges eerst nog op Texelse tijd moesten zetten, een uur vooruit. Alle kids trapten erin! Het idee erachter was dat ze toch wel laat zouden gaan slapen en dit daarbij een leuke grap zou zijn

amk

amk

25-05-2010 om 07:46

Koentje

juist door dit soort grappen wordt een kamp het spannende evenement dat het moet zijn.

Puck

Puck

25-05-2010 om 08:10

Gut

Ik ben al jaren redelijk nauw betrokken bij het schoolkamp en hier hebben we die gewoonte helemaal niet. Ik heb ook niet het idee dat het kamp daardoor minder spannend of leuk zou zijn.

Moppeke

Moppeke

25-05-2010 om 14:35 Topicstarter

Dank voor je inbreng puck

maar zoals eerder aangegeven; dat is de issue niet.

Moppeke

Moppeke

25-05-2010 om 14:39 Topicstarter

Picasso

Leuke grap! Heerlijk als kinderen er zo in op gaan.

Een andere die ik hoorde: kinderen werd gezegd dat ze allemaal op een bepaald moment een speciale haarspray over hun haren zouden krijgen ter voorkoming van luizen, maar dat belangrijk was dat de kinderen dan eerst goed veel gel in hun haar moesten doen. Iedereen die erin trapte kreeg toen een oranje verfstreep op zijn voorhoofd. Er waren er toch heel wat met een flinke klodder gel in hun haar......

Puck

Puck

25-05-2010 om 15:30

Moppeke

Ik reageerde niet op jouw openingsposting, maar op de posting van AMK: "juist door dit soort grappen wordt een kamp het spannende evenement dat het moet zijn."
Alsof er zonder grap geen spannend kamp zou kunnen zijn of dat het minder spannend is.
Maar een goede grap is natuurlijk altijd leuk.

Moppeke

Moppeke

25-05-2010 om 16:27 Topicstarter

Sorry puck

kwam ook een beetje door een eerdere reactie, ik schoot even door

Emmawee

Emmawee

27-05-2010 om 21:02

Jarig

Op de dag van de terugreis was één van de leraren jarig, maar die had het geheim gehouden voor de leerlingen. De andere leraren hadden het ons (4 HAVO op kamp in Parijs) stiekem verteld en 's nachts om 0.00 uur mochten we de leraar komen feliciteren in de lerarenslaapkamer. Dat werd een hilarische toestand, de jarig in slaapkleding, eerst mopperend, maar breed lachend toen hij opeens werd toegezongen door ruim 60 pubers. De hotelmanager die kwam klagen, maar zich vervolgens liet verleiden ook een drankje mee te drinken. Een groepje leerlingen dat een kado bij elkaar gerommeld had (een fles water in wc-papier, zoiets). Opeens kon en mocht alles, want 'de leraar was jarig'.
De volgende dag op de terugweg hoorden we dat de leraar helemaal niet jarig was, maar dat ze dit wel een leuke laatste avond vonden. Ik heb dit echt een geweldige grap gevonden (en sta met terugwerkende kracht versteld over de vrije manier waarop er met alcohol werd omgegaan).
Voor 11 jarigen is het misschien wat laat om middernacht. Maar er zijn natuurlijk variaties op dit thema denkbaar ('s morgens wakker zingen).
Verder vind ik die gel-grap niet leuk, omdat het zo voor schut zetterig is. Ik vind het leuker om iets te bedenken wat de gezelligheid versterkt. Met de hele groep één leraar in de maling nemen, die hier vervolgens uitermate sportief op reageert, vind ik VEEL leuker.
Groeten, Maw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.