Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kapla of?

Hallo,
mijn zoon (8 jaar) is ineens helemaal weg van Kapla. Het lijkt mij ook mooi spul, maar ik ben wel geschrokken van de prijs. Ook op marktplaats blijft het spul erg duur. Ik ben wel imitatiespul tegengekomen.
Dus nu mijn vraag: wie heeft er ervaring met imitatie-kapla? hoe bevalt dat? is de kwaliteit net zo goed als echte kapla?


Dalarna

Dalarna

24-10-2013 om 14:33

Ikea

Wat leuk dat Ikea het nu ook heeft, stukken goedkoper denk ik zo?

amk

amk

24-10-2013 om 17:07

wat leuk

er zijn kinderen die er echt mee bouwen. Mijn dochter heeft er slechts 1 nuttige besteding voor kunnen vinden: je kunt er heerlijk verf mee roeren, waren ze op school niet zo blij mee....

Blokje

Blokje

24-10-2013 om 17:46

Oei Zelf maken

Mijn schoonvader is timmerman van beroep en wist dus erg goed wat hij deed. Hij heeft voor mijn man ooit zelf een blokkendoos gemaakt. Dat was enorm veel werk. Onderschat het niet. Zonder het juiste gereedschap (wat hij dus had) is het helemaal ondoenlijk.
De blokjes moeten namelijk haaks zijn, de hoeken scherp, maar niet te. De blokken moeten geschuurd tegen splinters. En de houtsoort moet van die kwaliteit zijn, dat er niet te veel nerven inzitten (anders gaat het splijten). Nou ja, geen wonder dat die spullen zo duur zijn.

100%mama

100%mama

25-10-2013 om 12:48

absoluut zijn geld waard

Hier Kapla aangeschaft zo'n 4 jaar geleden, zoon was toen 5 en al 4 jaar 1 van de favorieten! Zoon nummer 2, nu 2 is ook al heus aan het "bouwen" (voor zijn doen dan he haha) dus het heeft zijn geld wel opgeleverd hier hoor! Niet alleen wordt er mee gebouwd, er worden hele weg afzettingen en dorpen mee gemaakt die dan weer bewoond worden door de playmobile! Echt super leuk!

blijft leuk

Voor oudere kinderen blijft het ook leuk. Hier tenminste wel. Die van 12 en 9 bouwen er nu ingewikkelde bruggen mee. Of torens die ze dan weer omverschieten met een nerfpistool. Wij hebben 2 dozen (van 200 stuks), maar dat is eigenlijk niet genoeg (al is het volgens mij nooit genoeg). Het is hier in huis het speelgoed waar het meest mee wordt gespeeld (zoon van 6 speelt er bijna dagelijks mee) en vaak ook in combinatie met andere dingen (auto's, playmobil, treinbaan)

Zelf maken lijkt me nog niet zo eenvoudig. Als de blokjes niet precies even groot zijn allemaal 'werkt' het niet meer. Volgens mij moet het echt je hobby zijn wil je daar aan beginnen...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.