Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Hazelnoot

Hazelnoot

01-10-2008 om 19:28

Karate

Onze oudste dochter wil op karate;ze is 9 jaar.Natuurlijk gaat ze eerst een proefles nemen,maar is er iemand die ook een kind op karate heeft en zo ja,hoe vind hij/zij dat?Gewoon uit nieuwsgierigheid.Mijn dochter is nl meer van het tekenen en knutselen en dit is compleeeeet wat anders.
Groetjes Hazel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tink

Tink

01-10-2008 om 22:23

Ook vechtsport

Maar dan ju jitsu, dat doet mijn zoon van 7 sinds kort. Hij vindt het geweldig stoer.
Ze worden dat uur ook flink bezig gehouden. Eerst wat oefeningen in een grote groep (rondjes rennen en bv. op een teken van de leraar ineens stilstaan in verdedigingshouding). Daarna moeten ze tweetallen maken en leert hij ze een techniek aan, in stapjes. Dat wordt dan samen geoefend en de leraar loopt rond en geeft aanwijzingen. Ze leren dus ook een hoop van elkaar en zijn de hele tijd bezig. Na afloop is-ie echt gesloopt
Voor zover ik begrepen heb komen in ju jitsu technieken voor uit allerlei vechtsporten (judo, karate etc.). Is dus niet helemaal hetzelfde als wat jouw dochter wil gaan doen, maar misschien heb je toch iets aan dit verhaal

Mijn dochter

Mijn dochter van 7 (bijna 8) zit sinds kort op karate. Ze zijn nog niet aan vechten toegekomen, maar doen veel oefeningen om de conditie en spieren te trainen. (rondjes rennen, buikspieroefeningen, opdrukken, vechtbewegingen met armen). Aan het eind van elke semester is er een toernooi en dan moeten ze tegen elkaar vechten. Het is een sport waar het vooral aan komt op beheersing en dat vind ik heel goed. Mijn dochter houdt overigens ook erg van tekenen en knutselen, en van vechten. Ze vindt karate leuk.

Groet,
Pina

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.