Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kerstvakantie-ideeën


Bijtje82

Bijtje82

12-12-2022 om 07:41

Opruiming na de feestdagen. Wanneer alles weer voor de oorspronkelijke prijs verkocht wordt na het duurder maken voor de feestdagen. Om vervolgens heel hard korting korting te roepen. 😁 

Ik kreeg afgelopen week een cadeaubon van de winkel die mijn vloer beschadigd heeft. Had vooraf al wat uitgezocht, was 55 euro. 
Wik ik het zaterdag direct bestellen. HOPPA 89 euro.. Heb het niet besteld. Ik wacht wel ff.

Toverland vind ik ook een van de leukere parken. Of dat park net over de grens bij Duitsland  Bij Limburg, niet het movie park.

Ik ga met de kinderen vetbollen maken voor de vogels. Ook heel leuk om te doen. En thuis lekker bakken en knutselen. 
Misschien zelfs wel een dagje uitwaaien op het strand en daarna lekker warme chocolademelk.

Gingergirl schreef op 12-12-2022 om 07:33:

[..]

Wel rekening mee houden dat de zwemparadijzen van Centerparcs erg koud zijn nu. Stond van de week op NU, dat ze ivm hoge stookkosten de temperatuur van het water fors omlaag hebben gedaan.

Ik vind het wel meevallen. Staat op 28 graden, daar zwem ik vaker in en is prima te doen. Maar volgens mij stond in dat artikel ook dat ze de temperatuur alweer iets verhoogd hadden na klachten

Bijtje82 schreef op 12-12-2022 om 07:41:

Opruiming na de feestdagen. Wanneer alles weer voor de oorspronkelijke prijs verkocht wordt na het duurder maken voor de feestdagen. Om vervolgens heel hard korting korting te roepen. 😁

Ik kreeg afgelopen week een cadeaubon van de winkel die mijn vloer beschadigd heeft. Had vooraf al wat uitgezocht, was 55 euro.
Wik ik het zaterdag direct bestellen. HOPPA 89 euro.. Heb het niet besteld. Ik wacht wel ff.

Toverland vind ik ook een van de leukere parken. Of dat park net over de grens bij Duitsland Bij Limburg, niet het movie park.

Ik ga met de kinderen vetbollen maken voor de vogels. Ook heel leuk om te doen. En thuis lekker bakken en knutselen.
Misschien zelfs wel een dagje uitwaaien op het strand en daarna lekker warme chocolademelk.

Phantasialand? Is wel iets verder dan movie park nog. Maar is heel leuk in de winter ja! We zijn er 3 weken terug geweest met de winteropening. Heel mooi verlicht allemaal en ook een projectie op verschillende locaties. Sowieso vind ik het een leuk park, maar wel heel prijzig. Wij hadden al tickets besteld in een aanbieding, €22,- pp. Maar als je nu wil bestellen voor de kerstvakantie ben je €57,- pp 😬

Bijtje82

Bijtje82

12-12-2022 om 08:52

BlairW schreef op 12-12-2022 om 08:10:

[..]

Phantasialand? Is wel iets verder dan movie park nog. Maar is heel leuk in de winter ja! We zijn er 3 weken terug geweest met de winteropening. Heel mooi verlicht allemaal en ook een projectie op verschillende locaties. Sowieso vind ik het een leuk park, maar wel heel prijzig. Wij hadden al tickets besteld in een aanbieding, €22,- pp. Maar als je nu wil bestellen voor de kerstvakantie ben je €57,- pp 😬

Ja die! 

Kon even niet op de naam komen.

Op zich niet veel verder toch? Ligt er een beetje aan waar je vandaan moet komen denk ik. Scheelt voor mij maar een half uurtje. De attracties zijn ook gewoon leuk en ook voor de kleinere kinderen. 

Was een poos terug nog naar Walibi, maar dat is echt niet geschikt voor jonge kinderen. Vind dat eigenlijk wel een 12+ park.

Bijtje82 schreef op 12-12-2022 om 08:52:

[..]

Ja die!

Kon even niet op de naam komen.

Op zich niet veel verder toch? Ligt er een beetje aan waar je vandaan moet komen denk ik. Scheelt voor mij maar een half uurtje. De attracties zijn ook gewoon leuk en ook voor de kleinere kinderen.

Was een poos terug nog naar Walibi, maar dat is echt niet geschikt voor jonge kinderen. Vind dat eigenlijk wel een 12+ park.

Walibi zijn wij afgelopen najaar met dochter van 10 geweest en die durft wel overal in daar in phantasialand staan ook wel wat heftigere achtbanen, maar het is zeker een leuk park. Al vind ik €57,- wel flink aan de prijs als je kijkt naar het attractie-aanbod. 

Bijtje82

Bijtje82

12-12-2022 om 12:46

BlairW schreef op 12-12-2022 om 10:24:

[..]

Walibi zijn wij afgelopen najaar met dochter van 10 geweest en die durft wel overal in daar in phantasialand staan ook wel wat heftigere achtbanen, maar het is zeker een leuk park. Al vind ik €57,- wel flink aan de prijs als je kijkt naar het attractie-aanbod.

Er is wel een verschil tussen durven en mogen. Ik heb ook nog twee kinderen van 4 en 5, saar is Walibi echt niks voor vind ik. 

De oudste was toen 9 en mocht toen in veel dingen nog niet. Kwam steeds een cm of 2 tekort. 

Dan is het wel zonde als je dik betaald, maar je je kinderen teleur moet stellen.

Bijtje82 schreef op 12-12-2022 om 12:46:

[..]

Er is wel een verschil tussen durven en mogen. Ik heb ook nog twee kinderen van 4 en 5, saar is Walibi echt niks voor vind ik.

De oudste was toen 9 en mocht toen in veel dingen nog niet. Kwam steeds een cm of 2 tekort.

Dan is het wel zonde als je dik betaald, maar je je kinderen teleur moet stellen.

Ik check sowieso van tevoren altijd waar dochter in mag maar ze mag inmiddels overal in qua lengte. Qua leeftijd is het nog even wachten, want bijvoorbeeld in Europapark kijken ze daar ook naar.

Bijtje82 schreef op 12-12-2022 om 12:46:

[..]

Er is wel een verschil tussen durven en mogen. Ik heb ook nog twee kinderen van 4 en 5, saar is Walibi echt niks voor vind ik.

De oudste was toen 9 en mocht toen in veel dingen nog niet. Kwam steeds een cm of 2 tekort.

Dan is het wel zonde als je dik betaald, maar je je kinderen teleur moet stellen.

Zo wie zo altijd handig om bij elk uitje vooraf even de website te bekijken om misverstanden te voorkomen. 

Op de website van Walibi staat duidelijk dat het voor kinderen vanaf 6 jaar is, dus dan is het niet handig om er met kleuters heen te gaan. Ook staan de minimale lengtes van elke attractie op de website. Checken vooraf is dan wel wenselijk om teleurstelling te voorkomen dat je bijna nergens in kunt.

Zelf ooit eens op een studiedag naar een direnpark gegaan bleek het net die dag dicht te zijn omdat het afgehuurd was door een bedrijf.

Bijtje82

Bijtje82

12-12-2022 om 13:59

Gingergirl schreef op 12-12-2022 om 13:13:

[..]

Zo wie zo altijd handig om bij elk uitje vooraf even de website te bekijken om misverstanden te voorkomen.

Op de website van Walibi staat duidelijk dat het voor kinderen vanaf 6 jaar is, dus dan is het niet handig om er met kleuters heen te gaan. Ook staan de minimale lengtes van elke attractie op de website. Checken vooraf is dan wel wenselijk om teleurstelling te voorkomen dat je bijna nergens in kunt.

Zelf ooit eens op een studiedag naar een direnpark gegaan bleek het net die dag dicht te zijn omdat het afgehuurd was door een bedrijf.

Het waren gekregen kaartjes voor een deel en zo last minuten geen oppas voor de dames, dus mag over de prijzen niet zeuren. Maar het is ook voor 6 jarigen nou niet echt geweldig. Maar dan heb ik het vooral over het park zelf. Qua aankleding is het allemaal wel net niet vind ik persoonlijk. 

Phantasialand daarentegen vind ik echt gaaf. Ook het park zelf, zeker in de zomer. Heel veel aandacht ook voor het aangezicht. Die hovenier mogen ze bij Nederlandse parken ook wel aan het werk zetten. 😁 

Heel veel parken en uitjes hebben speciale dingen tijdens de kerstvakantie. Het Veenpark in Barger-Compascuum heeft een wandeling met in verschillende plaggenhutten leuke dingen, Wild Lands in Emmen heeft WidNights, Winter Slagharen, Ouwehands heeft ook lichtshows, Madurodam in kerstsfeer enzovoort.

-Nienke-

-Nienke-

12-12-2022 om 18:13 Topicstarter

Grappig, ik zag ‘vetbollen maken’ voorbijkomen, dat vind de 6-jarige dierenvriend vast helemaal te gek, dus die gaat op het (thuisblijf)lijstje. 

Verder vind ik de Winterefteling, Toverland en Phantasialand allemaal echt heel tof, maar zijn we (met z’n zessen of zevenen) rustig 300 euro aan entree kwijt. Dat vind ik wel écht heel veel geld voor één dag. We hebben wel een museumkaart, dus ik ga ook eens even kijken naar wat musea bieden. Bij het Openluchtmuseum vond ik al een leuk winterprogramma (inclusief schaatsen). 

Bijtje82

Bijtje82

12-12-2022 om 18:19

-Nienke- schreef op 12-12-2022 om 18:13:

Grappig, ik zag ‘vetbollen maken’ voorbijkomen, dat vind de 6-jarige dierenvriend vast helemaal te gek, dus die gaat op het (thuisblijf)lijstje.

Verder vind ik de Winterefteling, Toverland en Phantasialand allemaal echt heel tof, maar zijn we (met z’n zessen of zevenen) rustig 300 euro aan entree kwijt. Dat vind ik wel écht heel veel geld voor één dag. We hebben wel een museumkaart, dus ik ga ook eens even kijken naar wat musea bieden. Bij het Openluchtmuseum vond ik al een leuk winterprogramma (inclusief schaatsen).

Doen wij ieder jaar die vetbollen. 

Haal ik wit vet, even smelten en dan volgelzaad er in.

-Nienke- schreef op 12-12-2022 om 18:13:

Grappig, ik zag ‘vetbollen maken’ voorbijkomen, dat vind de 6-jarige dierenvriend vast helemaal te gek, dus die gaat op het (thuisblijf)lijstje.

Verder vind ik de Winterefteling, Toverland en Phantasialand allemaal echt heel tof, maar zijn we (met z’n zessen of zevenen) rustig 300 euro aan entree kwijt. Dat vind ik wel écht heel veel geld voor één dag. We hebben wel een museumkaart, dus ik ga ook eens even kijken naar wat musea bieden. Bij het Openluchtmuseum vond ik al een leuk winterprogramma (inclusief schaatsen).

Archeon! En de museumkaart is er geldig!

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

12-12-2022 om 20:45

https://kabonk.nl/

Kabonk is een fantastische en kleurrijke plek van 3.300 m2, waar kids van 0 tot 100 kunnen rennen, springen en klauteren! Op maar liefst zeven verdiepingen zijn beleven, spelen, ontdekken, proberen, ervaren, relaxen en lekker eten & drinken met elkaar verbonden!

Kabonk-het-allergaafste-indoor-speelparadijs-in-Breda-75-scaled.jpg

-Nienke- schreef op 12-12-2022 om 18:13:

Grappig, ik zag ‘vetbollen maken’ voorbijkomen, dat vind de 6-jarige dierenvriend vast helemaal te gek, dus die gaat op het (thuisblijf)lijstje.

Verder vind ik de Winterefteling, Toverland en Phantasialand allemaal echt heel tof, maar zijn we (met z’n zessen of zevenen) rustig 300 euro aan entree kwijt. Dat vind ik wel écht heel veel geld voor één dag. We hebben wel een museumkaart, dus ik ga ook eens even kijken naar wat musea bieden. Bij het Openluchtmuseum vond ik al een leuk winterprogramma (inclusief schaatsen).

Voor toverland kan je via de AH tickets kopen voor 23,50 pp. Dan ben je met 7 man voor €164,50 klaar qua entree 😊

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.