Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kickboxen, leuk?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

20-09-2009 om 12:03

Zucht

"Het zal vast geen nieuws voor je zijn", "Als je het draadje goed had gelzen had je begrepen dat dat niet meen enige argument tegen (kick)boxen is", "Uit goed wetenschappelijk oz is gebleken dat deze sporten agressie bij kinderen aanmoedigen vooral omdat er geen aandacht aan zelfbeheersing wordt geschonken."....
De drogredenen vliegen weer laag vandaag. En vervolgens beschuldig je anderen die je daar op aanspreken van hetzelfde.

Fatima

Fatima

20-09-2009 om 12:59

Reactie voor annemir

Ik vind dat IJsvogeltje het heel duidelijk heeft uitgelegd hoe het zit en ik hoop dat je nu zo sportief bent om daar antwoord op te geven. Eventueel ook via je vriendin.

Er maar van uit gaan dat je niet kiest voor A omdat je bang bent voor X en erachter komen dat het bij B veel erger is omdat ze het anders regelen lijkt me op z'n zachtst gezegd niet slim. Ik ga er vanuit dat het overal kan voorkomen of denk jij dat die macho kickboksers wel van jouw jongetje afblijven?

Tirza G.

Tirza G.

20-09-2009 om 13:27

Testosteron

De testosteron productie in jongens stijgt pas tijdens de puberteit.

Tirza

annemir

annemir

20-09-2009 om 15:09 Topicstarter

Reaktie

Hoi,
fatima je wil dat ik reageer op ijsvogeltje? tuurlijk, doe ik hoor.
ik heb niet gezegd dat hij op kickboxen zit omdat er misbruik is op scouting.
iemand haalde aan dat kickboxen slecht is omdat er "misdadigers" zitten.
ik reageerde alleen dat er bijv. bij scouting veel misbruik voorkomt.

Ik voel me totaal niet geroepen om bewijzen ofzo aan te voeren. Mijn kinderen mogen niet op kamp, met geen een club en dat vanwege misbruik. Mijn keuze, moet iedereen zelf weten.

Ik heb aangegeven dat kickboxen ook niet mijn ding is,maar begin niet met dingen zeggen die niet reeel zijn.
tink, je hebt helemaal gelijk, zo hoort het dus te gaan. vechtsport hoeft dan niet slecht te zijn.

in onze situatie is het gewoon een erg onaardig jongetje die nu in de gaten gehouden wordt.

Tirza G.

Tirza G.

20-09-2009 om 16:16

Maar annemir

Wat wílde je dan eigenlijk met dit draadje? Nu we ons er allemaal op storten, blijkt kickboxen een weloverwogen keuze te zijn van een sport die fantastisch is. En waar gewoon een pokkejongetje rondloopt.
Tja, dat geldt voor het hele leven. Je maakt altijd weloverwogen keuzes en er lopen altijd wel ergens pokkejongetjes rond. Je draadje lijkt nu ineens nergens meer over te gaan.

Tirza

Sparren bij kickboxen

heet in normaal Nederlands gewoon elkaar afrossen.
Ja kijk het is heel simpel.

Ik heb vroeger overigens een korte tijd in dat kickboxwereldje rond gehangen en het is gewoon geen leuke sport en de mensen zijn ook niet zo leuk volgens mijn normen en er gebeuren dingen rondom dat kickboxen die ook niet zo leuk zijn. Andere vechtsporten zoals karate, judo en jujitsu vind ik doorgaans wel positief. Ik heb als tiener een tijdje redelijk fanatiek getraind en banden gehaald enzo.

Eigenlijk vind ik dat kickboxen een zielige lege kl*tensport in een louche armoedig wereldje, een smaakloze bezigheid waar ik kinderen niet thuis vind horen.

Toevoeging

dat kickbox gebeuren waar ik een tijdje mensen kende was in Amsterdam en dat waren volwassenen.

Maylise

Maylise

20-09-2009 om 18:00

Niet mijn keuze

Ik heb niks tegen vechtsporten maar ik zou niet vlug een kind op kickboksen doen vanwege de reden die Manda Rijn bijvoorbeeld geeft.
Er zijn genoeg vechtsporten waar het naar mijn inziens wat prettiger verloopt (Judo, Karate....) en waar ze ook goed hun energie kwijt kunnen.
Of je dmv het beoefenen van een vechtsport en gecontroleerd vechten je agressie kwijt raakt weet ik niet. Ergens denk ik ook dat een kind hierdoor juist agressiever kan worden als de begeleiding niet goed is. En in dit geval lijkt me de begeleiding niet goed. Ik vind het vreemd dat kinderen die nog nauwelijks met de sport begonnen zijn al zonder fatsoenlijk toezicht mogen sparren aan het eind van de les.
Het lijkt mij dat sparren (=dus fysiek met elkaar vechten) bij een sport als kickboksen niet iets is waar je gelijk mee begint maar pas als je de sport al jaren beoefent. Dat deze sportschool daar anders over denkt maakt al dat ik deze club niet geschikt zou vinden.
Daarnaast zet ik ook mijn vraagtekens bij jongetjes van 8 jaar die na een gevecht roepen dat ze harder moeten worden. Zulke gedachten in een kind zouden voor mij een teken zijn dat kickboksen nou juist niet geschikt is voor de kind.

Maylise

annemir

annemir

20-09-2009 om 19:11 Topicstarter

Zucht

Hoi,
tirza zucht...ik heb niet gezegd dat het een fantastische sport is,wat worden woorden toch omgedraaaid.

nog eenmaal...het is niet mijn ding, vind het niet leuk.
maar sommige reakties van jullie zijn wel heel extreem. Er zitten normale kinderen op, ik heb er meerdere gezien. ook meiden.

Ik hou er over op. Het ging mij om mijn reaktie dat het me verdriet deed en wilde dat aan jullie vragen. Ik ben blij met de reakties, ook met de negatieve reakties,absoluut.

Het is mij duidelijk. ik vind het niet leuk, maar zoon wel. zolang het goed gaat, prima, ik hou het in de gaten.

Tirza G.

Tirza G.

20-09-2009 om 21:05

Annemir

In een eerdere posting van mij ga ik ook in op het verdriet dat je voelt. En dat lijkt me volkomen normaal. Dat je dat voelt dus, niet dat ik daar op inga.

Tirza

annemir

annemir

20-09-2009 om 21:10 Topicstarter

Tirza

Hoi,
dank je wel tirza, dat was dus idd wat ik me afvroeg. er stonden namelijk wel meerdere ouders te kijken en ik was de enige die er op reageerde.

Sancy

Sancy

20-09-2009 om 21:52

Maar natuurlijk anders

Ik heb 12 verschillende nicks.

Sancy

Nee maar, jij houdt in je eentje dit hele forum omhoog! Nu pas heb ik het door...

Sancy

Sancy

20-09-2009 om 21:57

Genista (o.t.)

A man's got to do what a man's got to do.

Sancy (o.t.)

En je hebt kennelijk nog MPS ook. Want toen je Sancy heette en ik koffie met je dronk, was je echt heel anders dan toen je Starry Night heette en ik van de week bij je lunchte en samen met je een aflevering van het feuilleton las... Je zag er zelfs heel anders uit!
O wacht, dit hoort meer in de OKO-sfeer-draad

Sancy

Sancy

20-09-2009 om 22:07

Genista (nog steeds o.t.)

Niet alleen dat, ik heb ook transgenderdysforie.

Sterstralende diamanten heer (o.t.)

Complexiteit, uw naam is Sancy... eh... Starry... eh nee, uw naam is vrouw. Nee, ook niet. Uw naam is ... eh... uw naam is forumdeelnemer

Sancy

Sancy

20-09-2009 om 22:14

Genista (laatste o.t.)

Zo is het! En niet anders!
Sancy, immer bereid toe te geven als iemand iets zinnigs zegt.

Sancy (ook laatste o.t.)

Hiha! En lang leve forumbeheer, die al die persoonlijkheden van jou uit elkaar kan houden.

Tirza G.

Tirza G.

20-09-2009 om 22:56

Annemir

Die ouders die stonden te kijken, waren waarschijnlijk degenen die er tegen konden Net zo als bij jullie nu je man voortaan meegaat.
Ik hoop dat het jullie brengt wat je er van verwacht, deze sportkeuze!

Tirza

Mathilde

Mathilde

21-09-2009 om 11:46

Ik zou wel elke keer gaan kijken...

en als het me drie keer achter elkaar niet zou meevallen wat ik zag, dan zou ik een andere club zoeken. Jij hebt toch ook iets te zeggen over de opvoeding van je zoon, niet alleen je man? Je hoeft niet meteen te zwichten voor het argument dat hij zijn vechtlust kwijt moet. Zijn vechtlust kan hij ook kwijt bij een andere club, op een meer beheerste manier, of met een andere sport.
Mijn halfbroers en ook -zus hebben jarenlang op aikido gezeten. Dit is een defensieve vechtsport, zonder competitie-element. Maar absoluut niet soft! En met een moraal/concept/uitgangspunt dat jou waarschijnlijk meer aanspreekt dan kickboxen. Misschien is het een goed compromis voor jullie.
Mathilde

Mathilde

Mathilde

21-09-2009 om 12:04

O ja!

Als het jouw zoon niet stoer genoeg lijkt, vertel hem dan maar dat mijn 12-jarige, kleine halfzus dankzij aikido twee hele grote stevige jongens (15) die haar in elkaar wilden slaan, binnen twee seconden had afgerost. Die kregen niet eens de kans om haar aan te raken .
Mathilde

Puck2

Puck2

21-09-2009 om 15:02

Sorry mathilde

Vind jij het een voorbeeld van "stoer" als iemand 2 grotere jongens "afrost"? Lijkt me nu niet het voorbeeld dat je aan je kind wil meegeven als zijnde "stoer".

Puck2

Ik vind het wel degelijk stoer als een 12-jarig meisje twee grotere jongens de baas is. Als dat een verdedigingsactie is dan vind ik er weinig mis mee. Bovendien is het maar een enkel woord waar je nu over valt. Ik neem aan dat de jongens in kwestie heus niet het ziekenhuis in zijn geslagen.

annemir

annemir

21-09-2009 om 21:41 Topicstarter

Mathilde

Hoi,
mathilde je hebt gelijk. ik ga gewoon gewoon regelmatig nog kijken, dat is een goed plan!
ik laat het zeker niet los hoor, en man beslist niet alleen dat hij dit doet.
Hij heeft al gezegd dat hij er misschien maar beter af kan als ik het niet goed vindt dus dat is het probleem niet.

het gaat erom dat zoon het gewoon heel leuk vindt, dus zolang hij het leuk vindt en ik vindt dat het goed blijft gaan,mag hij de sport doen die hij leuk vindt.

groetjes,annemieke

Hier op buitenschoolse opvang ...

wordt het gegeven door een speciale leerkracht vanaf 4 jaar. Maar als ik hier een aantal reacties lees ... hmmmm.
Ik zal dat artikel eerste eens doornemen wat Anders geloof ik gelinkt had en er het eens over hebben met de leiding van de BSO. (Hoewel die niet echt openstaat voor kritiek :-s)
groetjes, Sonja

Mathilde

Mathilde

02-10-2009 om 12:08

Wel stoer

Ik vond het wel stoer, in de zin van 'je niet op je kop laten zitten maar je verdedigen'. Aikido werkt namelijk alleen met/via verdedigen. Je kunt geen Aikido-grepen toepassen op iemand die jou niet aanvalt. Als mijn kinderen wat ouder zijn, mogen ze naar een Aikido proefles en ik hoop van harte dat vooral mijn dochter erop wil.
Hoe vind je de kickbox lessen nu Annemir?

annemir

annemir

02-10-2009 om 16:12 Topicstarter

Leuk

Hoi,
leuk dat je reageert mathilde!
Het is nog steeds niet mijn ding, eerlijk is eerlijk. Maar op de donderdag is er nu een andere leraar. Een echte, goede leraar die echt begint bij de basis en bij de techniek. De eigenaar van de sportschool heeft hem meteen gezegd dat er een paar gasten zijn die er maar wat op los slaan,dus hij gaat ermee aan de slag.

Je ziet al gelijk een andere kant van de sport, eentje die goed en leuk kan zijn. Voor de andere dagen wordt er nu een andere leraar gezocht. Het valt en staat dus wel degelijk met de leraar.

Mijn zoon vindt het geweldig. gaat 3 keer per week. Andere zoon is twee keer gaan kijken,maar blijft gelukkig toch op waterpolo.

groetjes

Mathilde

Mathilde

05-10-2009 om 13:50

Klinkt al veel beter

Dat klinkt eigenlijk wel goed! Hopelijk krijgt je zoon tijdens alle lessen zo'n goede leraar en kan hij op een gereguleerde manier zijn vechtlust kwijt .
Overigens zou mijn man graag zien dat onze zoon (nu 3,5) op ijshockey gaat. Ook niet bepaald een sport voor kleinzerige types en het zou ook niet mijn keuze zijn. Maar als zoon wel zou willen, zou ik altijd meegaan naar de trainingen.
Mathilde

Mathilde

Hoi Mathilde,

wat leuk dat jullie denken aan ijshockey. Zeker doen: qua hardheid valt het reuze mee. Je zoon wordt goed ingepakt!!!
Hij heeft er nu de juiste leeftijd voor. Kijk naar een club met een goede jeugdopleiding en schaatsen maar.

Groetjes,

Muppy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.