Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Pinkel

Pinkel

07-01-2011 om 15:42

Kind even alleen thuis laten echt zo fout?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

09-01-2011 om 20:23

Pelle

Ik woon op een flat waar regelmatig vage stroomleverancier-colporteurs en dergelijke aanbellen. Die wil ik echt niet binnen als ik er niet bij ben! Zoon heeft altijd al op de intercom gedrukt voordat hij zelfs maar bedenkt om te vragen wie er is, en dat vind ik al niet eens handig als ik wel thuis ben. Ik krijg hem dat nog niet goed uitgelegd. Ik ga er van uit dat dat nog wel komt.
Ook voor de telefoon denk ik aan verkooptelefoontjes die ik zelf al met de grootst mogelijke moeite af weet te poeieren. Al is dat sinds Bel Me Niet gelukkig enorm afgenomen!

Pinkel

Pinkel

10-01-2011 om 09:10

Bedankt!

Aha ik ben dus niet de enige ouder... Ik vind inderdaad dat je als ouder zelf het beste aanvoelt wat je kind aan kan. Mijn dochter vraagt echt om meer vrijheid.

Het niet open doen en de telefoon alleen opnemen als mam en pap bellen doe ik om het makkelijker te maken voor dochter en dus veiliger. (op de tel. ziet ze dan: A Mamma, dan neemt ze wel op. Als ze mij wil bellen sta ik bovenaan de lijst .

Bv
De glazenwasser die via ons huis naar de achterkant wil. Ik zie dochter al denken: Is die meneer nou wel of niet de glazenwasser??? Nou het zal wel kom maar binnen. Dit vind ik toch te veel gevraagd voor dochter.

Niet lachen: Toen ik als 8 jarig meisje alleen thuis was. Want ik ging altijd alleen naar huis om te lunchen. Mijn ouders waren dan aan het werk. Werd er een keer gebeld door een meneer. Goedemiddag wij doen onderzoek naar de werking van uw stofzuiger. Pak hem maar even uit de kast en dan kan de test beginnen. Mijn reactie was, eeeehm ik moet nu weer terug naar school want ik ben alleen thuis. Meisje ik zou toch maar luisteren en de stofzuiger pakken. Dus ik, onder druk gezet, helemaal zenuwachtig de stofzuiger gepakt en hem aangezet. De telefoon erbij.....Goed zo meisje klonk het aan de telefoon. Ergens wist ik wel dat er iets niet klopte maar toch deed ik het omdat ik mij onder druk gezet voelde. Grrrr niet leuk ....

Bedankt voor alle reacties

Fiorucci

Fiorucci

10-01-2011 om 09:28

Pelle

Die sticker werkt, echt geweldig. Ik heb 'm ook opgeplakt, en ik zag laatst van die snelle jongens het plein op komen, met klapbord en foute kapsels, en verdomd, ze belden bij mij niet aan.

Petra

Petra

10-01-2011 om 09:55

Kinderen

Mijn zoon heeft een keer de deur open gedaan (8 jaar) voor mensen die dingen kwamen opmeten. Ik had inderdaad een paar weken eerder een vaag briefje gekregen dat er in de buurt metingen gedaan zouden worden, maar wanneer en hoe laat enzo en waar, dat stond er niet bij en ik heb er helemaal niet meer aan gedacht. Heeft zoon toch, ook al hebben wij al vaker gezegd dat hij geen mensen mocht binnen gelaten, ze gewoon binnen gelaten en ze hebben in de achtertuin staan meten. Later, toen wij thuis kwamen zag ik ze ook verder bezig in de straat en in de buurt, maar toch raar als je kind gewoon, tegen afspraak in mensen binnen laat. Dit keer waren het mensen die echt te goeder trouw waren, en echt alleen maar kwamen opnemen, maar sindsdien denk ik dat je kinderen hierin echt niet kan vertrouwen. (zoon vertrouwd namelijk helemaal niet makkelijk andere mensen, dus ik was echt verbaasd)

ijsvogeltje

ijsvogeltje

10-01-2011 om 10:12

Petra

"maar toch raar als je kind gewoon, tegen afspraak in mensen binnen laat."
Vind je dat echt raar? Je kind is 8! Zo'n volwassene aan de deur kan best wat 'druk' hebben uitgeoefend, en dan gaat een kind van 8 snel overstag. Een kind van 12 ook nog wel denk ik! Iemand die metingen moet verrichten heeft helemaal geen zin om later terug te komen, en laat zich dus niet direct door een 8-jarige die zegt 'mijn moeder is niet thuis' afpoeieren.

Alleen

Hier laat ik 6-jarige twee keer per week ook een kwartiertje alleen thuis om andere zoon op te halen van kdv. Hij vindt het heerlijk. Als ik bedenk hoe fijn ik het zelf vind om af en toe alleen te zijn, kan ik me dat goed voorstellen.

Chris

Petra

Petra

10-01-2011 om 14:29

Ijsvogeltje

inderdaad het is helemaal niet raar, zo bedoel ik het eigenlijk niet. Ik bedoel dat je er gewoon nog niet op kunt vertouwen met je kinderen en inderdaad ook niet bij een twaalf jarige. En trouwens, met mensen die niet te goeder trouw zijn, die hou ik zelf misschien niet eens buiten de deur als ik niets vermoedend open doe.....

mijk

mijk

10-01-2011 om 16:47

Onze bel kan uit

en dat gaat ie ook als kindlief alleen is. hij knapt er overigens ook enorm van op als ie even alleen is. Als er iets is belt hij me...

Mijk

Puck

Puck

11-01-2011 om 20:33

Bel uit zou hier juist averechts werken

Als je bij ons de oprit oploopt, loop je langs het huiskamerraam. De meeste buren bellen niet aan maar kloppen even op het raam. Dat hebben we eigenlijk allemaal als gewoonte overgehouden uit de tijd dat we allemaal baby's en ander klein grut hadden dat overdag op de meest ongeregelde tijden sliep. Als de bel uit zou zijn en een colporteur of meteropnemer zou op het raam kloppen dan zou dat voor onze kinderen eerder een teken zijn dat het de bekende buren zijn.

mijk

mijk

11-01-2011 om 20:56

Daarom staat er hier een

heel gemene vuurdoorn OM het raam. Ik zet de bel wel eens vaker uit (werk aan huis) en ik moet zeggen er heeft nog nooit iemand geklopt. Het is een nieuwbouwwijk met beel babies dat zal het zijn. Ook de goededoelen verkopers die hier iedere week voor de deur staan respecteren dat ik er 'niet ben'.

Mijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.