Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Marmar

Marmar

03-03-2009 om 02:05

Kind 'getuige' van ongeluk.

Vanmiddag heeft dochter op weg naar huis een naar ongeluk gezien. Ze was lopend en op de weg passeerde een oudere fietsende man ('een opa', zei ze). Toen keek ze even naar de eendjes in de vaart. Toen weer voor zich en ze zag de man door de lucht gaan. Aangereden door een auto. Deze stopte, mensen eruit, politie erbij, de man naar het ziekenhuis met een ambulance. Volgens dochter lag er een heel spoor bloed, bleef de man stil liggen en zat zijn gezicht onder het bloed. Ze zegt dat de politie gevraagd heeft of ze het ongeluk zag gebeuren maar omdat dat niet zo was ze geen getuige was. Ze had wel bijna 112 gebeld maar anderen deden dat al.
Ze is toch behoorlijk onder de indruk. Eigenlijk wil ze wel weten hoe het nu met de 'opa' gaat. Hoe kom ik daar achter? Ik hoop natuurlijk dat het naar omstandigheden goed gaat. Dan zou ze iets van een bloemetje ofzo kunnen langsbrengen. Vertellen hoe ze geschrokken is en dat ze nu zo aan deze 'opa' denkt. Maar eigenlijk wil ik ook wel van tevoren vragen, of zo'n actie goed valt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bertje1

bertje1

03-03-2009 om 08:17

Politie bellen

je kunt het verhaal vertellen en vragen hoe het met de man gaat; denk ik wel prettig voor je dochter

Politie

gewoon de centrale meldkamer bellen en uitleggen waarvoor je belt en dat je dochter 'behoefte' heeft aan een 'afloop'. wij hebben zoiets gehad met oudste (was toen ook 11,12) en die wisten de eerste 'berichten' al ...(ging goed met de mevrouw, viel allemaal wel mee etc.) en we kregen het nummer van slachtofferhulp. de eerste berichten stelden dochter al wel enigzins gerust. maar ze bleef erover bezig en toen hebben we toch maar slachtofferhulp gebeld (was al wel een week later), die heeft 'bemiddeld' naar het slachtoffer toe en de mevrouw vondt het lief dat dochter zo ongerust was en wilde graag meewerken. dochter mocht haar bellen(ze was alweer thuis). dat heeft dochter gedaan en daarna was het over.
de politie zal je in ieder geval niet zomaar gegevens geven....(b.v. welk ziekenhuis hij ligt) maar via tussenpersoon zoals slachtofferhulp kan het wel.
groeten albana

ilsepilse

ilsepilse

03-03-2009 om 19:46

Wel lief

van je dochter.
Ik zou ook idd de meldkamer bellen of de politie, die weten wie erbij betrokken is.
Toen mijn man 4 weken geleden een ongeluk had kreeg ik ook het nummer van de tegenpartij omdat die jongen wilde weten hoe het met mijn man ging.
Ik heb hem toen ook even gebeld om te vragen hoe het ongeluk precies gebeurd was omdat mijn man de eerste dagen niet aanspreekbaar was.
ilse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.