Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

kind liegt over het hebben van een ernstige ziekte

mijn dochter van 11 heeft iets heel ergs gedaan. ze heeft aan een vriendin vertet dat ze een bijna doodervaring heeft gehad ze vertelde over het hebben van een ernstige longonsteking dit doet ze nu al 3 weken lang via whatsapp ze spreekt het meisje verder niet alleen maar appen en bellen dus ik ben er achter gekomen toen ik terwijl ze aan het douchen was even haar telefoon controleerden en toen las ik dit ik vindt het echt heel erg en ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan mijn dochter weet nog niet dat ik al haar berichten gelezen heb en het meisje weet nog niet dat ze in de maling genomen is . weet iemand hier raad mee ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marianne1980

marianne1980

14-03-2021 om 15:44 Topicstarter

haar oudere zus van 13 heeft trouwens taaislijmziekte/cystic fibrosis en heeft een levensverwachting van maximaal 20 jaar maar zei gaat gewoon vrolijk doorhet leven waar zei zeurt om elk klein pijntje en als ze bijvoorbeeld om een onschudlige reden medicijnen moetinnemen (bijvoorbeeld een blaasontstekeing) vertelt ze hoe zwaar haar leven wel niest is terwijl dochter van 13 minimaal 35 pillen en drnakjes per dag slikt en elke maand wel een keer onverwachts word opgenomen in het ziekenhuis ik weet echt niet wat ik hiermee aanmoet heeft ze mischien aaandachtstekort?

Ik ben geen psycholoog, maar dit lijkt wel een beetje op aandacht trekken. Is het mogelijk dat je haar wat meer aandacht geeft de komende tijd, iets leuks met haar onderneemt, al is het maar thuis, haar zich speciaal laat voelen. en daarna begin je pas over wat ze nu gedaan heeft. Als je daar nu meteen over begint, verslechtert dat jullie band. Ik zou die eerst even aanhalen. 

marianne1980

marianne1980

14-03-2021 om 16:12 Topicstarter

rhonda ik wil haar wel meer aandacht geven en ik ga ook proberen dit te realiseren maar ik ben bang dat als ike niet nu wat van zeg dat dochter liegt tegen haar vriendin het door gaat en dat vind ik echt heel erg onaardig tegenover het andere meisje die nu heel erg bang en bezorgd is dat dochter overlijd of dat ze hele erge pijn heeft

De informatie uit je tweede bericht lijkt me zeer relevant. Het is niet niks als je grote zus een dodelijke ziekte heeft. Er zal ongetwijfeld veel aandacht naar grote zus gaan, al is het maar vanwege dokter- en ziekenhuisbezoek.ik vermoed dus ook een schreeuw om aandacht, dat ze het gevoel heeft dat ze ondersneeuwt, genegeerd wordt en dat "ziekzijn" dat oplost. Maak dat bespreekbaar.

Wij hebben hier precies het zelfde meegemaakt  mijn oudste dochter  destijds 12!( zij is december 2019 overleden) is geboren met een nier die niet tot nauwelijks werkt en heeft haar hele leven dyalise gehad normaal werkt dit maar een jaar of 5 dus wij wisten dat haar dood eraan zat te komen dit gaf voor ons en haar zusjes en broertje veel spanning wij probeerden met jongste 2 het perfecte gezinnetje uit te hangen terwijl dochter in het ziekenhuis was en terwijl haar zusje de middelste dus alleen was alle aandacht ging naar haar zus en de 2 jongste zij heeft toen ook de leugen vertelt tegen haar achternichtje dat zijnde zelfde aandoening had als haar zus en ook zij zou overlijden ze heeft het uiteindelijk tegen mij gezegd en we hebben toen achternichtje verteld wat er aan de hand was samen met haar vader daarna richten we de aandacht niet op een normaal gezin zijn maar gewoon samen zijn met elkaar en quality Time voor alle kinderen 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.